گلکسی نوت 9 با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر عرضه خواهد شد

جمعه ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس گزارش یک خبرگزاری در کُره جنوبی، تصمیم سامسونگ برای عرضه پرچم‌دار گلکسی نوت ۹ با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر جدی است.
تبلیغات

آخرین شایعه‌ای که پیرامون فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت 9 سامسونگ منتشر شده است، به عدم عرضه این مدل با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر اشاره دارد؛ به‌نظر می‌رسد کاهش دقت حسگر اثرانگشت با استفاده از محافظ نمایشگر، باعث شده است تا شرکت کُره‌ای پیرامون تصمیم خود مبنی بر عرضه جانشین گلکسی نوت ۸ با چنین فناوری تجدیدنظر کند. این موضوع توسط مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر معروف موسسه KGI Securities اعلام شده بود. با این‌حال، خبرگزاری Korean Herald مدعی است عدم عرضه فبلت جدید سامسونگ از سری «گلکسی نوت» با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر قطعی نیست.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع ناشناس که از برنامه‌های سامسونگ اطلاع دارد، ادعا می‌کند سامسونگ دیسپلی (شرکت تابعه سامسونگ الکترونیکس) سه یا چهار شیوه مختلف را برای ادغام حسگر اثرانگشت با صفحه‌نمایش آمولد گلکسی نوت ۹ توسعه داده و سامسونگ مصمم است با استفاده از یکی از آن‌ها، گوشی جدیدش را با چنین فناوری ارائه دهد.

آن‌طور که ادعا می‌شود، مقامات Samsung پیرامون طراحی پرچم‌دار نیمه دوم سال ۲۰۱۸ خود به توافق نرسیده‌اند؛ در نتیجه، فعلاً مشخص نیست حسگر اثرانگشت در کدام قسمت از گوشی قرار خواهد گرفت. البته تا پایان ماه مارس که طراحی نهایی به توافق مقامات سامسونگ برسد، مشخص خواهد شد آیا گلکسی نوت ۹ به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز می‌شود یا خیر.

گفته می‌شود که سامسونگ دیسپلی، هنوز فناوری سنسور اثرانگشت درون نمایشگر خود را به تکامل نرسانده است؛ هرچند، گمان می‌رود با توجه به عرضه گلکسی نوت جدید سامسونگ در اواخر ماه آگوست مانند گلکسی نوت ۸ که در این ماه در سال ۲۰۱۷ ارائه شده بود، شرکت کُره‌ای زمان کافی برای بهبود فناوری حسگر اثرانگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش در اختیار داشته باشد.

سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس / Samsung Galaxy S9 & S9 plus

جای‌گیری متفاوت حسگر اثرانگشت در گلکسی اس ۹ پلاس

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، گلکسی نوت ۸ و پرچم‌داران جدید گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس به حسگر اثرانگشت در پنل پشتی مجهز شده‌ بودند؛ اما عرضه Galaxy Note 9 با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر، نه تنها به تغییر در طراحی این فبلت می‌انجامد، بلکه باعث خواهد شد تا سامسونگ فضای بیشتری برای ارتقای ظرفیت باتری پرچم‌دار جدید خود در اختیار داشته باشد.

آنچه اخیراً اعلام شده است، با گمانه‎زنی‎های گذشته مبنی بر عرضه پرچم‌دار نیمه دوم ۲۰۱۸ سامسونگ در اوایل ماه آگوست هم‌خوانی ندارد؛ پیش‌تر اعلام شده بود به دلیل آغاز توسعه فرم‌ور گلکسی نوت ۹، این مدل زودتر از نسل گذشته معرفی خواهد شد. به همین جهت، به‌نظر می‌رسد جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ در بازه نامشخصی از ماه آگوست ۲۰۱۸ رونمایی می‌شود.

در رابطه با جانشین گلکسی نوت ۸، باید گفت که نام تجاری این مدل به‌تازگی به ثبت رسیده است؛ شعبه کلمبیا سامسونگ، نام تجاری «نوت ۹» را برای گوشی‌های هوشمند ثبت کرده است. همچنین مدتی پیش، این گوشی با شماره مدل SM-N960U در HTML 5 فاش شده بود؛ ظاهراً پرچم‌دار جدید سامسونگ، نمایشگری با نسبت ابعاد ۱۸.۵ به ۹ خواهد داشت که مشابه با نسل گذشته است.

بعید است گلکسی نوت ۹ به تراشه‌ای مبتنی بر فرآیند ساخت ۷ نانومتری مجهز شده باشد؛ در یک بیانیه رسمی، سامسونگ اعلام کرده بود درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۸ به دلیل افزایش تولید تراشه‌های ۱۰ نانومتری، رشد خواهد داشت. ضمن اینکه انتظار داریم عضو جدید سری «گلکسی نوت» به دوربین دوگانه مانند گلکسی اس ۹ پلاس مجهز شده باشد. لطفا برای مشاهده‌ی مشخصات احتمالی این گوشی مورد انتظار به صفحه‌ی گلکسی نوت 9 در دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات