بررسی آنر 7 ایکس

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مطالعه 24 دقیقه
آنر ۷ ایکس، محصولی میان‌رده با بدنه‌ی فلزی خوش‌ساخت، دوربین دوگانه و نمایشگری با حاشیه‌ی باریک و نسبت تصویر ۱۸:۹ است.
تبلیغات

وقتی سخن از گوشی‌های اقتصادی و ارزان به میان می‌آید، ناخودآگاه برندهای چینی در ذهن تداعی می‌شوند. شاید بسیاری از کاربران هنوز هم خاطرات بد خود از گوشی‌های چینی در سال‌های قبل از شکوفایی سازندگانشان را فراموش نکرده باشند؛ اما حقیقت این روزهای دنیای موبایل با تصورات این افراد فاصله‌ی بسیاری دارد. چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای دنیا سکوی پرتابی برای سازندگان گوشی در این کشور بود؛ به‌طوری که این سکو راه را برای حضور در بازارهای بزرگ دیگر جهان هموار کرد.

برند آنر به‌عنوان زیرمجموعه‌ی هواوی و با وجود قدمت نه‌چندان زیاد، به یکی از موفق‌ترین برندهای گوشی هوشمند در بازار تبدیل شده است. قیمت مناسب، طراحی جوان‌پسند و سخت‌افزار قوی اصلی‌ترین ویژگی‌هایی مجذوب‌کننده‌ برای خرید محصولات آنر محسوب می‌شوند. آنر ۷ ایکس در واپسین روزهای سال ۲۰۱۷ به‌عنوان جانشین گوشی موفق آنر ۶ ایکس وارد بازار شد. یافتن تشابه این گوشی با دیگر میان‌رده‌های انتهای سال هواوی چندان دشوار نیست؛ چینی‌ها باز هم پردازنده‌ی نام‌آشنای کرین ۶۵۹، دوربین دوگانه و نمایشگر کشیده‌ی ۱۸ به ۹ را برای میان‌رده‌ی خود برگزیده‌اند.

آنر 7 ایکس / Honor 7X

Honor 7X قیمتی کاملا رقابتی دارد و نسخه‌ی تکامل‌یافته‌ی یک گوشی موفق است؛ بااین‌حال همانند دیگر رقبا بدون نقص نیست. برای آگاهی از ویژگی‌های مثبت و نقص‌های آنر ۷ ایکس، همراه بررسی زومیت از این میان‌رده‌ی خوش‌قیمت باشید.

مشخصات فنی آنر ۷ ایکس

نمایشگر

۵.۹۳ اینچی، Full HD پلاس

IPS LCD

پردازنده

کرین ۶۵۹، هشت هسته‌ای

۴ هسته‌ی Cortex A53 با فرکانس ۲.۳۶ گیگاهرتز + ۴ هسته‌ی Cortex A53 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۳۲ یا ۶۴ گیگابایت با قابلیت ارتقا ازطریق درگاه MicroSD

حافظه‌ی رم

۳ یا ۴ گیگابایت

سیستم‌عامل

اندروید ۷.۰ نوقا همراه‌با نسخه‌ی پنجم EMUI

دوربین اصلی

دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی (f/2.2) و ۲ مگاپیکسلی، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، فلش LED

دوربین سلفی

۸ مگاپیکسل، f/2.0

سیم‌کارت

نانوسیم

باتری

۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعت

ابعاد

۷.۶×۷۵.۳×۱۵۶.۵.۱ میلی‌‌متر

وزن

۱۶۵ گرم

حسگر

حسگر اثر انگشت، قطب‌نما، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، حسگر نور محیط، حسگر مجاورت

آنر ۷ ایکس توسط دفتر هواوی در ایران برای بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته است.

طراحی

در نگاه اول به آنر 7X هیچ نشانی از طراحی نسل گذشته در آن نخواهید دید؛ این گوشی نسبت به نسل قبل بزرگ‌تر و زیباتر شده است. به ادعای هواوی، آنر ۷ ایکس کنونی از بین ۲۸ نمونه‌ی اولیه برگزیده شده و طراحی و ساخت آن ۱۵ ماه زمان برده است. شاید آنر ۷ ایکس به اندازه‌ی برادران پرچم‌دارش زیبا و خاص نباشد اما هواوی به‌خوبی از عهده‌ی تولید یک گوشی کم‌حاشیه برآمده و تقریبا ۷۷ درصد از سطح جلوی گوشی نمایشگر آن پوشانده است. نمایشگر بخش عمده‌ای از جلوی گوشی را می‌پوشاند؛ اما نوار سیاه‌رنگ دور نمایشگر نیز در کم به‌نظر رسیدن حاشیه‌ها مؤثر است؛ چنین نوار سیاه‌رنگی بیشتر در گوشی‌های چینی دیده‌ می‌شود و وجود آن در حالت کلی یک نقص به شمار می‌رود. آنر ۷ ایکس با ابعاد ۱۵۶.۵ در ۷۵.۳ در ۷.۶ میلی‌متر، تنها ۱۶۵ گرم وزن دارد و کیفیت ساخت و استحکام گوشی باتوجه برچسب قیمت آن کاملا مناسب است و در بین بهترین‌ها جای می‌گیرد.

آنر 7 ایکس / Honor 7X

بدنه‌ی آنر ۷ ایکس از آلومینیوم با پرداخت مات ساخته شده است و فریم و بدنه‌ی پشتی یکپارچه شده‌اند؛ طراحی پشت دستگاه را به دلیل یکپارچگی آن بیشتر از پی اسمارت پسندیدیم. خطوط پلاستیکی آنتن در آنر ۷ ایکس را بارها در گوشی‌های دیگر دیده‌ایم؛ اما با این وجود آن‌ها را بهتر از قسمت‌های پلاستیکی جداگانه‌ می‌دانیم. پشت گوشی به‌صورت تخت طراحی شده است و به‌جز در لبه‌ها، انحنای خاصی مشاهده نمی‌شود. آنر ۷ ایکس با وجود فلزی بودن چندان لغزنده نیست و به‌راحتی در دست جای می‌گیرد. قاب آلومینیومی تا جلوی گوشی کشیده شده و توسط یک نوار پلاستیکی به شیشه‌ی 2.5D گوریلا گلس (نسخه‌ی نامشخص) متصل شده است؛ با اینکه اتصال مستقیم را گزینه‌ی بهتری می‌دانیم؛ اما کیفیت اتصال دو قسمت در آنر ۷ ایکس رضایت‌بخش است. دوربین دوگانه‌ی گوشی همان چینش افقی پی اسمارت را دارد و برآمدگی آن نیز نسبتا زیاد است.

آنر 7 ایکس / Honor 7X

آنر ۷ ایکس (سمت چپ) در مقایسه با هواوی پی اسمارت (سمت راست)

گوشی خوش‌ساخت با حاشیه‌های اندک درکنار نمایشگر

هواوی همواره حسگر اثر انگشت خوبی در محصولاتش به کار می‌گیرد و این مسئله تنها به پرچم‌دارانش ختم نمی‌شود. به دلیل محدودیت فضا در جلوی گوشی، هواوی ناچار به استفاده از حسگر در پشت دستگاه شده است. این حسگر محل مناسبی دارد و پیدا کردن آن در پشت گوشی کار دشواری نیست. تنها نکته‌ی منفی این حسگر را می‌توان کوچک بودن حسگر و عمق نسبتا زیاد آن نسبت به بدنه دانست که برای انگشتان بزرگ ممکن است کمی دردسرساز باشد. عملکرد این حسگر کاملا بدون نقص است و کمترین مشکلی از نظر دقت و سرعت در آن مشاهده نمی‌شود؛ هواوی مدعی است که این حسگر تنها به ۰.۲۵ ثانیه زمان برای بازکردن قفل گوشی نیاز دارد. هواوی علاوه بر احراز هویت، قابلیت‌های دیگری نیز برای حسگر اثر انگشت گوشی‌های خود در نظر می‌گیرد؛ با سوایپ به سمت بالا و پایین روی حسگر،‌ کاربر صفحه‌ی اعلان‌ها را خواهد دید. همچنین در اپلیکیشن گالر با سوایپ به چپ یا راست می‌توان تصاویر را مرور کرد. از کاربردهای دیگر این حسگر می‌توان به ایفای نقش دکمه شاتر در عکس‌برداری سلفی و خاموش کردن زنگ گوشی اشاره کرد.

آنر 7 ایکس / Honor 7X
آنر 7 ایکس / Honor 7X

کلیدهای تغییر حجم صدا و پاور در لبه‌ی سمت راست گوشی جایگذاری شده‌اند و از کیفیت خوبی برخوردار هستند. لبه‌ی پایینی دستگاه میزبان درگاه میکرو یواس‌بی، خروجی اسپیکر تک کاناله و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا است؛ استفاده از درگاه USB نوع C تصمیم آینده‌نگرانه‌تری محسوب می‌شود. درگاه کارت حافظه و سیم‌کارت در لبه‌ی سمت چپ قرار دارند؛ ولی امکان استفاده هم‌زمان از دو سیم‌کارت و کارت حافظه وجود ندارد. متأسفانه باید گفت آنر ۷ ایکس همانند دیگر میان‌رده‌های هواوی، هیچ یک از استانداردهای مقاوت در برابر نفوذ آب و گردوغبار را کسب نکرده است.

نمایشگر

آنر ۷ ایکس همانند دیگر میان‌رده‌های جدید هواوی به نمایشگر کشیده‌ی ۱۸ به ۹ مجهز شده است؛ نمایشگر ۵.۹۳ اینچی استفاده‌شده در آنر ۷ ایکس از نوع IPS LCD است و رزولوشن Full HD پلاس دارد. با وجود بزرگ‌تر شدن نمایشگر، تراکم پیکسلی آن تغییر محسوسی نسبت به نسل قبل نکرده است و با رقم ۴۰۷ پیکسل بر اینچ کاملا برای یک گوشی میان‌رده کافی به‌نظر می‌رسد. تصاویر و متون به لطف این تراکم پیکسلی بسیار شارپ و با جزئیات نمایش داده می‌شوند. همان‌طور که در بخش طراحی ذکر شد، نوار سیاه‌رنگ آزاردهنده‌ای پیرامون نمایشگر وجود دارد. متأسفانه برخلاف پی اسمارت،‌ امکات تغییر رزولوشن نمایشگر آنر ۷ ایکس وجود ندارد.

آنر 7 ایکس / Honor 7X

برای سنجش روشنایی و کنتراست نمایشگر آنر ۷ ایکس آن را در آزمایشگاه زومیت مورد بررسی قرار دادیم. حداکثر روشنایی به‌دست‌آمده در آزمایش ما چندان رضایت‌بخش نبود؛ به‌طوری که روشنایی نزدیک به ۳۰۰ نیتی نمونه‌ی مورد بررسی ما از نظر روشنایی حرفی برای گفتن در مقابل بهترین‌های این بخش از جمله پی اسمارت نداشت. خوشبختانه رنگ مشکی در این نمایشگر به‌خوبی نمایش داده می‌شود و تفاوتی بین حداکثر روشنایی در حالت دستی و خودکار مشاهده نشد. با وجود روشنایی نه‌چندان بالای نمایشگر، محاسبه‌ی کنتراست Native در آن به رقم قابل قبول ۱۴۲ منجر می‌شود؛ از نظر عملکرد نمایشگر از نظر روشنایی، شاهد نمونه‌ی مشابه میت ۱۰ لایت هواوی هستیم. برای مقایسه‌ی نتایج تست روشنایی گوشی‌های میان‌رده‌ و پایین‌رده‌ از جدول زیر استفاده کنید:

روشنایی نمایشگر

White, 0%

Black, 100%, Manual

White, 100%, Manual

Black, 100% Auto

White, 100%, Auto

Max Native Contrast

Honor 7X

2.66

2.04

290

2.09

292

142

P smart

2.43

3.94

522

3.95

522

132

Zenfone Max Plus

6.5

3.58

378

3.23

354

105.6

Xperia XA1 Ultra

23.3

3.95

470

3.96

470

118

Galaxy A8+ 2018

2.53

0

568

0

795

Galaxy A8 2018

2.60

0

570

0

763

Honor 9

2.48

3.87

479

3.87

480

124

Mate 10 lite

2.42

1.92

279

1.92

283

147

Xperia XA1 Plus

32

3.52

432

3.61

443

122

Neffos X1 lite

5.76

4.18

283

4.23

292

67.7

Nova 2 Plus

2.30

3.96

483

4

486

121

Nokia 5

1.9

6.12

565

5.2

567

91.1

حداقل روشنایی همواره یکی از مؤلفه‌های مهم در استفاده از نمایشگر گوشی در محیط‌های تاریک محسوب می‌شود؛ حداقل روشنایی ۲.۶۶ نیتی نمایشگر آنر ۷ ایکس تقریبا همان چیزی است که در میت ۱۰ لایت،‌ نوا ۲ پلاس، پی اسمارت و آنر ۹ شاهد آن بودیم؛ این عدد رضایت‌بخش درکنار قابلیت «Eye Comfort» برای فیلتر نور آبی، از خستگی چشم در استفاده از گوشی در محیط تاریک می‌کاهد؛ علاوه بر امکان زمان‌بندی این قابلیت، کاربر به کمک اسلایدر در نظر گرفته‌شده قادر به تغییر قدرت فیلتر نیز خواهد بود. زاویه‌ی دید نمایشگر در روشنایی‌های مختلف در بهترین حالت رضایت‌بخش توصیف می‌شود؛ اما قطعا بهترین عملکرد هواوی به شمار نمی‌رود؛ در نگاه از زوایای نه‌چندان تند، کاهش روشنایی و تغییر رنگ مشهود است. برای بررسی خوانایی نمایشگر زیر نور خورشید آن را در شرایط نوری مختلف مورد بررسی قرار دادیم؛ با وجود روشنایی نه‌چندان بالای نمایشگر، شاهد عملکرد تقریبا رضایت‌بخش آن در اکثر سناریو‌ها بودیم.

آنر ۷ ایکس هواوی/huawei honor 7x

نمایشگری با روشنایی نه‌چندان بالا و دقت رنگ رضایت‌بخش

بررسی‌ دقت رنگ نمایشگر آنر ۷ ایکس در آزمایشگاه زومیت نشان از عملکرد رضایت‌بخش آن در نمایش رنگ‌های مختلف داشت؛ میانگین خطای ۵.۶ در نمایش رنگ‌ها در بازار میان‌رده‌ها مناسب است. که رنگ قرمز کمترین میزان انحراف از معیار را داشت. سرد بودن رنگ سفید نه‌تنها در نگاه به نمایشگر واضح است، بلکه آزمایش‌ها نیز آن را ثابت می‌کنند؛ البته این موضوع به دلیل وجود اسلایدر تغییر دمای رنگ در گوشی‌های هواوی، قابل اصلاح است. نمایشگر آنر ۷ ایکس تقریبا ۹۰ درصد از طیف رنگ sRGB را پوشش می‌دهد؛ در بخش فضای رنگی هرچه عدد به‌دست‌آمده به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد، گوشی در تولید رنگ توانمند‌تر است.

اسپیکر و قابلیت‌های صوتی

اسپیکر تک کاناله‌ی استفاده‌شده در آنر ۷ ایکس نقطه‌ی قوت این محصول نیست؛ اما نقطه‌ی ضعف آن نیز محسوب نمی‌شود. خوشبختانه از نظر حجم صدای خروجی آنر ۷ ایکس کاربر را راضی خواهد کرد؛ بااین‌حال بیس تولیدی این اسپیکر همانند بسیاری از گوشی‌های این رده، پایین است. از نظر شفافیت صدا نیز با یک گوشی متوسط روبه‌رو هستیم که حداقل‌های بازار را رعایت کرده است. استفاده از فناوری صدای DTS و Histen از دیگر ویژگی‌های صوتی این گوشی میان‌رده‌ است که با اتصال هدفون دراختیار کاربر قرار می‌گیرد.

آنر ۷ ایکس هواوی/huawei honor 7x

چینی‌ها طی همکاری با راینر میلارد، موسیقی‌دان برنده‌ی جایزه‌ی گرمی، جلوه‌های صوتی سه‌بعدی Huawei Histen را توسعه‌ داده‌اند. هواوی به لطف فناوری میدان صوتی سه‌بعدی اولترا-واید، برای کاربر امکان لذت‌ بردن از صدای فراگیر مجازی را فراهم می‌کند. به‌ ادعای این شرکت، فناوری Histen با حذف ناهنجاری‌های صدا، تأخیر آن را کاهش می‌دهد و بدین ترتیب، کاربر صدای موسیقی را بسیار نزدیک به خود حس می‌کند. فناوری صوتی انحصاری هواوی با بهینه‌سازی دامنه‌ی فرکانسی، جلوه صدای بم و زیر را نیز بهبود می‌دهد.

نرم‌افزار و رابط کاربری

برخلاف پی اسمارت که با اندروید اوریو و نسخه‌ی هشتم رابط کاربری EMUI عرضه شده، آنر ۷ ایکس به‌صورت پیش‌فرض با نسخه‌ی پنجم EMUI و اندروید نوقا وارد بازار شده است. رابط کاربری اختصاصی هواوی فاصله‌ی زیادی با اندروید خالص دارد و تنها بخش‌های معدودی مانند اعلان‌ها شبیه به اندروید ۷ طراحی شده‌اند. نسخه‌ی پنجم تغییرات بزرگی نسبت به نسخه‌ی چهارم داشت؛ بااین‌حال تفاوت‌ها بین نسخه‌ی ۵.۱ و ۸.۰ چندان زیاد نیست. هواوی برای هماهنگ‌سازی سیستم نام‌گذاری نسخه‌ی اندروید و رابط کاربری خود، از ارائه‌ی نسخه‌ی ۶ و ۷ خودداری کرده است.

آنر 7 ایکس / Honor 7X

بخش اعلان‌ها زیباتر از از نسخه‌ی چهارم طراحی شده است و شاهد افزایش تعداد آیکون‌ها و کوچک‌تر شدن ابعاد آن‌ها هستیم؛ بخش اعلان‌ها دومرحله‌ای است و با یکبار کشیدن آن، پنج آیکون و اسلایدر تنظیم نور به نمایش درمی‌آید. شاید اضافه شدن App Drawer را بتوان بزرگ‌ترین تغییر نسخه‌ی پنجم نسبت به چهارم دانست. بخش لاک اسکرین گوشی همانند گذشته قابلیت دسترسی سریع به میان‌برهایی مانند ضبط صدا و ماشین حساب دارد؛ برای این کار کافی است پایین صفحه‌ی لاک اسکرین را به سمت بالا سوایپ کنید.

نسخه‌ی پنجم EMUI و جای خالی اندروید اوریو

هواوی امکان شخصی‌سازی ترتیب این کلیدهای ناوبری و اضافه‌ کردن کلید چهارمی برای پایین‌ آوردن نوار نوتیفیکیشن جهت دسترسی راحت‌تر به کلید‌های میان‌بر و اعلان‌ها را فراهم کرده است. درکنار کلیدهای ناوبری نرم‌افزاری، چینی‌ها قابلیتی موسوم به Floating Dock نیز در نظر گرفته‌اند که با فعال‌سازی آن، کلید‌های ناوبری، قفل‌ کردن گوشی و میان‌بری برای بستن اپلیکیشن‌های در حال اجرا، در قالب یک داک شناور در لبه‌ی نمایشگر ظاهر می‌شود؛ البته می‌توان این داک را در هر موقعیت از دو لبه‌ی چپ و راست نمایشگر قرار داد.

آنر ۷ ایکس هواوی/huawei honor 7x

باتوجه‌به بهره‌گیری میت ۱۰ لایت از نمایشگری با نسبت تصویر ۱۸:۹، هواوی قابلیتی موسوم به Full-screen Display را به بخش نمایشگر منوی تنظیمات این گوشی اضافه کرده است که امکان اجرای تمام‌صفحه‌ی اپ‌ها و باز‌ی‌های ناسازگار با نمایشگر کشیده‌ی میت ۱۰ لایت را فراهم می‌کند. ما در بررسی‌های خود با استفاده از این قابلیت، بدون هیچ مشکلی موفق به اجرای تمام‌صفحه‌ی بازی‌هایی نظیر Implosion و Shadow Fight 3 درکنار اپ‌هایی نظیر اسپاتیفای و گیک‌بنچ شدیم. هواوی در نسخه‌ی پنجم رابط کاربری EMUI صفحه‌کلید سفارشی خود را کنار گذاشته و در این نسخه از صفحه‌کلیدهای Gboard گوگل و Swiftkey استفاده کرده است. هواوی ژست‌های Knuckle را نیز به آنر 7 ایکس آورده است؛ این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد با مفصل انگشتان خود فرامین مختلف را اجرا کند. دو بار ضربه با مفصل انگشت از صفحه‌ اسکرین‌شات می‌گیرد و با انجام همین کار با دو انگشت، از نمایشگر ویدئو تهیه می‌شود.

آنر ۷ ایکس هواوی/huawei honor 7x

مهم‌ترین و کاربردی‌ترین اپلیکیشنی که در گوشی‌های هواوی شاهد آن هستیم، Phone Manager است. با ورود به این اپ، گوشی شما برای بهینه‌سازی‌های عملکرد،‌ وجود ویروس و مصرف باتری، برنامه‌ها را بررسی می‌کند. با استفاده از قابلیت بلک‌لیست در فون منیجر می‌توان تماس‌ها و پیام‌ها را مسدود کرد؛ علاوه‌ بر این، کاربر قادر است کلیدواژه‌های دلخواه خود را برای مسدود کردن پیام انتخاب کند. فون منیجر لیست طبقه‌بندی‌‌شده‌ای از دسترسی‌ اپ‌ها نیز دراختیار کاربر می‌گذارد. هواوی قابلیت اپ لاک را برای محدود کردن دسترسی دیگران به اپ‌ها در فون منیجر قرار داده است. به زبان ساده‌تر، Phone Manager مجموعه‌ای از قابلیت‌ها را گرد هم آورده است که در بخش تنظیمات گوشی نیز وجود دارند؛ اما این اپلیکیشن با دسته‌بندی مناسب و رابط کاربری زیبا دسترسی به آن‌ها را ساده‌تر کرده است.

آنر ۷ ایکس هواوی/huawei honor 7x

عموما قابلیت اسپلیت اسکرین در اندروید را باید در قسمت‌ اپ‌های اخیر اندروید فعال کرد؛ اما در میت ۱۰ لایت برای فعال کردن آن، به لطف قابلیت Knuckle gesture، کافی است مفصل انگشت خود را از یک سمت به سمت دیگر بکشید. همچنین می‌توان با نگاه داشتن مفصل و کشیدن آن به شکل حروف انگلیسی، اپلیکیشن خاصی مثل دوربین را فعال کرد. نکته‌ی جالب در مورد این قابلیت، فعال بودن آن در تمام بخش‌های رابط کاربری و حتی اپ‌ها است. قابلیت جالب دیگری که هواوی به نسخه‌ی پنجم رابط کاربری خود آورده، App Twin است؛ کاربر به کمک این ویژگی می‌تواند در اپ‌هایی مانند فیسبوک و تلگرام، هم‌زمان از دو حساب کاربری استفاده کند. این قابلیت درحال‌حاضر روی لانچرهای دیگر کار نمی‌کند.

دوربین

استفاده از دوربین دوگانه در پرچم‌داران مزیت‌های بیشتری نسبت به گوشی‌های ارزان‌‌تر دارد؛ بنابراین پیش از هر چیز باید به قابلیت‌هایی که دوربین دوم دراختیار کاربر قرار می‌دهد توجه ویژه‌ای داشت. دوربین دوگانه‌ی آنر ۷ ایکس به حسگرهای ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است که حسگر دوم تنها وظیفه‌ی استخراج اطلاعات عمق تصویر را بر عهده دارد. برخلاف پرچم‌داران هواوی، دوربین دوم در گوشی‌های میان‌رده‌ی این شرکت زوم اپتیکال، عکاسی سیاه‌و‌سفید و مواردی از این دست را ارائه نمی‌دهد. همان‌طور که انتظار داشتیم، خبری از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر در آنر ۷ ایکس نیست.

آنر 7 ایکس / Honor 7X

ثبت تصاویر با جزئیات بالا و رنگ‌هایی نزدیک به واقعیت

دوربین اصلی و ۱۶ مگاپیکسلی آنر ۷ ایکس که وظیفه‌ی ثبت‌ تصاویر را برعهده دارد، به لنز ۲۶ میلی‌متری با گشودگی f/2.2 مجهز شده است. هواوی از فوکوس خودکار با تشخیص فاز در دوربین جلو استفاده کرده است و دوربین سلفی قادر به فوکوس خودکار نیست. برخلاف میت ۱۰ لایت، دوربین سلفی آنر ۷ ایکس دوگانه نیست و هواوی از یک دوربین تکی ۸ مگاپیکسلی با f/2.0 در آن بهره برده است. رابط کاربری دوربین همان چیزی است که در دوربین میت ۱۰ لایت شاهد آن بودیم. برای دسترسی به حالت‌های عکاسی، کافی است یک بار به سمت راست سوایپ کنید و تنظیمات هر حالت با سوایپ به سمت چپ دراختیار شما خواهد بود. همانند دیگر گوشی‌های اخیر هواوی، حالت‌های مختلفی مانند عکاسی پاناروما، حالت HD‌آر، عکاسی پرو، Light Painting و حالت استاندارد عکاسی با سوایپ به سمت راست دردسترس هستند. امکان‌ فعال‌سازی HDR در صفحه‌‌ی اصلی نرم‌افزار دوربین وجود ندارد و کاربر باید با سوایپ به سمت راست آن را در بین حالت‌های عکاسی بیابد.

حالت‌ پرتره دوربین در هر دو دوربین پشت و جلو دردسترس است؛ اما حالت دیافراگم واید برای تغییر محل فوکوس پس از ثبت عکس تنها در دوربین پشتی دستگاه ارائه می‌شود. در عکس‌برداری حرفه‌ای امکان کنترل پارامترهایی نظیر ایزو، سرعت شاتر، اکسپوژر، نوع فوکوس و وایت‌بالانس وجود دارد. در فیلم‌برداری حرفه‌ای امکان تنظیم نوع فوکوس، اکسپوژر و وایت‌بالانس دراختیار کاربر است. حالت «Wide Aperture» برای شبیه‌سازی تغییر دیافراگم بین f/0.95 تا f/16، تنها در دوربین اصلی دردسترس کاربر قرار گرفته است.

آنر 7 ایکس / Honor 7X

عکس‌های گرفته‌شده با دوربین آنر ۷ ایکس در شرایط نوری مناسب جزئیات بالایی دارند و رنگ‌های ثبت‌شده طبیعی هستند؛ البته با کاهش نور و در برخی سناریوها شاهد افت طراوت رنگ‌ها هستیم. گستره‌ی دینامیکی تصاویر ثبت‌شده نیز متوسط ارزیابی می‌شود. خوشبختانه دوربین پشتی گوشی نویز چندان زیادی در شرایط نوری مناسب ثبت نمی‌کند؛ همان‌طور که انتظار می‌رفت، با تاریک شدن محیط نویز تصاویر افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند. عملکرد گوشی در زمان تولید جلوه بوکه با درنظرگرفتن قیمت دستگاه چندان بد نیست و اگر کمی در ثبت تصاویر بوکه با آن صبور باشید، عکس‌های رضایت‌بخشی خواهید گرفت. مشکل تشخیص مرز سوژه‌ها و محو کردن اشتباه بخشی از سوژه پیش از این حتی در دوربین‌ گوشی‌های بالارده‌ نیز دیده شده است؛ از این رو نمی‌توان از یک گوشی ارزان انتظار عملکرد بدون نقص در این بخش داشت.

برای ثبت تصاویر خوب در حالت پرتره باید فاصله‌ی گوشی از سوژه نه آن‌چنان نزدیک باشید که جلوه بوکه غیر طبیعی به‌نظر برسد و نه‌ چندان دور که تشخیص سوژه برای گوشی تبدیل به یک چالش شود. خوشبختانه تشخیص چهره و تمیز دادن آن از پس‌زمینه در حالت پرتره به‌جز در برخی موارد مانند عکاسی از یک فرد عینکی، عملکرد مناسبی دارد. عکس‌های ثبت‌شده توسط دوربین سلفی گوشی، هم از نظر جزئیات و هم از نظر رنگ‌ها رضایت‌بخش هستند.

نمونه عکس دوربین

آنر ۷ ایکس هواوی/huawei Honor 7x
آنر ۷ ایکس هواوی/huawei Honor 7x
آنر ۷ ایکس هواوی/huawei Honor 7x
آنر ۷ ایکس هواوی/huawei Honor 7x
آنر ۷ ایکس هواوی/huawei Honor 7x
آنر ۷ ایکس هواوی/huawei Honor 7x
آنر ۷ ایکس هواوی/huawei Honor 7x
آنر ۷ ایکس هواوی/huawei Honor 7x

بازده و عملکرد

آنر ۷ ایکس در کلاس محصولات میان‌رده طبقه‌بندی می‌شود؛ بنابراین مایه‌ی تعجب نیست که آنر، سخت‌افزاری متوسط را در آن به‌ کار برده باشد. چینی‌ها محصول جدید خود را با تراشه‌ی میان‌رده‌ و اختصاصی هواوی، موسوم به کرین ۶۵۹ روانه‌ی بازار کرده‌اند. این پردازنده‌ی ۶۴ بیتی که نزدیک به یک سال از زمان رونمایی آن می‌گذرد، با لیتوگرافی ۱۶ نانومتری ساخته می‌شود؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که از تراشه‌های میان‌رده‌ی رقیب با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری، مصرف انرژی بالاتری داشته باشد.‌

عملکردی مشابه میت ۱۰ لایت و پی اسمارت

کرین ۶۵۹ از هشت هسته‌ی پردازشی با ریزمعماری Cortex-A53 آرم و معماری مجموعه‌ی دستورالعمل ARMv8-ISA بهره می‌برد که در قالب دو کلاستر چهارهسته‌ای کم‌مصرف و قدرتمند به‌ترتیب با فرکانس‌های ۱.۷ و ۲.۳۶ گیگاهرتز کنار هم قرار گرفته‌اند و در مجموع، عملکرد آن‌ها ۴ درصد سریع‌تر از نمونه‌ی به‌کاررفته در تراشه‌ی کرین ۶۵۸ است.

هواوی واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 MP2 آرم با فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز و توان محاسباتی عملیات ممیز شناور ۴۰.۸ گیگافلاپس‌ بر ثانیه را برای انجام تسک‌های گرافیکی در تراشه‌ی کرین ۶۵۹ به‌ کار گرفته است که از OpenGL ES 3.2، OpenCL 1.2 و DirectX 11 پشتیبانی می‌کند و می‌توان انتظار داشت که بازی‌های سبک و نه‌چندان گرافیکی را به‌خوبی اجرا کند.

آنر 7 ایکس / Honor 7X

کنترلر حافظه در SoC میان‌رده‌ی چینی‌ها از حافظه‌های رم LPDDR3 دوکاناله با فرکانس ۹۳۳ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. کرین ۶۵۹ از مودم ال‌تی‌ای Cat.6 بهره می‌برد؛ بنابراین می‌تواند به سرعت Downlink بیشینه‌ی ۳۰۰ مگابیت‌ بر ثانیه دست یابد. خاطرنشان می‌کنیم که این تراشه با بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰ سازگار نیست و از بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ پشتیبانی می‌کند.

آنر ۷ ایکس در چندین نسخه‌ با حافظه‌های ذخیره‌سازی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی درکنار حافظه‌ی رم ۳ و ۴ گیگابایتی روانه‌ی بازار می‌شود؛ اما نسخه‌ای که برای بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته، نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی این محصول با حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی است. باتوجه‌به قطعاتی که در این گوشی میان‌رده‌ به‌ کار رفته‌اند، روی کاغذ می‌توان عملکرد متوسطی از آن انتظار داشت.

ما در زومیت برای بررسی عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی‌های اندروید از ابزار AndroBench استفاده می‌کنیم. می‌توانید در جدول زیر، عملکرد آنر ۷ ایکس را از این حیث در برابر سایر محصولات میان‌رده مشاهده کنید:

عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی ابزارهای موبایل میان‌رده و پایین‌رده

مدل‌ها / عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

نرخ نوشتن ترتیبی

نرخ خواندن تصادفی

نرخ نوشتن تصادفی

آنر ۷ ایکس

۲۹۵.۸۶ مگابایت‌ بر ثانیه

۱۹۲.۳۸ مگابایت‌ بر ثانیه

۵۷.۸۲ مگابایت‌ بر ثانیه

۲۵.۴۸ مگابایت‌ بر ثانیه

پی اسمارت

۲۶۶.۸ مگابایت‌ بر ثانیه

۱۳۲.۰۲ مگابایت‌ بر ثانیه

۷۱.۹۶ مگابایت‌ بر ثانیه

۲۰.۵۴ مگابایت‌ بر ثانیه

ذن‌فون مکس پلاس

۲۶۹.۶۸ مگابایت‌‌برثانیه

۷۲.۱۹ مگابایت‌‌برثانیه

۳۶.۸۲ مگابایت‌ بر ثانیه

۱۰.۵ مگابایت‌ بر ثانیه

اکسپریا ایکس‌ ای وان اولترا

۲۶۲.۸۴ مگابایت‌‌برثانیه

۸۵.۳۹ مگابایت‌ بر ثانیه

۴۲.۳۷ مگابایت‌ بر ثانیه

۱۲.۱۹ مگابایت‌ بر ثانیه

گلکسی ای ۸ پلاس

۲۹۲.۲۱ مگابایت‌ بر ثانیه

۹۹.۱۳ مگابایت‌ بر ثانیه

۷۱.۳۵ مگابایت‌ بر ثانیه

۹.۳۱ مگابایت‌ بر ثانیه

گلکسی ای ۸

۲۹۹.۲۶ مگابایت‌ بر ثانیه

۸۶.۶ مگابایت‌ بر ثانیه

۷۸.۲۸ مگابایت‌ بر ثانیه

۱۰.۱۳ مگابایت‌ بر ثانیه

آنر ۹

۲۸۱.۷۲ مگابایت‌ بر ثانیه

۹۷.۷۱ مگابایت‌ بر ثانیه

۲۸.۳۸ مگابایت‌ بر ثانیه

۱۳.۸۵ مگابایت‌ بر ثانیه

در ادامه می‌توانید نتایج حاصل از اجرای بنچمارک‌های متفاوت را روی Honor 7X مشاهده کنید:

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل میان‌رده و پایین‌رده

تلفن / تبلت

AnTutu 7/6

3DMark

IceStorm

Unlimited

PCMark Work2.0

Overall/Web Browsing 

GeekBench4

Single/Multi

GFXBench

Manhattan 3.1/OffScreen 

GFXBench

CarChase/OffScreen

GFXBench

T-Rex/OffScreen

CFBench v1.3

Honor 7X

71308

52233

11131

4888

5073

904

3371

4.3FPS

4.3FPS

2.7FPS

2.6FPS

16FPS

16FPS

55029

Huawei P Smart

87747

66293

12484

4910

5034

939

3684

5.4FPS

5.4FPS

3.2FPS

3.2FPS

19FPS

19FPS

52582

Zenfone Max Plus

--

43205

7196

2748

3258

431

2248

4.4FPS

4.5FPS

2.3FPS

2.4FPS

16FPS

16FPS

35272

Xperia XA1 Ultra

--

63855

12790

4018

4246

868

3722

6.7FPS

6.2FPS

4.0FPS

3.7FPS

22FPS

22FPS

66285

Mate 10 Lite

--

61997

10062

4930

5243

870

3267

4.8FPS

4.8FPS

2.9FPS

2.9FPS

17FPS

17FPS

57099

+Galaxy A8

--

76982

14091

4859

4808

1500

4213

9.6FPS

9.9FPS

5.8FPS

6.0FPS

31FPS

33FPS

49076

Galaxy A8

--

76543

14261

4972

5055

1501

4175

9.5FPS

9.9FPS

5.8FPS

6.0FPS

31FPS

33FPS

48473

Xperia XA1 Plus

--

64648

12618

3869

4089

834

3742

6.6FPS

6.2FPS

3.9FPS

3.7FPS

21FPS

21FPS

61718

Neffos X1 Lite

--

40905

7178

3291

3858

604

2517

8.0FPS

3.5FPS

3.9FPS

1.9FPS

21FPS

13FPS

35628

Huawei Nova 2 Plus

--

62048

Failed

4816

908

3534

5.1FPS

4.8FPS

3.1FPS

2.9FPS

19FPS

19FPS

56237

Nokia 5

--

45372

9507

3630

4028

671

2868

10.0FPS

4.6FPS

5.2FPS

2.5FPS

20FPS

16FPS

34130

Nokia 6

--

44833

9444

3671

4026

647

2791

2.5FPS

2.5FPS

4.5FPS

4.6FPS

15FPS

16FPS

-

Honor 6X

--

56691

11619

4323

4792

787

3198

4.6FPS

4.8FPS

3.0FPS

2.8FPS

19FPS

19FPS

64693

Galaxy A7 2017

--

60506

13070

3969

4225

765

3939

9.0FPS

9.0FPS

5.2FPS

5.2FPS

33FPS

34FPS

59689

Galaxy A5 2017

--

59949

13406

3783

766

3947

4.9FPS

9.0FPS

5.2FPS

5.2FPS

27FPS

34FPS

58284

Redmi 4 Prime

--

63458

15687

4246

4189

835

3125

3.6FPS

6.1FPS

2.3FPS

2.4FPS

8.9FPS

16.3FPS

66349

Galaxy J7 Prime

--

40153

5047

3124

3038

654

2319

2.3FPS

4.9FPS

1.8FPS

1.8FPS

7.2FPS

12FPS

31379

Galaxy J5 Prime

--

33353

4821

3267

590

1662

1.7FPS

3.8FPS

NOT

Supported

6.7FPS

11FPS

25,394

Huawei Honor 8

--

88739

17939

-

-

-

-

-

75250

Xperia XA Ultra

--

49096

11124

-

-

-

-

-

59163

Huawei P9 Lite

--

53041

11808

-

-

-

-

-

62710

Galaxy C5

--

48102

11345

-

-

-

-

-

28969

Galaxy A9 2016

--

63589

17235

-

-

-

-

-

42589

درست‌ مانند میان‌رده‌هایی همچون میت ۱۰ لایت یا پی ۱۰ لایت، آنر ۷ ایکس در کاربری‌های روزمره مانند استفاده‌ از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی، استریم موسیقی یا وب‌گردی، عملکرد مطلوبی به نمایش می‌گذارد. جابه‌جایی بین منوهای مختلف در رابط کاربری، با کُندی بسیار جزئی و قابل اغماضی همراه است و چنانچه مانند ما حساسیت خاصی نسبت به آن نداشته باشید، به‌طور حتم متوجه این کندی‌های گاه‌و‌بیگاه نخواهید شد. 

ما برای ارزیابی عملکرد آنر ۷ ایکس در دنیای واقعی، بازی‌های متعددی را روی آن اجرا کردیم. بازی‌های سبکی نظیر Sonic Runners Adventure، با نرخ فریم مناسب و بدون مشکل اجرا می‌شوند؛ آنر ۷ ایکس در اجرای بازی‌های نسبتا سنگین مانند Shadow Fight 3 نیز عملکرد قابل قبولی به‌جای می‌گذارد؛ اما اجرای بازی سنگینی مانند Lineage 2: Revolution با نرخ فریم مطلوب، مستلزم قرار دادن سطح گرافیک بازی در حد پایین خواهد بود.

باتری

وظیفه‌ی تأمین انرژی مورد نیاز آنر ۷ ایکس، بر عهده‌ی باتری نسبتا حجیمی با ظرفیت ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعت قرار دارد و باتوجه‌به پردازنده‌ی کم‌مصرف آنر ۷ ایکس درکنار نمایشگر +FHD، می‌توان حدس زد که شارژدهی آن مطلوب خواهد بود؛ چرا که پیش‌تر، شاهد شارژدهی فوق‌العاده‌ی پرچم‌داری همچون وان‌پلاس ۵‌ تی با نمایشگر +FHD و باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده‌ایم؛ البته باید تأثیر سوء لیتوگرافی ۱۶ نانومتری تراشه‌ی کرین ۶۵۹ را نیز در نظر داشته باشیم.

بی‌شک شارژدهی باتری به فاکتورهای دیگری نظیر نوع پنل نمایشگر، میزان حرارت تولیدشده توسط گوشی و نوع کاربری فرد نیز ارتباط دارد. به‌عنوان مثال، پنل‌های OLED مصرف انرژی بسیار پایین‌تری نسبت به نمونه‌های LCD دارند؛ بنابراین می‌توان در تسک‌هایی نظیر وب‌گردی و تماشای فیلم که شامل تعامل با نمایشگر هستند، شارژدهی بهتری برای گوشی هوشمندی با نمایشگر OLED متصور بود. از طرف دیگر، اجرای مداوم بازی‌های سنگین می‌تواند به تولید حرارت بالا و در نهایت، تخلیه‌ی سریع‌تر شارژ باتری منجر شود.

آنر 7 ایکس / Honor 7X

برای ارزیابی عملکرد باتری Honor 7X، ابتدا با فعال‌سازی حالت پرواز تمام اتصالات گوشی را قطع کردیم، روشنایی نمایشگر روی مقدار ۲۰۰ نیت قرار دادیم و سپس ویدیویی با رزولوشن HD را به‌صورت مداوم تا لحظه‌ی خاموش‌ شدن گوشی در آن پخش کردیم. در این تست، آنر ۷ ایکس به‌ مدت ۹ ساعت و ۷ دقیقه دوام آورد.

تست‌های بعدی، به اجرای دو آزمون Battery Test – Manhattan 3.1 و Work 2.0 Battery Life‌ به‌ ترتیب از اپلکیشین‌های بنچمارک GFXBench و PCMark بازمی‌گردد؛ آزمون نخست ترکیبی از توانایی پردازشی را درکنار شارژدهی بررسی می‌کند و آزمون دوم یکی از گزینه‌های توانمند در شبیه‌سازی استفاده‌ی روزمره‌ی کاربران از گوشی‌ها محسوب می‌شود.

نام گوشی هوشمند

نمایشگر

ظرفیت

(mah)

ویدئو

(h)

GFXBench

Manhattan 3.1

Battery LifeTime

GFXBench

Manhattan 3.1

LongTime Performance

وب‌گردی

(h)

PCMark

(h)

Honor 7X

5.93"/1080p

3340

9:07

288.2min

226.1Frame

10:10

6:58

Huawei P Smart

5.65"/1080p

3000

9:10

336.8min

314.2Frame

10:20

5:20

Asus Zenfone Max Plus

5.7"/1080p

4130

11:14

353.9min

271.0Frame

TBA

9:00

Sony Xperia XA1 Ultra

1080p/"6.0

2700

11:07

349.3min

409.0Frame

10:15

Failed

Huawei Mate 10 Lite

1080p/"5.9

3340

9:05

306.8min

252.0Frame

8:50

5:38

+Samsung Galaxy A8

1080p/"6.0

3500

16:35

514.6min

254.0Frame

TBA

9:52

Samsung Galaxy A8

1080p/"5.6

3000

14:10

386.5min

245.2Frame

TBA

7:32

Sony Xperia XA1 Plus

1080p/"5.5

3430

12:40

477.5min

406.6Frame

15:25

Failed

Neffos X1 Lite

720p/"5.0

2550

10:00

294.8min

495.0Frame

TBA

TBA

Huawei Nova 2 Plus

1080p/"5.5

3340

11:40

288.2min

314.1Frame

-

-

Nokia 5

720p/"5.2

3000

15:40

-

9:20

Nokia 6

1080p/"5.5

3340

12

11:20

9:15

Huawei Honor 6X

1080p/"5.5

3340

11:00

10:30

10:19

(Samsung Galaxy A8 (2016

1080p/"5.7

3300

12:10

12:30

-

(Samsung Galaxy A7 (2017

1080p/"5.7

3600

19:10

16:30

12:52

(Samsung Galaxy A5 (2017

1080p/"5.2

3000

12:40

14:20

6:55

Xioami Redmi 4 Prime

5.0"/1080p

4100

10:10

16:15

8:34

Samsung Galaxy J7 Prime

5.5"/1080p

3300

14:10

-

9:07

Samsung Galaxy J5 Prime

720p/"5.0

2400

16:30

-

9:14

Huawei Honor 8

5.2"/1080p

3000

9:00

10:40

-

Huawei Nova Plus

5.5"/1080p

3340

11:00

10:50

-

Xiaomi Mi 5s

5.15"/1080p

3200

13:00

12:10

-

Apple iPhone 7

4.7"/750p

1960

9:20

10:00

-

Sony Xperia XZ

5.2"/1080p

2900

9:00

9:20

-

Sony Xperia XA Ultra

6.0"/1080p

2700

8:50

8:00

-

Huawei P9 Lite

5.2"/1080p

3000

11:00

11:30

-

Samsung Galaxy C5

5.2"/1080p

2600

8:20

9:00

-

نتایج تست‌های ما نشان از عملکرد متوسط آنر ۷ ایکس در زمینه‌ی شارژدهی دارند. ثبت زمان ۹ ساعت و ۷ دقیقه‌ای در آزمون پخش فیلم، آنر ۷ ایکس را در رده‌ی محصولاتی همچون میت ۱۰ لایت و هواوی پی اسمارت قرار می‌دهد؛ اما آزمون پی‌سی مارک، برتری این گوشی را نسبت به برادران خود نشان می‌دهد. آنر ۷ ایکس در آزمون جی‌اف‌ایکس نیز به‌صورت تقریبی، عملکرد یکسانی با میت ۱۰ لایت داشت. در حالت کلی می‌توان از محصول میان‌رده‌ی آنر، انتظار یک روز شارژدهی برای کاربری‌های روزمره داشت.

بی‌شک یکی از نقاط ضعف اصلی آنر ۷ ایکس در زمینه‌ی باتری، بهره نبردن از فناوری شارژ سریع است؛ شارژر ۱۰ واتی این گوشی، در مدت ۳۰ دقیقه میزان شارژ باتری آن را از صفر به ۳۳ درصد می‌رساند و شارژ کامل آن حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به‌ طول می‌انجامد. 

جمع‌بندی 

آنر همواره به‌عنوان یک برند جوان‌پسند و اقتصادی در بازار گوشی‌ هوشمند مطرح بوده است. آنر ۷ ایکس، فبلت میان‌رده‌ی این برند از ماه‌های انتهایی سال ۲۰۱۷ وارد بازار شد. طراحی جلوی دستگاه و حاشیه‌های اندک آن نکته‌ی مثبت آنر ۷ ایکس است؛ بااین‌حال، زبان طراحی تغییری نسبت به دیگر گوشی‌های جدید هواوی نکرده است. نمایشگر نیز با وجود نمایش مناسب رنگ مشکی و کنتراست بالا، روشنایی چندان بالایی ندارد. اسپیکرها از نظر بلندی صدا نمره‌ی قبولی دریافت می‌کنند؛ اما در بحث کیفیت صدای خروجی تنها می‌توان از واژه‌ی متوسط در مورد آن‌ها استفاده کرد. 

آنر 7 ایکس / Honor 7X

دوربین دوگانه‌ استفاده‌شده در آنر ۷ ایکس عملکرد خوبی در شرایط نوری مناسب دارد؛ به‌طوری که سطح جزئیات و دقت رنگ‌های ثبت‌شده در آن را پسندیدیم. حالت پرتره‌ نیز با وجود نقص‌هایش، برای یک گوشی اقتصادی رضایت‌بخش توصیف می‌شود. دوربین سلفی Honor 7X همانند دوربین پشتی آن در ثبت جزئیات و رنگ‌ها موفق عمل می‌کند. تراشه‌ی نام‌آشنای کرین ۶۵۹ تقریبا در تمام میان‌رده‌های نیمه دوم ۲۰۱۷ هواوی به کار گرفته شده است؛ این تراشه ۸ هسته‌ای درکنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، توان لازم برای اجرای روان بازی‌های نیمه سنگین و کارهای رومزه را فراهم خواهد کرد. به دلیل فقدان قابلیت شارژ سریع، شارژ کامل دستگاه نزدیک به ۱۵۰ دقیقه زمان می‌برد. آنر ۷ ایکس از نظر شارژدهی عمکردی تقریبا مشابه میت ۱۰ لایت ارائه می‌کند.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت گوشی از بخش دیتابیس محصولات زومیت استفاده کنید؛ کاربران در این بخش به انواع گوشی سامسونگ، اپل، هواوی،‌ نوکیا و دیگر برندها دسترسی خواهند داشت.

نکات مثبت

  • کنتراست مناسب نمایشگر
  • طراحی بدون حاشیه و زیبا
  • کیفیت ساخت بالای بدنه

نکات منفی

  • روشنایی پایین نمایشگر
  • مقاوم نبودن بر برابر نفوذ آب و گردوغبار
  • عرضه با نسخه‌ی هفتم اندروید
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات