ریزر بلید 15.6 معرفی شد؛ پردازنده ۶ هسته‌ای اینتل، گرافیک Max-Q و نمایشگر بدون حاشیه

سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
ریزر لپ‌تاپ گیمینگ جدید Razer Blade 15.6 را با نمایشگر بدون حاشیه، پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای و گرافیک قدرتمند Max-Q معرفی کرد.
تبلیغات

امروز ریزر محصول جدیدی را به خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های خود اضافه کرد؛ ریزر بلید ۱۵.۶ در بین ریزر بلید ۱۴ و ریزر بلید پرو قرار می‌گیرد و از قابلیت‌هایی بهره می‌برد که پیش از این در سایر لپ‌تاپ‌های ریزر تجربه نکرده بودیم. Razer Blade 15.6 در نسخه‌های مختلف با نمایشگرهای متفاوت و پردازنده‌ی گرافیکی GTX 1060 Max-Q یا GTX 1070 Max-Q روانه‌ی بازار خواهد شد.

ریزر در ساخت بدنه‌ی آلومینیومی لپ‌تاپ گیمینگ جدید خود، عملکرد فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشته است. ریز بلید ۱۵.۶ با وجود بهره‌بردن از نمایشگری ۱۵.۶ اینچی، وزنی سبک و ضخامت بسیار کمی دارد و حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن نیز بسیار باریک بوده و تنها ۴.۹ میلی‌متر است؛ البته حاشیه‌ی بالای نمایشگر برای میزبانی از وب‌کم، ضخامت بیش‌تری دارد. لپ‌تاپ جدید ریزر، تا‌چ‌پد کلیک‌پذیر و بزرگی دارد که به‌لطف بهره‌گیری از درایور Precision مایکروسافت، عملکرد مناسبی را از خود به‌نمایش می‌گذارد. 

ریزر بلید 15.6 / Razer Blade 15.6

ضخامت Razer Blade 15.6 با پردازنده‌ی گرافیکی GTX 1060 تنها ۱۶.۸ میلی‌متر است؛ در حالی که در مدل مجهز به تراشه‌ی GTX 1070 تنها نیم میلی‌متر به این مقدار افزوده می‌شود. ریزر بلید ۱۵.۶ بسته به مدل، بین ۲.۰۷ تا ۲.۱۵ کیلوگرم وزن خواهد داشت. لپ‌تاپ گیمینگ جدید ریزر تنها با پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای و نسل هشتمی Core i7-8750H قابل سفارش خواهد بود، این پردازنده با ۶ هسته، ۱۲ ترد و فرکانس بیشینه‌ی ۴.۱ گیگاهرتز کار می‌کند. ریرز امکان خرید این لپ‌تاپ با حافظه‌ی رم ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی DDR4 در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حافظه‌ی ذخیره‌سازی مدل پایه‌ ۵۱۲ گیگابایت SSD با رابط PCIe است؛ اما می‌توان آن را با حافظه‌ی ۲ ترابایتی نیز سفارش داد.

مشخصات فنی ریزر بلید ۱۵.۶

مدل‌ها

GTX 1060

GTX 1070

پردازنده

اینتل Core i7-8750H

۶ هسته، ۱۲ ترد، ۲.۲ تا ۴.۱ گیگاهرتز، ۴۵ وات

رم

۱۶ تا ۳۲ گیگابایت DDR4-2667

پردازنده‌ی گرافیکی

انویدیا GTX 1060 Max-Q

۱۲۸ هسته‌ی CUDA

۶ گیگابایت

GDDR5

، ۱۹۲ بیتی

انویدیا GTX 1070 Max-Q

۲۰۴۸ هسته‌ی CUDA

۸ گیگابایت

GDDR5

، ۲۵۶ بیتی

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۵۱۲ گیگابایت تا ۲ ترابایت اس‌اس‌دی PCIe NVMe

نمایشگر

۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل، ۶۰ هرتزی IPS مات

۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل، ۱۴۴ هرتزی IPS مات (انتخابی)

۳۸۴۰ × ۲۱۶۰ پیکسل، ۶۰ هرتزی IPS لمسی

رنگ‌های کالیبره‌شده

اتصالات بی‌سیم

اینتل Wireless-AC 9260

802.11ac با پشتیبانی از کانال ۱۶۰ مگاهرتز

MU-MIMO 2x2:2

بلوتوث ۵.۰

پورت‌ها

یک پورت تاندربولت ۳، سه پورت USB 3.0، یک پورت mDP 1.4، یک پورت HDMI 2.0b

باتری

۸۰ وات‌‌ساعت

شارژر ۲۰۰ واتی

۸۰ وات‌ساعتی

شارژر ۲۳۰ واتی

ابعاد

۱۶.۸ × ۳۲۵ × ۳۵۵ میلی‌متر

۱۷.۳ × ۲۳۵ × ۳۵۵ میلی‌متر

وزن

۲.۰۷ کیلوگرم نسخه‌ی غیرلمسی

۲.۱۵ کیلوگرم نسخه‌ی لمسی UHD

قیمت پایه

۱۸۹۹.۹۹ دلار

۲۳۹۹.۹۹ دلار

ریزر برای اتصالات بی‌سیم ریزر بلید ۱۵.۶، جدیدترین نسل از تراشه‌ی Intel NIC موسوم به Intel Wireless-AC 9260 استفاده کرده است، این شرکت در چند نسل گذشته از لپ‌تاپ‌های خود، تراشه‌های Killer NIC را به‌کار می‌برد؛ اما از آنجایی که Killer‌ نیز در ماژول‌ 1550 NIC، پلتفرم NIC یکسانی را استفاده کرد، ریزر نیز به دنیای اینتل مهاجرت کرد. در هر صورت مدل 9260 با اضافه‌شدن پشتیبانی از کانال‌های ۱۶۰ مگاهرتزی و پیکره‌بندی 2x2:2 یکسان، ارتقاء قابل توجهی نسبت به مدل 8260‌ محسوب می‌شود؛ چرا که در صورت پشتیبانی روتر شما، نرخ اتصال بیشینه به ۱.۷۳ گیگابیت‌برثانیه می‌رسد. ریزر بلید ۱۵.۶ یک پورت تاندربولت ۳ با پشتیبانی از کارت‌های گرافیکی اکسترنال، سه پورت USB 3.0، یک پورت DisplayPort 1.4 مینی و یک پورت HDMI 2.0b ارائه می‌دهد.

ریزر بلید 15.6 / Razer Blade 15.6

برای نمایشگر ریزر بلید ۱۵.۶ کاربر می‌تواند از بین سه نوع پنل متفاوت، پنل مناسب برای نیاز‌های خود را انتخاب کند. مدل پایه از پنل فول اچ‌دی ۶۰ هرتزی بهره می‌برد؛ اما برای کسانی که به‌دنبال نمایش نرم‌تر محتوا هستند، پنل فول اچ‌دی دیگری با نرخ ۱۴۴ هرتز و پوشش ۱۰۰ درصدی sRGB‌ قابل سفارش است. ریزر برای کسانی که به‌دنبال شفافیت هرچه بیش‌تر هستند، پنلی با رزولوشن 4K، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی Adobe RGB نیز ارائه می‌دهد. ریزر اکنون به‌صورت پیش‌فرض هرکدام از پنل‌ها را کالیبره می‌کند که این موضوع می‌تواند عملکرد نمایشگر را به‌میزان قابل توجهی ارتقاء دهد.

انتظار می‌رود که ریزر بلید جدید شارژدهی مناسبی نیز داشته باشد؛ چرا که این لپ‌تاپ با باتری ۸۰ وات‌ساعتی و فناوری Optimus انویدیا عرضه می‌شود که به موجب این فناوری، GPU در مواقعی که نیازی به آن نیست، کنار گذاشته می‌شود. ریزر بسته به نوع پردازنده‌ی گرافیکی، شارژر ۲۰۰ یا ۲۳۰ واتی همراه با لپ‌تاپ جدید خود ارائه می‌دهد.

ریزر بلید 15.6 / Razer Blade 15.6

لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی جدید ریزر با قابلیت نورپردازی انفرادی هرکدام از کلیدهای کیبورد با استفاده از نرم‌افزار Chroma این شرکت روانه‌ی بازار خواهد شد و قابلیت آنتی‌-گوستینگ برای کیبورد ریزر بلید ۱۵.۶ در نظر گرفته شده است. اسپیکرهای استریوی محصول جدید ریزر در دو طرف کیبورد آن قرار دارند تا تجربه‌ی فراگیری را در اختیار کاربر قرار دهند. قیمت نسخه‌ی پایه‌ی ریزر بلید ۱۵.۶ اینچی با پردازنده‌ی گرافیکی GTX 1060 Max-Q حدود ۱۹۰۰ دلار در نظر گرفته شده؛ در حالی که نسخه‌ی مجهز با واحد گرافیکی GTX 1070 Max-Q با قیمت پایه‌ی ۲۴۰۰ دلار قابل سفارش است.

نظر شما در خصوص لپ‌تاپ جدید ریزر چیست؟ آیا می‌توان آن را کامل‌ترین لپ‌تاپ ویندوزی فعلی نامید یا شما محصول دیگری را شایسته‌ی این عنوان می‌دانید؟ لطفا پاسخ خود را با ما و سایر کاربران عزیز زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات