D1-lg

آموزش: چگونه یک طرح بازاریابی بنویسیم؟

چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 15:30
مطالعه 9 دقیقه
طرح بازاریابی به شما کمک می‌کند استراتژی‌ها و فعالیت‌های بازاریابی شرکتتان را به‌طور مؤثر روی بازار هدف متمرکز کنید و مشتریان پایه‌ی کسب‌وکارتان را افزایش دهید.
تبلیغات
D4-mcid4

طرح بازاریابی (مارکتینگ پلن)، سندی جامع است که کلیه‌ی تبلیغات تجاری و فعالیت‌های بازاریابی یک شرکت را برای سال‌های آینده مشخص می‌کند. به‌علاوه طرح بازاریابی، موقعیت فعلی بازاریابی یک کسب‌وکار، بازار هدف و استراتژی‌هایی که برای رسیدن به اهداف مشخص اعمال می‌شوند را شرح می‌دهد.

طرح بازاریابی با شناسایی نیازهای مشتری از طریق تحقیقات بازار شروع می‌شود و به کمک فرایندهایی نظیر تجزیه‌وتحلیل وضعیت بازار، برنامه‌های عملیاتی، بودجه، پیش‌بینی فروش، استراتژی‌ها و صورت‌های مالی پیش‌بینی‌شده،  توضیح می‌دهد که یک شرکت چگونه می‌تواند این نیازها را با سودآوری قابل‌قبول برطرف کند. این طرح ممکن است برای معرفی یک محصول کاملاً جدید یا اصلاح برنامه‌های فعلی بازاریابی تهیه شود یا به‌عنوان بخشی از طرح کسب‌وکار مورداستفاده قرار بگیرد.

Marketing Plan data

داده‌های موردنیاز طرح بازاریابی

داده های مورد نیاز طرح بازاریابی، به پنج گروه تقسیم می شوند:

۱- داده‌های مالی: فکت‌هایی که از بخش‌های حسابداری مدیریت، هزینه‌ها و سایر تحقیقات مالی به دست می‌آید.

۲- داده‌های محصول: اطلاعات و برآوردهای تولیدی و تحقیق و توسعه

۳- داده‌های فروش و توزیع: اطلاعات و برآوردهای فروش، بسته‌بندی، توزیع محصول

۴- داده‌های تجاری، تبلیغات و ارتقا فروش: اطلاعات و برآوردهای دپارتمان‌های مرتبط

۵- داده‌های بازار: نتایج تحقیقات بازار

Marketing Plan Research

مقدمات تألیف طرح بازاریابی

نگارش یک طرح بازاریابی معتبر و قابل استناد، مستلزم این است که تحقیقاتتان را در زمینه‌های زیر کامل کرده باشید:

تعیین اهداف بازاریابی

شما باید اهداف بازاریابی که اهداف نهایی کسب‌وکار شما را برآورده می‌کنند را مشخص کنید. برای مثال اگر هدف کسب‌وکارتان، رسیدن به رشد پنج‌درصدی است، هدف‌گذاری شما برای بخش بازاریابی چه خواهد بود؟ افزایش تعداد مشتریان؟ افزایش فروش کل؟  

تجربه و تحلیل فرصت‌ها و تهدیدات و نقاط ضعف و قوت کسب‌وکارتان (S.W.O.T) به شما کمک می‌کند بینشی واقعی نسبت به اهدافتان به دست آورید. به یاد داشته باشید که اهداف تعیین‌شده باید مشخص و واضح، قابل‌اندازه‌گیری، قابل‌دستیابی و دارای زمان‌بندی مشخصی باشند.

تحقیقات بازار

بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، از تحقیقات و تجزیه‌وتحلیل بازار هدف چشم‌پوشی می‌کنند، زیرا فکر می‌کنند باید هزینه‌ی زیادی برای این عملیات بپردازند. ولی این سرمایه‌گذاری اولیه، یکی از مهم‌ترین گام‌های پیشرفت کسب‌وکار شما است. هدف این است که درک کنید مشتریان شما چه افرادی هستند و کجا می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این موضوع تقسیم‌بندی بازار نامیده می‌شود.

یکی از اهداف اصلی تحقیقات بازار، تعیین مناطق تمرکز بازاریابی است. مشتریان خود را به‌طور واضح تعریف کنید و بر این اساس، اولویت‌های جغرافیایی فعالیت‌هایتان را پیدا کنید.

تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها

چگونه می‌خواهید برنامه‌های بازاریابی خود را اجرایی کنید؟ در مرحله‌ی اول، به این سؤالات پاسخ دهید:

  • جایگاه کسب‌وکار شما در برابر سایر رقبا چیست؟
  • کدام بازار هدف، مشتریان بالقوه‌ی بیشتری را در دسترس شما قرار می‌دهد؟
  • چه پیشنهاداتی برای مشتریان بالقوه دارید و آن‌ها را چگونه قیمت‌گذاری می‌کنید؟
  • پاسخ این پرسش‌ها، حدود و اصول استراتژی‌های بازاریابی را نشان می‌دهد. استراتژی‌های شما باید گسترده و انعطاف‌پذیر باشند، به‌طوری‌که بتوانید تاکتیک‌های خاصی را برای عملی کردن آن‌ها در نظر بگیرید. مثلاً «آگهی از برند» یا ارائه‌ی «خدمات پس از فروش» استراتژی‌های بازاریابی به شمار می‌روند، اما تاکتیک‌ها، فعالیت‌ها و برنامه‌هایی هستند که در راستای تحقق استراتژی‌ها تنظیم می‌شوند.

    Marketing Plan Steps

    مراحل توسعه‌ی طرح بازاریابی

    تألیف و توسعه‌ی یک طرح بازاریابی خوب، به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند، زیرا هم مشتریان هدف شما را تعریف می‌کند و هم راه جذب و حفظ آنان را برایتان روشن می‌کند. در حقیقت طرح بازاریابی، نقشه‌ی راهی است که به شما کمک می‌کند مشتریان زیادی به دست آورید و تا حد زیادی پیشرفت شرکتتان را تسریع کنید. شما با استفاده از الگویی که در ادامه‌ی مطلب ذکر می‌کنیم، می‌توانید ۱۵ بخش کلیدی طرحتان را کامل کنید:

    ۱- خلاصه اجرایی

    یک نمای کلی از طرح بازاریابی تان را بنویسید و در آن اهداف نهایی، تاریخ فعالیت‌های مختلف، مسئولیت اعضای تیم و مشاوران و شرح مختصر مراحل اجرایی را قید کنید. گرچه خلاصه ی اجرایی باید در ابتدای طرح آورده شود، ولی می توانید این قسمت را پس از پایان سایر بخش‌ها و مشخص شدن خط‌مشی‌های اصلی کامل و اصلاح کنید.

    ۲- مشتریان هدف

    در این بخش مشتریان هدف خود را تعریف کنید، یعنی ویژگی‌های دموگرافیک (نظیر سن، جنسیت)، مشخصات روان‌شناختی (مثلاً منافع آن‌ها) و نیازهای دقیق آن‌ها را در رابطه با محصولات / خدماتی که ارائه می‌دهید، مشخص کنید.

    اگر مشتریان هدف به‌خوبی و وضوح تعریف‌شده باشند، تبلیغات دقیق‌تر و مؤثرتری خواهید داشت، زیرا بهتر می‌توانید به زبان مشتریان بالقوه حرف بزنید.

    ۳- ویژگی‌های متمایز محصول

    یکی از مهم‌ترین بخش‌های طرح بازاریابی، ویژگی‌های متمایز محصول یا USP است که شرکت شما را از رقبا متمایز می‌کند. توجه داشته باشید که USP صرفاً نشانگر قیمت مناسب محصول نیست، بلکه مجموعه‌ای از ویژگی‌های نظیر کیفیت، پشتیبانی، ارسال و سایر مزایایی است که باعث می‌شود مشتری بجای خرید کردن از سایر برندها، محصولات و خدمات شما را انتخاب کند. شما بعداً این ویژگی‌ها را با دقت و ظرافت در تبلیغات خود ذکر می‌کنید.

    ۴- استراتژی قیمت‌گذاری و موقعیت

    استراتژی قیمت‌گذاری محصولات شما، باید با جایگاه شرکتتان هماهنگ باشد. برای مثال اگر می‌خواهید شرکتتان به‌عنوان یکی از برترین برندهای این صنعت شناخته شود، قیمت‌های بسیار پایین ممکن است مشتریان را مشکوک یا گمراه کند.

    در این قسمت، باید موقعیت و جایگاه برندتان را در بازار و صنعت مشخص کنید و استراتژی قیمت‌گذاری خود را برمبنای پشتیبانی و پوشش این جایگاه، تعیین کنید.

    ۵- برنامه‌ی توزیع

    طرح توزیع شیوه‌ی خرید مشتریان از شما را با جزئیات توضیح می‌دهد. برای مثال، آیا مشتریان مستقیماً از وب‌سایت شما خرید می‌کنند؟ یا برای خرید محصولاتتان باید به خرده‌فروشی‌ها و توزیع‌کنندگان دیگری مراجعه کنند؟

    به همه‌ی راه‌هایی که به شما امکان می‌دهد به مشتریان دسترسی داشته باشید فکر کنید و آن‌ها را در طرح خود بنویسید.

    ۶- پیشنهادات ویژه

    پیشنهادات ویژه، تسهیلاتی است که شما برای جذب مشتریان جدید و بازگرداندن مشتریان قدیمی (یا ازدست‌رفته) خود ارائه می‌کنید. تست رایگان محصول، ضمانت بازگشت پول، بسته‌های ترکیبی محصولات و تخفیفات، نمونه‌هایی از پیشنهادات ویژه هستند. شاید کسب‌وکار شما لزوماً به چنین پیشنهاداتی نیاز نداشته باشد، ولی استفاده از این استراتژی‌ها باعث می‌شود مشتریان پایه شما سریع‌تر افزایش پیدا کنند.

    ۷- مواد بازاریابی

    مارکتینگ متریال، همه‌ی ابزارها و روش‌هایی هستند که برای پروموت کردن کسب‌وکارتان بین مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه مورداستفاده قرار می‌دهید. برخی از این ابزارها عبارت‌اند از وب‌سایت، بروشورهای چاپی، کارت‌های ویزیت (بیزنس کارت‌ها) و کاتالوگ‌ها.

    بررسی کنید که چه مواردی را قبلاً اجرا کرده‌اید و چه گزینه‌های جدیدی را می‌خواهید به فهرست خود اضافه کنید.

    Marketing Plan

    ۸- استراتژی گسترش فروش

    بخش توسعه‌ی فروش (پروموشن) یکی از مهم‌ترین بخش‌های طرح بازاریابی شما است که به‌صورت تفصیلی توضیح می‌دهد شما چگونه به مشتریان جدید خواهید رسید.

    برخی از تاکتیک‌های معرفی محصول عبارت‌اند از: تبلیغات تلویزیونی، سمینارها، آگهی در مطبوعات، تبلیغات آنلاین و رویدادهای بازاریابی. بررسی کنید که کدام‌یک از این گزینه‌ها باعث می‌شوند دسترسی بیشتری به مشتریان هدف داشته باشید.

    ۹- استراتژی بازاریابی آنلاین

    این روزها اکثر مشتریان برای پیدا کردن محصولات، بررسی مشخصات و خرید کالاها، از اینترنت استفاده می‌کنند. یک استراتژی بازاریابی آنلاین مناسب به شما کمک می‌کند مشتریان بیشتری جذب کنید و مزیتی رقابتی به دست آورید. چهار جزء کلیدی استراتژی آنلاین، عبارت‌اند از:

  • استراتژی کلمات کلیدی: سعی کنید همه‌ی واژه‌های کلیدی که به بهینه‌سازی وب‌سایت شما کمک می‌کنند را شناسایی کنید.
  • استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو: وب‌سایت خود را مرتباً به‌روزرسانی کنید تا کلمات کلیدی موردنظرتان، بهتر دیده شوند.
  • استراتژی تبلیغات آنلاین غیر رایگان: کلیه‌ی برنامه‌های تبلیغاتی آنلاینی را که به شما کمک می‌کنند به مجموعه‌ی مشتریان هدف دسترسی پیدا کنید، بنویسید.
  • استراتژی رسانه‌های اجتماعی: بنویسید که چگونه می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی برای جذب مشتریان استفاده کنید.
  • ۱۰- استراتژی نرخ تبدیل

    تکنیک‌هایی که شما برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان ثابت آینده به کار می‌گیرید، استراتژی‌های تبدیل نام دارند. به‌عنوان‌مثال، بهبود اسکریپت‌های فروش می‌تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد، یا نمایش نظرات مشتریان سابق که از خدمات شما راضی بوده‌اند، تقریباً همیشه نرخ تبدیل و فروش را بالا می‌برد.

    ۱۱- مشارکت و همکاری

    مشارکت و همکاری در بازاریابی، توافقاتی شما با شرکت‌ها و سازمان‌ها دیگر در راستای افزایش فروش متقابل است. برای مثال اگر شما فروشنده‌ی سیم‌های گیتار هستید، همکاری با یک تولیدکننده یا سازنده‌ی گیتار که در حال حاضر از هزاران مشتری برخوردار است (و احتمالاً به سیم‌های جایگزین نیازمند خواهد بود)، استراتژی بسیار سودآوری است.

    به همه‌ی اقلام و خدماتی که مشتریان قبل، بعد یا هم‌زمان با محصولات شما استفاده می‌کنند فکر کنید. بسیاری از شرکت‌هایی که این محصولات و خدمات را می‌فروشند، می‌توانند شرکای خوبی برای شما باشند. اسامی این شرکت‌ها را در طرح بازاریابی خود بنویسید و به یاد داشته باشید که با آن‌ها تماس بگیرید.

    ۱۲- استراتژی ارجاعات

    یک برنامه‌ی مؤثر و قوی ارجاعات مشتری احتمال موفقیت شما را بسیار بیشتر می‌کند. به‌عنوان‌مثال اگر هر یک از مشتریان، محصولات شما را به یک فرد دیگر معرفی کند، پایه‌ی مشتریانتان به‌طور مداوم رشد می‌کند.

    بااین‌حال چنین رشد بالایی زیاد محتمل نیست، مگر اینکه یک استراتژی رسمی داشته باشید. به‌عنوان‌مثال جوایز یا امتیازاتی را برای مشتریانی که شما را به دیگران معرفی می‌کنند، در نظر بگیرید. درهرصورت، استراتژی خود را برای تشویق مشتریان، در این بخش بنویسید.

    ۱۳- استراتژی افزایش قیمت معاملات

    گرچه هدف اصلی شما از ارتباط برقرار کردن با مشتریان بالقوه، ثبات و امنیت فروش آتی است، ولی نباید قیمت معاملات را نادیده بگیرید.

    قیمت یا هزینه‌ی معامله، یعنی پولی که مشتریان در زمان خرید به شما پرداخت می‌کنند، نقش مهمی در موفقیت شما بازی می‌کند. به‌عنوان‌مثال اگر متوسط هزینه‌ی تراکنش‌های مشتریان شما هزار تومان و متوسط هزینه‌ی تراکنش‌های رقیبتان ۱۵۰۰ تومان باشد، آن‌ها به ازای هر مشتری درآمدزایی و سودآوری بیشتری خواهند داشت. درنتیجه می‌توانند این سود را روی بخش تبلیغات خود سرمایه‌گذاری کنند و سهم شما را از بازار کاهش دهند.

    چگونه می‌توانید هزینه‌ی معاملات را افزایش دهید؟ با افزایش قیمت محصولات؟ فروش بسته‌های ترکیبی محصولات؟ هر استراتژی خاصی را که به ذهنتان می‌رسد یادداشت کنید.

    ۱۴- استراتژی حفظ مشتریان

    اغلب سازمان‌ها همه‌ی انرژی و وقتشان را روی جذب مشتریان جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند، نه فروش بیشتر به مشتریان فعلی. ولی شما با استفاده از استراتژی‌های حفظ نظیر خبرنامه‌ها و برنامه‌های جلب وفاداری مشتری، می‌توانید در طول زمان فروش بیشتری به مشتریان فعلیتان داشته باشید و درآمد و سودتان را افزایش دهید.

    ۱۵- پیش‌بینی‌های مالی

    در آخرین بخش از طرح بازاریابی، همه‌ی  هزینه‌ها و اطلاعات مالی بازاریابی خود را بنویسید. به‌عنوان‌مثال، هزینه‌هایی که باید برای تبلیغات بپردازید و درآمد احتمالی ناشی از فروش مشتریانی که با این تبلیغات جذب می‌کنید را یادداشت کنید. به همین ترتیب موازنه‌ی مالی استراتژی حفظ مشتریان را برآورد کنید.

    گرچه پیش‌بینی‌های مالی شما ۱۰۰ درصد دقیق نخواهند بود، ولی می‌توانید با توجه به این نتایج پی ببرید که چه هزینه‌ها و استراتژی‌هایی، بازدهی بیشتری برای شما خواهد داشت. همچنین این با کمک این پیش‌بینی‌ها، می‌توانید هدف‌گذاری‌های بهتری برای شرکتتان داشته باشید.

    تکمیل هر یک از این ۱۵ بخش، به تحقیق، تلاش و دقت نیاز دارد. اما زمانی که طرح بازاریابی شرکتتان را به‌خوبی توسعه دادید، متوجه می‌شوید که چه تأثیر ارزشمندی روی فروش و سود شما خواهد داشت.

    مقاله رو دوست داشتی؟
    نظرت چیه؟
    داغ‌ترین مطالب روز
    بهترین گوشی ارزان و اقتصادی بازار
    بهترین گوشی اقتصادی بازار [تابستان ۱۴۰۴]

    بهترین گوشی ارزان بازار کدام است؟ با راهنمای خرید بهترین گوشی اقتصادی از نظر برند، باتری، دوربین، قدرت پردازشی و حافظه همراه زومیت باشید.

    283
    1 روز قبل
    امیرحسین راد، مدیرعامل نوبیتکس
    مدیرعامل نوبیتکس: در جبران خسارت ۱۰۰ میلیون دلاری هیچ نهادی به ما کمک نکرد

    امیرحسین راد تاکید می کند که تمام خسارت‌ها توسط منابع داخلی و آورده‌ی سهام‌داران نوبیتکس تأمین شده است.

    104
    2 روز قبل
    اسکرین شات سایت های مختلف با آیکون نماد هوش مصنوعی جلوی آن ها
    کاربردی‌ ترین و بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۵ برای همه

    سایت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی متفاوتی هستند که ابزارهای کاربردی یا سرگرم‌کننده‌ای را ارائه می‌کنند، در ادامه چند مورد از بهترین‌ها را معرفی می‌کنیم.

    35
    حدود 18 ساعت قبل
    بهترین گوشی های تاشوی بازار ایران
    بهترین گوشی های تاشو [تابستان ۱۴۰۴]

    گوشی‌های تاشو در سال‌های اخیر رفته‌رفته جایگاه خود را در بازار پیدا کرده‌اند؛ اما فهرست بهترین گوشی تاشو بازار شامل چه مدل‌هایی می‌شود؟

    143
    2 روز قبل
    بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ در بازار ایران
    بهترین گوشی گیمینگ سامسونگ [تابستان ۱۴۰۴]

    آیا گوشی‌های سامسونگ برای گیم و بازی مناسب هستند؟ در این مقاله با راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ برای بازی در هر بازه‌ی قیمتی‌ای همراه زومیت باشید.

    447
    حدود 15 ساعت قبل
    بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی در بازار ایران
    بهترین گوشی گیمینگ شیائومی [مرداد ۱۴۰۴]

    بهترین گوشی شیائومی مخصوص بازی و گیمینگ کدام مدل است؟ در مقاله‌ی پیش‌‌رو با راهنمای خرید گوشی مناسب گیم شیائومی در هر بازه‌ قیمتی همراه زومیت باشید.

    301
    حدود 18 ساعت قبل
    تصویرسازی از ابر قارچی ناشی از انفجار بمب اتم و ویرانه‌های شهر
    ۸۰ سال پس از «آن روز»؛ میراث بمباران اتمی ژاپن و خاطرات سانسورشده بازماندگان

    ۸۰ سال پس از بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی، بازماندگان همچنان با درد، تبعیض و خاطرات سانسورشده دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

    339
    1 روز قبل
    تبلیغات
    DN-DNShatel

    نظرات

    تبلیغات
    15 مطلب
    طرح مفهومی از منظومه شمسی
    آشنایی با منظومه شمسی منظومه شمسی، این محله وسیع و درعین‌حال کوچک ما در فضای بی‌کران، مملو از اجرام شگفت‌انگیز، ازجمله سیاره آبی منحصربه‌فردمان است.در این بخش با هرآنچه لازم است درباره منظومه شمسی بدانید، آشنا می‌شوید.
    50 مطلب
    کره لاس وگاس درکنار شاتل فضایی
    مهندسی بی‌نهایت داستان ساخت پیچیده‌ترین و خلاقانه‌ترین سازه‌های مهندسی دنیا، از آسمان‌خراش‌های بلند تا شاتل‌های فضایی را در بخش مهندسی بی‌نهایت دنبال کنید.
    66 مطلب
    راهنمای بقا و آمادگی در شرایط بحرانی و اضطراری زندگی همیشه در مسیر آرام پیش نمی‌رود؛ بحران‌ها و حوادث ممکن است ناگهان از راه برسند. با راهنمای بقا و آمادگی زومیت، مهارت‌ها و دانشی را بیاموزید که می‌تواند در شرایط سخت، تفاوت بین خطر و امنیت را رقم بزند.
    44 مطلب
    کالکشن بیوگرافی
    بیوگرافی بزرگان علم و فناوری با زندگی و دستاوردهای استادان نوآوری و شکل‌دهندگان دنیای علم و تکنولوژی آشنا شوید.
    59 مطلب
    کالکشن «چیزهای کوچک»
    رازهای کوچک جهان جهان اطراف ما مملو از پدیده‌هایی به‌ظاهر ساده اما علمی و شگفت‌انگیز است. در این بخش از زومیت، به بررسی رازهای کوچک اما مهم درباره دنیای اطرافمان می‌پردازیم و پاسخ‌هایی دقیق و علمی برای پرسش‌هایی ارائه می‌دهیم که شاید همیشه از خودمان می‌پرسیدیم.
    20 مطلب
    کالکشن «چه می‌شد اگر»
    چه می‌شد اگر؟ در این بخش از زومیت، به دنیای پرسش‌های فرضی و شگفت‌انگیز قدم می‌گذاریم؛ جایی که علم با تخیل تلاقی و به ما کمک می‌کند تا تصور کنیم دنیا در سناریوهای غیرواقعی چگونه می‌توانست باشد. با تحلیل‌های علمی و نگاهی سرگرم‌کننده، به سوالاتی پاسخ می‌دهیم که ذهن کنجکاو هر انسانی را قلقلک می‌دهند.
    30 مطلب
    لوگوی شرکت‌های تکنولوژی با اپل پارک در پس‌زمینه
    پرسه در سیلیکون ولی روایت‌های خواندنی از دنیای فناوری؛ در این مجموعه، با ماجرای جذاب‌ترین رویدادها، نوآوری‌ها و داغ‌ترین ترندهای تکنولوژی آشنا شوید.
    59 مطلب
    لوگوی اندروید
    ترفند ها و آموزش های اندروید در مجموعه مطالعاتی آموزش اندروید با برترین و کاربردی‌ ترین ترفند های اندروید آشنا خواهید شد و صفر تا صد تبلت و گوشی اندرویدی خود را آموزش می‌بینید.
    14 مطلب
    طرح مفهومی سخت‌افزار
    شیرجه در سخت افزار با مقالات سخت‌افزاری زومیت در دریای هیجان‌انگیز سخت‌افزار از CPU و GPU تا هوش مصنوعی و شرکت‌های فناوری پیشرو شیرجه بزنید.
    18 مطلب
    پیکان زرد در کنار کنسول گیم‌بوی و نوکیا 6600
    ماشین زمان با مقالات «ماشین زمان» به گذشته دنیای فناوری سفر کنید و همراه ما محصولات و تکنولوژی‌های نوستالژیک را مرور کنید.
    آخرین ویدیوها
    پخش از رسانه
    هوش مصنوعی برای آنلاین شاپ‌ها ✨
    هوش مصنوعی برای آنلاین شاپ‌ها ✨
    00:10:15
    عکس مسعود یوسف نژاد و امیرحسین راد در استودیو زومیت
    پشت‌پرده حمله سایبری به نوبیتکس؛ همه‌چیز از زبان مدیرعامل
    00:45:08
    بررسی گلکسی زد فلیپ ۷؛ گوشی‌ای که عاشقش می‌شی! 📱
    بررسی گلکسی زد فلیپ ۷؛ گوشی‌ای که عاشقش می‌شی! 📱
    00:13:12
    عکس ماشین ظرفشویی ال‌جی LG DFC435FP در آشپزخانه زومیت
    ماشین ظرفشویی ال‌جی مدل LG DFC435FP
    00:04:59
    تلویزیون‌های دوو
    تلویزیون اسنوا و دوو رو آپدیت نکن
    00:01:04
    بررسی Vivo X200 Ultra: تجربه دوربین حرفه‌ای در گوشی👌
    بررسی Vivo X200 Ultra: تجربه دوربین حرفه‌ای در گوشی👌
    00:19:40
    عکس شادان در کنار ماشین شیائومی SU7
    شیائومی: رویای اپل برای من خاطرست!چرا ماشین شیائومی موفق شد؟
    00:08:30
    عکس محمد سیار در کنار مسعود یوسف نژاد
    گفت‌وگوی اختصاصی زومیت با طراح ارشد ایرانی متا
    01:20:40
    گلکسی زد فولد ۷ / Galaxy Z Fold 7 سامسونگ در دست با پس زمینه آبی ۱۶:۹
    بررسی ویدیویی گلکسی زد فولد ۷ سامسونگ
    00:14:15
    عکس میلاد منشی پور در کنار مسعود یوسف نژاد
    راه‌اندازی استارتاپ در دبی تا شرایط سخت کشور پس از جنگ
    00:49:01
    عکس هادی و شادان با گلکسی زد فولد ۷
    گلکسی زد فولد ۷ به زومیت رسید🔥
    00:12:30
    معرفی کیس آکواریومی Awest GT-AQ16
    معرفی کیس آکواریومی Awest GT-AQ16
    00:06:18
    عکس مصاحبه در مورد جنگ ایران و زومیت
    زیر سایه جنگ؛ فناوری در جنگ ۱۲ روزه از نگاه زومیت
    01:05:43
    عکس شادان و مهرداد و هادی درکنارهم برای پوشش رویداد سامسونگ
    نسخه آفلاین پوشش زنده زومیت از رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۵
    02:11:16
    بررسی وان‌پلاس ۱۳ اس؛ این گوشی کوچولو رکورد زومیت رو زد!
    بررسی وان‌پلاس ۱۳ اس؛ این گوشی کوچولو رکورد زومیت رو زد!
    00:12:57
    تصویر بهزاد در کنار آیکون ابزارهای هوش مصنوعی مثل چت‌جی‌پی‌تی
    با هوش مصنوعی سرعتت رو دو برابر کن!
    00:23:15
    تصویر رندرهای گلکسی زد فلیپ ۷ و زد فولد ۷
    هرآنچه از رویداد معرفی گلکسی زد فولد۷ سامسونگ انتظار داریم
    00:10:24
    گفتگو زومیت با دیجی کالا
    گفتگو زومیت با مدیرعامل دیجی‌کالا: ظرفیت جهش ۱۰ برابری داریم
    01:16:00
    ‍زومکست پست
    گفتگو با مدیرعامل پست؛ نیاز به سرمایه‌گذاری و رفع تحریم‌ها
    01:09:00
    شیرجه‌ای به عمق؛ blu Deep Dive گزارش اولین رویداد باگ‌بانتی بلوبانک سامان
    شیرجه‌ای به عمق؛ blu Deep Dive گزارش باگ‌بانتی بلوبانک سامان
    00:10:26
    نگاه نزدیک به iOS26؛ شیشه‌ای‌ترین سیستم عامل اپل!
    نگاه نزدیک به iOS26؛ شیشه‌ای‌ترین سیستم عامل اپل!
    00:20:26
    تو رویداد WWDC 2025 اپل چه خبر بود؟ خلاصه و مفید
    تو رویداد WWDC 2025 اپل چه خبر بود؟ خلاصه و مفید
    00:13:23
    شنوتو: چهارده هزار پادکستر فارسی
    مدیرعامل شنوتو: حدود ۱۴ هزار عنوان پادکستر فارسی فعال است
    00:48:57
    ۵ دلیل برتری مانیتور اولتراواید
    ۵ دلیل برتری مانیتور اولتراواید + آنباکس ROG Swift PG35V
    00:11:02
    عکس گلکسی اس ۲۴ اف ای در دستان بهزاد
    بررسی طولانی مدت گلکسی S24 FE
    00:10:44
    عکس تبلت‌های شیائومی پد ۷ و پد ۷ پرو در کنار هم
    بررسی تبلت‌های شیائومی پد ۷ و پد ۷ پرو
    00:18:54
    ضبط مکالمه گوشی سامسونگ
    فعال‌سازی ضبط مکالمه سامسونگ؛ آموزش صفر تا صد
    00:13:56
    عکسی از وان یو آی ۸ در گوشی اس ۲۵ اولترا
    نگاهی به تمام ویژگی‌های جذاب وان یو آی ۸
    00:08:02
    آب میوا
    نمایشگاه آگروفود؛ مصاحبه با مدیرعامل برند میوا
    00:15:22
    وقتی ناتینگ تجربه می‌فروشه! بررسی ناتینگ فون ۳ای پرو
    وقتی ناتینگ تجربه می‌فروشه! بررسی ناتینگ فون ۳ای پرو
    00:13:55
    باریکی به چه قیمتی؟ بررسی گلکسی اس۲۵ اج
    باریکی به چه قیمتی؟ بررسی گلکسی اس۲۵ اج
    00:11:09
    مالیات در کمین است
    چرا کسب‌وکارهای محلی به حاشیه رانده شدند؟
    00:56:01
    فروش آنلاین لباس‌های ایرانی اصیل در بانی‌مد
    بانی‌مد میزبان بیش از هزار برند ایرانی اصیل
    00:45:24
    عکس بهزاد در کنار تبلت‌های شیائومی پد ۷ و پد ۷ پرو
    آنباکس تبلت‌های شیائومی؛ پد ۷ و پد ۷ پرو
    00:12:19
    رویداد گوگل I/O در ۱۸ دقیقه! از ترجمه فارسی تا عینک واقعیت ترکیبی 🥽✨
    رویداد گوگل I/O در ۱۸ دقیقه!
    00:18:44
    زومکست با جاب ویژن
    هوش مصنوعی، جایگزین نیروی انسانی؟
    01:04:35
    عکس گلکسی اس ۲۵ اج در تمام رنگ‌ها
    آنباکس گلکسی اس ۲۵ اج؛ باریک و سبک و دوست داشتنی
    00:12:54
    عکس تبلت‌های گلکسی تب S10 FE و گلکسی تب S10 FE Plus
    بررسی گلکسی تب S10 FE و FE پلاس
    00:14:14
    زومکست فضاهای اشتراکی
    گفتگو زومیت با مدیران انجمن فضاهای اشتراکی
    00:44:45
    یک شب دو گوشی؛ گلکسی اس۲۵ اج و اکسپریا ۱ مارک ۷ معرفی شد
    یک شب دو گوشی؛ گلکسی اس۲۵ اج و اکسپریا ۱ مارک ۷ معرفی شد
    00:07:40
    عکس بهزاد در حال ساختن اپل اکانت
    آموزش جامع ساخت اپل آیدی؛ قدم به قدم
    00:25:22
    پادشاه جدید عکاسی موبایل؟ بررسی شیائومی ۱۵ اولترا 🐲📸
    پادشاه جدید عکاسی موبایل؟ بررسی شیائومی ۱۵ اولترا 🐲📸
    00:15:17
    عکس سعیده اسلامیه در کنار سحر بختیاری از دیجی‌کالا
    صفر تا صد دیجی‌کالا ادز؛ مصاحبه با سحر بختیاری
    00:41:20
    بررسی بلندمدت آیفون ۱۶ پرو مکس 🤑 با این قیمت ارزش خرید داره؟
    بررسی بلندمدت آیفون ۱۶ پرو مکس 🤑
    00:09:06
    تغییرات باورنکردنی در راه اندروید! 🤯🔥
    تغییرات باورنکردنی در راه اندروید! 🤯🔥
    00:14:52
    کاور زومکست اسنپ فود
    گفتگو مفصل زومیت با رئیس هیأت مدیره اسنپ‌فود
    00:55:58
    بررسی لپ‌تاپ دانشجویی Asus Vivobook S14
    بهترین لپ‌تاپ دانشجویی وجود ندار... بررسی Asus Vivobook S14
    00:11:41
    عکس گوشی‌های گلکسی A26 و A36 سامسونگ در کنارهم
    بررسی گوشی‌های گلکسی A26 و A36 سامسونگ
    00:16:53
    گفتگو زومیت با مدیرعامل فیلمنت
    گفتگو با مدیرعامل فیلم‌نت؛ از نتفلیکس بهتر خواهیم شد!
    00:57:47
    تصویر ماشین‌ لباسشویی LG WT1310YJ
    خشک‌شویی رو بیار خونه‌! ماشین لباس‌شویی Wash Tower LG
    00:05:50

    مقایسه قیمت و مشخصات 🛒

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16e اپل مشکی / Apple iPhone 16eپنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16e اپل مشکی / Apple iPhone 16e
    3
    آیفون 16e اپل

    از50,530,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A36 سامسونگ ارغوانی / Samsung Galaxy A36پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A36 سامسونگ ارغوانی / Samsung Galaxy A36
    3.9
    گلکسی A36 سامسونگ

    از22,450,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A26 سامسونگ سبز نعنایی / Samsung Galaxy A26پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A26 سامسونگ سبز نعنایی / Samsung Galaxy A26
    4
    گلکسی A26 سامسونگ

    از17,879,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A56 سامسونگ زیتونی / Samsung Galaxy A56پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A56 سامسونگ زیتونی / Samsung Galaxy A56
    3.9
    گلکسی A56 سامسونگ

    از28,577,700تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X7 شیائومی مشکی و زرد / Xiaomi Poco X7پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X7 شیائومی مشکی و زرد / Xiaomi Poco X7
    4.1
    پوکو X7 شیائومی

    از22,798,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X7 پرو شیائومی مشکی و زرد / Xiaomi Poco X7 Proپنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X7 پرو شیائومی مشکی و زرد / Xiaomi Poco X7 Pro
    4.7
    پوکو X7 پرو شیائومی

    از29,399,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 اپل آبی / Apple iPhone 16پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 اپل آبی / Apple iPhone 16
    3.6
    آیفون 16 اپل

    از70,190,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پرو مکس اپل مشکی / Apple iPhone 16 Pro Maxپنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پرو مکس اپل مشکی / Apple iPhone 16 Pro Max
    3.6
    آیفون 16 پرو مکس اپل

    از108,999,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پرو اپل بژ / Apple iPhone 16 Proپنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پرو اپل بژ / Apple iPhone 16 Pro
    4.4
    آیفون 16 پرو اپل

    از85,560,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پلاس اپل صورتی / Apple iPhone 16 Plusپنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پلاس اپل صورتی / Apple iPhone 16 Plus
    3.7
    آیفون 16 پلاس اپل

    از77,310,000تومان

    کنسول بازی پلی استیشن 5 پرو سونی / Sony PlayStation 5 Proکنسول بازی پلی استیشن 5 پرو سونی / Sony PlayStation 5 Pro
    4
    اپل ایرپادز 4 به همراه کیساپل ایرپادز 4 به همراه کیس
    3
    اپل ایرپاد 4

    از9,860,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A55 سامسونگ آبی روشن / Samsung Galaxy A55پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A55 سامسونگ آبی روشن / Samsung Galaxy A55
    4.2
    گلکسی A55 سامسونگ

    از26,991,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A15 سامسونگ سرمه ای تیره / Samsung Galaxy A15پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A15 سامسونگ سرمه ای تیره / Samsung Galaxy A15
    4.4
    گلکسی A15 سامسونگ

    از14,699,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco X6 Proپنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco X6 Pro
    4.3
    پوکو X6 پرو شیائومی

    از27,450,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی سفید / Xiaomi Poco X6پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی سفید / Xiaomi Poco X6
    4
    پوکو X6 شیائومی

    از24,858,800تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو F6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco F6 Proپنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو F6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco F6 Pro
    4.5
    پوکو F6 پرو شیائومی

    از38,100,000تومان

    گوشی موبایل گلکسی زد فولد 6 سامسونگ صورتی / Samsung Galaxy Z Fold6گوشی موبایل گلکسی زد فولد 6 سامسونگ صورتی / Samsung Galaxy Z Fold6
    4.1
    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy Z Flip6پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy Z Flip6
    3.9
    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ بنفش روشن / Samsung Galaxy A35پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ بنفش روشن / Samsung Galaxy A35
    4.3
    گلکسی A35 سامسونگ

    از21,990,000تومان

    پنل جلو و پشت تبلت آیپد پرو 13 اپل نسخه 2024 مشکی / Apple iPad Pro 13 2024پنل جلو و پشت تبلت آیپد پرو 13 اپل نسخه 2024 مشکی / Apple iPad Pro 13 2024
    3.9
    موبایل آیفون 13 اپل / Apple iPhone 13موبایل آیفون 13 اپل / Apple iPhone 13
    4.1
    آیفون 13 اپل

    از59,750,000تومان

    گوشی موبایل ردمی نوت 13 پرو شیائومی / Xiaomi Redmi Note 13 Pro سفیدگوشی موبایل ردمی نوت 13 پرو شیائومی / Xiaomi Redmi Note 13 Pro سفید
    4.4
    موبایل آیفون 13 پرو مکس اپل آبی / APPLE IPHONE 13 PRO MAX Sierra blueموبایل آیفون 13 پرو مکس اپل آبی / APPLE IPHONE 13 PRO MAX Sierra blue
    3.5
    آیفون 13 پرو مکس اپل

    از74,888,880تومان

    گوشی آیفون 14 پرو مکس رنگ بنفش تیرهگوشی آیفون 14 پرو مکس رنگ بنفش تیره
    3.6
    آیفون 14 پرو مکس اپل

    از73,440,000تومان

    موبایل آیفون 12 اپل مشکی / Apple iPhone 12 blackموبایل آیفون 12 اپل مشکی / Apple iPhone 12 black
    4
    آیفون 12 اپل

    از42,777,000تومان

    گوشی موبایل آیفون 13 پرو اپل / Apple iPhone 13 Pro آبیگوشی موبایل آیفون 13 پرو اپل / Apple iPhone 13 Pro آبی
    4.1
    آیفون 13 پرو اپل

    از80,140,000تومان

    Xiaomi Poco X4 Pro 5G / گوشی موبایل پوکو X4 پرو شیائومی 5G خاکستریXiaomi Poco X4 Pro 5G / گوشی موبایل پوکو X4 پرو شیائومی 5G خاکستری
    3.7
    پوکو X4 پرو شیائومی 5G

    از16,799,000تومان

    با چشم باز خرید کنید
    زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
    ورود به بخش محصولات