انهدام ۳۰ خودروی لوکس در فیلیپین انجام شد

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دولت فیلیپین به‌منظور مبارزه با فساد، ده‌ها خودرو که در اختیار تبهکاران این کشور قرار داشت را کاملاً تخریب کرد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که دولت فیلیپین خط قرمز حساسی برای جرائم داخلی شهروندان دارد. به دستور رودریگو دوترته، رئیس جمهور این کشور، تعداد زیادی خودرو که در اختیار مجرمان بوده، با بولدوزر کاملاً تخریب کرده است.

خودرو فیلیپین

خبرگزاری‌های داخلی فیلیپین، این اقدام را به‌منظور فرستادن پیام برای مجرمان داخل این کشور توصیف کرده‌اند. تخریب خودروهایی که در بیانه‌ی دوترته، به عنوان خودروهای لوکس توصیف شده‌اند، در ۳ مکان مختلف، به‌صورت همزمان انجام شد. با توجه به ویدئوی منتشر شده، البته نمی‌توان خودروهایی مانند لکسوس ES300 با عمر ۲۲ سال را در کلاس خودروهای لوکس قرار داد.

خودرو فیلیپین

البته چندین خودروی پرطرفدار مانند، بی‌ام‌و Z4، آئودی S5 و نیسان 350Z در میان این فهرست مشاهده شدند؛ ولی تخریب نسل سوم شورولت کوروت استینگر در قالب خودروی لوکس، واقعاً برای عاشقان دنیای خودرو ناراحت کننده است. بیشتر خودروهای توقیف شده، مدل‌های مختلف شاسی‌بلند (مانند تویوتا لندرکروزر) و سدان‌های لوکس قدیمی (مانند جگوار و بی‌ام‌و) بودند.

خودرو فیلیپین

در تعدادی از کشورهای جهان من‌جمله ایران، تخریب و از بین بردن بخشی از اموال تبهکاران، به عنوان اقدامی صریح جهت مبارزه با فساد، انجام می‌شود. برای مثال حتی دولت آمریکا نیز در شهرهایی مانند لس‌آنجلس، اقدامات مشابهی انجام داده است. بدون شک طرفداران دنیای خودرو با اینکه شاید متخصص حقوقی نباشند، این عمل را تأیید نمی‌کنند. شاید فروش یا حراج این خودروها و اختصاص مبالغ آن به مراکز مجری قانون جهت مبازره‌ی واقعی با فساد، تصمیم بهتری باشد.

با این‌حال، خودروهای تخریب شده در فیلیپین، حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار ارزش داشتند که مطمئناً این مبلغ می‌توانست در کمک هزینه‌ی نیروهای پلیس یا دیگر امور اجتماعی، مفید باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات