اپل پتنتی از یک دستگاه با نمایشگر دوگانه ثبت کرد

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدیدی از سوی اپل ثبت شده است که ظاهر یک دستگاه را با دو نمایشگر نشان می‌دهد که یکی از آن‌ها به عنوان صفحه‌کلید عمل خواهد کرد.
تبلیغات

اپل با بازطراحی اخیر مک‌بوک‌ پرو، از تاچ بار، یک نمایشگر اولد باریک که جانشین کلید‌های وظیفه در قسمت بالای صفحه‌کلید شده‌اند، رونمایی کرد. اما به گزارش اپل اینسایدر، کوپرتنیونشین‌ها با پتنت جدیدی که برای یک نمایشگر تمام اولد به عنوان صفحه‌کلید ثبت کرده‌اند، احتمالا در پی آن هستند که مفهوم تاچ بار را گسترش بدهند.

به عبارت دیگر، پتنت پل به این پرسش مطرح نشده که «چه می‌شد اگر تاچ بار به کل صفحه‌کلید تبدیل می‌شد؟» پاسخ داده است.

این پتنت که اطلاعات مربوط به آن برای نخستین بار توسط وب‌سایت پتنتلی اپل منتشر شد، به صورت رسمی «یک وسیله‌‌ی مجهز به نمایشگر دوگانه با وضوح بهینه شده و بازتابش خنثی ‌شده» نام دارد و ظاهر نهایی یک دستگاه را در دو مدل توصیف می‌کند. مدل اول که بیشتر به یک مک‌بوک شباهت دارد، شامل دو نمایشگر است که اجزای یک دستگاه واحد را تشکیل می‌دهند و از طریق یک لولا به یکدیگر متصل شده‌اند. مدل دوم نیز یک نمایشگر – صفحه‌کلید دوم را به عنوان وسیله‌ی جانبی برای یک دستگاه (نظیر صفحه‌کلید جانبی آیپد پرو) نشان می‌دهد.

نخستین بار لنوو از ایده‌ی نمایشگر - صفحه‌کلید در قالب لپ‌تاپ یوگا بوک رونمایی کرد

در این پتنت همچنین به‌منظور کاهش حداقلی بازتابش تصویر دو نمایشگر روی یکدیگر از فیلتر ضد انعکاسی استفاده شده است. در صورتی که اپل واقعا قصد ساخت چنین دستگاهی را داشته باشد، این فیلتر می‌تواند به عنوان روشی هوشمندانه از بروز مشکل یاد شده جلوگیری کند.

با این وجود، این ایده فعلا تنها یک پتنت است؛ بدین مفهوم که هیچ تضمینی وجود ندارد دستگاهی با این مشخصات در آینده توسط اپل ساخته شود. با این حال، از آنجایی که برخی تاچ بار مک‌بوک پرو را ویژگی مثبت و رضایت‌بخشی ارزیابی کرده‌اند؛ توسعه‌ی آن به عنوان صفحه‌کلید دستگاه لزوما ایده‌ی بدی نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات