فروشگاه اختصاصی اپل واچ در توکیو تعطیل می‌شود

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فروشگاه اختصاصی اپل واچ در توکیو، آخرین بازمانده از این نوع است که تا ماه آینده‌ی میلادی به‌طور کامل تعطیل خواهد شد.
تبلیغات

اپل در تاریخ ۲۳ اردیبهشت (۱۳ می)، آخرین فروشگاه اختصاصی اپل‌ واچ را تعطیل خواهد کرد. این فروشگاه در منطقه‌ی شینجوکو شهر توکیو و در مجتمع تجاری ایستان واقع است. اپل در سال ۲۰۱۵ و پس از معرفی محصولات پوشیدنی خود، این فروشگاه را به همراه دو فروشگاه اختصاصی دیگر افتتاح کرد.

یکی از کاربران توییتر به نام شوتارو آکیبا، تصویری از فروشگاه ایستان منتشر کرده که نشان‌دهنده‌ی اعلامیه‌ی تعطیلی آن است. اپل، دو فروشگاه اختصاصی دیگر در لندن و پاریس را ابتدای سال جاری میلادی تعطیل کرد. به‌همین‌دلیل، خبر تعطیلی آخرین فروشگاه اختصاصی اپل واچ، دور از انتظار نبود. علاوه بر آن، فروشگاه منطقه‌ی شینجوکو پس از افتتاح فروشگاه اختصاصی اپل درمقابل ایستان در ابتدای ماه جاری میلادی، به‌طور حتم منتظر تعطیلی بوده است.

تعطیلی فروشگاه اپل واچ

این تعطیلی برای کاربران امتیازاتی به همراه داشته است. بخش فروش آنلاین این فروشگاه برای تمام کردن موجودی اپل‌ واچ‌ خود، ماه گذشته یک حراجی ترتیب داد و محصولات را با قیمت بسیار پایین عرضه کرد. به‌ عنوان مثال اپل واچ ادیشن‌ که در زمان عرضه قیمت ۱۷ هزار دلاری داشت و کمترین قیمت آن ۱۰ هزار دلار بود، با قیمت‌های باورنکردنی نزدیک به ۷۰۰ دلار فروش رفت.

به‌هرحال تعطیلی این فروشگاه‌ها نشان‌دهنده‌ی تغییر سیاست‌های کلی اپل در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی است. به‌ نظر می‌رسد این شرکت به این نتیجه رسیده که با وجود فروشگاه‌های جامع اپل در شهرهای بزرگ جهان، نیازی به فروشگاه اختصاصی برای هر محصول نیست؛ چراکه در فروشگاه‌های جامع می‌توان چند محصول اپل را به همراه یکدیگر به مشتریان عرضه کرد و حتی فروش کلی را افزایش داد. از طرفی افزایش فروش آنلاین، نیاز به فروشگاه‌های فیزیکی را به‌مرور برای تمامی برندها کاهش داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات