پیش‌بینی سوددهی برای سونی موبایل تا سال ۲۰۲۰ به لطف فناوری 5G

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی امیدوار است که بخش موبایل این شرکت با تکیه بر فناوری 5G و سیاست‌های جدید تا سال ۲۰۲۰ به سوددهی برسد.
تبلیغات

شرکت سونی برنامه‌های جدید خود برای رسیدن به پایداری و سود‌دهی تا سال ۲۰۲۰ در بخش گوشی‌ هوشمند را اعلام کرد. بعد از انتشار اخباری مبنی بر منصرف شدن سونی از تولید گوشی‌ هوشمند و رها کردن این بخش از کسب و کارش، حالا به نظر می‌رسد این اطلاعات در حد شایعات بوده است. مدیرعامل جدید سونی در آستانه معرفی به‌روزرسانی میان‌مدت برند اکسپریا برای سال ۲۰۱۸، تأیید کرد که پیشرفت محصولات در این خط تولید به اندازه کافی و قابل قبول نبوده است.

سونی همچنین با اشاره به کاهش فروش گوشی‌ هوشمند که بسیار کمتر از انتظارات بوده است؛ اعلام کرد که این کاهش تأثیر چشمگیری بر درآمد این شرکت خواهد داشت. با وجود فرایندهای کاهش هزینه فراوانی که سونی جهت مقابله با کاهش فروش بخش موبایل اعمال کرده است؛ هزینه تأمین قطعات و اجزای مختلف جهت تولید گوشی‌ هوشمند به‌شدت بالا رفته و فشار فزاینده‌ای بر این شرکت ژاپنی وارد آورده است. این فشارها سبب شد سونی سیاست جدید کوچک بودن بخش موبایل را در دستور کار خود قرار دهد. مجموعه سیاست‌های جدید که تا سال ۲۰۲۰ به مرحله نهایی می‌رسند، تمرکز بیش از حد بر میزان درآمد و حجم فروش را کاهش خواهد داد.

یکی از اهداف و مأموریت‌های برند اکسپریا در این بین، معرفی فناوری 5G و ارائه آن به مشتریان در سطح جهانی به نحوی است که ارزش افزوده آن برای همگان محسوس باشد. این فناوری جدید در ترکیب با سایر خدمات و سرویس‌های سونی که قادر به استفاده از فناوری 5G هستند، می‌تواند ارزش محصول بالاتری برای مشتریان فراهم بیاورند. این استراتژی، کارایی فرایند عرضه فناوری 5G را در بازارهای مختلف افزایش خواهد بخشید. سونی همچنین اعلام کرده است که قاره اروپا نقش عمده‌ای در کسب و کار گوشی‌ هوشمند این شرکت بازی خواهد کرد. سونی تأیید کرد که مشارکت‌های استراتژیک جدیدی با اپراتورهای اروپایی موبایل خواهد داشت و همزمان، بهبودهایی در کانال‌های سنتی فروش ایجاد خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات