اچ تی سی درباره استفاده نکردن از شارژ بی‌ سیم در یو 12 پلاس توضیح داد

پنج‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از معرفی رسمی گوشی یو ۱۲ پلاس از سوی شرکت اچ‌تی‌سی، این شرکت دلیل پشتیبانی نکردن این پرچم‌دار از فناوری شارژ بی‌سیم را طی بیانیه‌ای اعلام کرد.
تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید، استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم در گوشی‌های هوشمند به ترندی در دنیای تکنولوژی بدل شده است. این موضوع سبب شده شرکت اپل نیز پس از مدت‌ها انتظار این فناوری را در آیفون‌های ۲۰۱۸ بگنجاند. به‌تازگی پس از معرفی پرچم‌دار جدید شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی یعنی یو ۱۲ پلاس، اعلام شد این گوشی از فناوری مورد بحث پشتیبانی نمی‌کند.

اچ‌تی‌سی مدت‌ها پیش و بسیار زودتر از دیگر شرکت‌ها به فناوری شارژ بی‌سیم روی آورده بود که نمونه آن در HTC Droid DNA دیده شد؛ اما این شرکت با وجود استفاده از شیشه در بدنه یو ۱۲ پلاس، از فناوری شارژ بی‌سیم بهره‌ نبرده است. پس از معرفی یو ۱۲ پلاس، شرکت اچ‌تی‌سی برای ابهام ‌زدایی از کاربران خود، بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن دلیل عدم پشتیبانی پرچم‌دار جدید خود از فناوری مذکور را توضیح داد.

طبق اعلام اچ‌تی‌سی، فناوری شارژ بی‌سیم نفع زیادی برای کاربران به همراه ندارد و قرارگیری کویل در داخل گوشی سبب افزایش ضخامت و وزن آن خواهد شد. از سوی دیگر سرعت شارژ شدن باتری در این فناوری نسبت به شارژ سریع بسیار پایین است. همچنین برای استفاده از شارژ بی‌سیم، کاربر باید گوشی خود را روی یک مکان خاص مانند پد شارژ قرار دهد و هرگونه جابه‌جایی، عمل شارژ را با اختلال مواجه خواهد کرد.

اچ تی سی یو 12 پلاس

با وجود چنین دلایلی می‌توان نتیجه گرفت که فناوری شارژ بی‌سیم هنوز به دوران بلوغ خود نرسیده است و استفاده از فناوری شارژ سریع بسیار کاربردی‌تر خواهد بود. بد نیست بدانید که اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس سومین گوشی هوشمند پس از دو گوشی ریزر فون و نوبیا زد ۱۷ است که از فناوری شارژ سریع ۴ پشتیبانی می‌کند.

به نظر می‌رسد عدم پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم مشکل خاصی برای کاربران در پی نخواهد داشت و بودن آن یک اولویت محسوب نمی‌شود. شرکت اچ‌تی‌سی در مورد استفاده از این فناوری در محصولات آینده خود سخنی به میان نیاورده است و تنها به‌کارگیری آن در زمان حال را کاربردی نمی‌داند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات