کدام سریع‌تر است؟ بی ام و M760 یا مرسدس بنز AMG S63

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس بنز کلاس S و بی‌ام‌و سری 7، پرفروش‌ترین خودروهای دنیا در کلاس لوکس هستند. در ادامه‌ی مطلب و به کمک فیلمی کوتاه، تفاوت این محصولات در شتاب‌گیری بررسی شده است.
تبلیغات

مرسدس بنز AMG S63 و بی‌ام‌و M760i که در ویدیوی زیر به رقابت درگ با یکدیگر می‌پردازند، هر دو قوی‌ترین نسخه از نوع خود هستند؛ اما تفاوت‌هایی نیز بین این دو خودرو وجود دارد. برای مثال، مرسدس بنز اشتوتگارتی یک خودروی دیفرانسیل عقب است و رقیب باواریایی از سیستم چهارچرخ محرک اختصاصی بی‌ام‌و با نام xDrive بهره می‌برد. شاید بپرسید چرا مرسدس بنز حاضر در این رقابت، فاقد سیستم چهارچرخ محرک مرسدس بنز یعنی 4Matic است. در جواب این سؤال باید اشاره کنیم که بنا به دلایلی مرسدس بنز مدل چهارچرخ محرک این خودرو را در بسیاری کشورهای دنیا، از جمله بازار انگلستان عرضه نمی‌کند و این ویدیو در کشور انگلستان تهیه شده است.

بی‌ام‌و M760i

ابتدا بگذارید کمی به مشخصات این خودروها بپردازیم. بی‌ام‌و M760i به یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل با دو توربوشارژر مجهز است که ۶.۶ لیتر حجم دارد و می‌تواند ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. انتقال نیرو در این خودرو با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار به هر چهار چرخ انجام می‌شود و این سدان ۲.۳ تنی را قادر می‌سازد تا در کمتر از ۴ ثانیه، سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

مرسدس بنز AMG S63

در سمت مقابل، مرسدس بنز AMG S63 حضور دارد که از پیشرانه‌ی ۴ لیتری ۸ سیلندر توربو بهره‌‎مند است که ۶۰۳ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. شاید در نگاه نخست حجم کمتر پیشرانه‌ی این خودرو ناامیدکننده باشد؛ اما باید بدانید که پیشرانه‌ی قدرتمند مرسدس بنز قدرت و گشتاور بیشتری در مقایسه با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر بی‌ام‌و تولید می‌کند و حتی از پیشرانه‌ی ۵.۵ لیتری نسل قبلی S63 قوی‌تر است. انتقال نیرو به چرخ‌های عقب مرسدس بنز با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته از نوع دوکلاچه انجام می‌شود.

قدرت بالاتر S63 سبب می‌شود که دیگر نتوان ایراد گرفت که چرا خودروی ۱۲ سیلندر مرسدس بنز یعنی مدل S65 به این رقابت آورده نشده است. مورد دیگری که باید بدانید این است که بی‌ام‌و با تعداد سیلندر بیشتر، وزن بیشتری دارد و تقریبا ۲۰۰ کیلوگرم از مرسدس بنز سنگین‌تر است.

همه‌ی این موارد و نزدیک بودن مشخصات دو خودرو به یکدیگر سبب می‌شود که بیش از پیش برای دانستن نتیجه‌ی این تست لحظه‌شماری کنیم.

بی ام و مرسدس بنز

اگر فیلم زیر را مشاهده کنید، خواهید دید که بی‌ام‌و به دلیل وجود سیستم چهارچرخ محرک شروع بهتری دارد ولی اختلاف دو خودرو چندان زیاد نیست. در انتها بی‌ام‌و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۳ ثانیه طی می‌کند و مرسدس تنها ۲ دهم ثانیه کندتر است و این مسیر را در ۱۱.۵ ثانیه طی می‌کند.

بخش دیگر تست، در حین حرکت انجام می‌شود و خودروها از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت رقابت را آغاز می‌کنند. در این حالت دیگر وجود یا عدم وجود سیستم چهارچرخ محرک چندان تعیین‌کننده نیست و این بار مرسدس بنز است که به مدد گشتاور بیشتر، بی‌ام‌و را پشت سر می‌گذارد.

بخش نهایی این رقابت شامل تست ترمز می‌شود. در تست ترمز بی‌ام‌و با اینکه وزن بیشتری دارد، به لطف واکنش سریع‌تر و کارایی بالاتر ترمزهایش، موفق می‌شود سریع‌تر از مرسدس توقف کند. به این ترتیب از ۳ بخش این آزمایش ۲ بخش را بی‌ام‌و و یک بخش را مرسدس برنده  می‌شود و بی‌ام‌و M760i را باید برنده‌ی نهایی این رقابت اما با اختلاف کم دانست.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی جذاب این رقابت را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات