بررسی دوربین وان پلاس 6T از نگاه DxOMark

پنج‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
مطالعه 6 دقیقه
وب‌سایت تخصصی DxOMark ساعاتی پیش بررسی عمیق خود از دوربین وان‌پلاس 6T را منتشر و امتیاز مناسبی به آن داد. در مقاله‌ی پیش‌ رو، نگاهی به این بررسی می‌اندازیم.
تبلیغات

گوشی هوشمند وان‌پلاس 6T در ماه نوامبر گذشته روانه‌ی بازار شد. این محصول ویژگی‌های مثبت و تحسین‌شده‌ی وان‌پلاس ۶ را به‌همراه داشت و از برخی قابلیت‌های جدید بهره می‌بُرد تا از این طریق بتواند لقب یکی از بهترین پرچم‌داران اندرویدی ۲۰۱۸ را ازآنِ خود کند. 

وان‌پلاس ۶ تی ازلحاظ سخت‌افزار دوربین هیچ‌ تغییری درمقایسه‌با وان‌پلاس ۶ به‌خود ندیده است. این گوشی همچنان از دوربین دوگانه در پنل پشتی‌ بهره می‌گیرد که یکی از آن‌ها دوربینی ۱۶مگاپیکسلی (به‌عنوان دوربین اصلی) و دیگری دوربینی ۲۰مگاپیکسلی (به‌عنوان دوربین ثانویه برای زوم دیجیتال و افکت بوکه‌ی شبیه‌سازی‌شده و موارد دیگر) است. 

دوربین اصلی OnePlus 6T به حسگری ۱/۲.۵۵ اینچی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.7 مجهز است و از لرزش‌گیر تصویر اپتیکال بهره می‌برد. افزون‌براین، دوربین ثانویه‌ی این محصول از حسگری به‌اندازه‌ی ۱/۲.۸ اینچ و لنز بدون لرزش‌گیر با دیافراگم f/1.7 بهره می‌برد. دو دوربین اصلی به‌کاررفته در وان‌پلاس ۶ تی دقیقا همچون وان‌پلاس ۶ به لنزهایی با فاصله‌ی کانونی مشابه (۲۵ میلی‌متر) مجهز شده‌اند.

OnePlus 6T McLaren Edition

از بین دیگر ویژگی‌های مربوط به دوربین 6T، می‌توان به فوکوس خودکار تشخیص فاز و فلاش LED دوگانه اشاره کرد. این گوشی در زمینه‌ی ضبط ویدئو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دوربین پشتی وان‌پلاس ۶ تی می‌تواند ویدئوها را با کیفیت 4K و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه ضبط کند. درضمن، این دوربین می‌تواند ویدئوهای فوق حرکت آهسته (سوپر اسلوموشن) را با دو کیفیت 1080p و 720p به‌ترتیب با نرخ ۲۴۰ و ۴۲۰ فریم‌برثانیه ثبت کند. بااین‌همه، فراموش نکنید DxOMark توانایی ضبط ویدئو گوشی‌‌ها را فقط در حالت پیش‌فرض دوربین بررسی می‌کند. گفتنی است تنظیمات پیش‌فرض دوربین گوشی 6T روی ضبط ویدئو با کیفیت 1080p و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه قرار گرفته است.

پرچم‌دار جدید وان‌پلاس از نمایشگر ۶.۴۱ اینچ AMOLED با نسبت تصویر عریض ۱۹.۵:۹ و وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره‌مند است. این گوشی از تراشه‌ی پرچم‌دار پیشین کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده می‌کند و به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم تجهیز شده است.

گرچه روی کاغذ هیچ تغییری در سخت‌افزار دوربین وان‌پلاس ۶ تی درمقایسه‌با مدل معمولی ایجاد نشده است، بررسی‌های DxOMark نشان می‌دهد چینی‌ها با اعمال برخی تغییرات نرم‌افزاری توانسته‌اند دوربین 6T را با بهبودهایی روبه‌رو کنند. درادامه می‌توانید مشخصات اصلی مربوط‌به دوربین وان‌پلاس ۶ تی را مشاهده کنید:

  • بهره‌مندی از دوربین دوگانه
  • دوربین اصلی ۱۶مگاپیکسلی با حسگر ۱/۲.۶ اینچ و لنز دارای دیافراگم f/1.7 مجهز به لرزش‌گیر تصویر اپتیکال
  • دوربین ثانویه‌ی ۲۰مگاپیکسلی با لنز دارای دیافراگم f/1.7
  • مجهز به ویژگی فوکوس خودکار تشخیص فاز یا همان PDAF (برای آشنایی با فناوری‌های فوکوس خودکار دوربین‌ها، می‌توانید به این مقاله در زومیت مراجعه کنید)
  • فلاش دوربین دوگانه
  • توانایی ضبط ویدئو 4K با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم‌برثانیه
  • مجهز به نمایشگر ۶.۴۱ اینچ لبه‌تا‌لبه‌ی AMOLED
نمونه عکس دوربین وان پلاس 6T

دوربینی با توانایی درخورتوجه در نمایش جزئیات

گفتنی است دی‌ایکس‌اُ مارک برای بررسی دوربین گوشی‌ها و دادن نمره‌ی نهایی،‌ بیش از ۱٬۵۰۰ تصویر و بیش از دو ساعت ویدئو را در شرایط آزمایشگاهی و منظره‌های طبیعی داخلی و خارجی ثبت و تحلیل می‌کنند. درضمن همان‌طورکه اشاره کردیم، این وب‌سایت برای بررسی خود تنظیمات دوربین‌ها را در حالت پیش‌فرض قرار می‌دهد و تغییری در آن‌ها ایجاد نمی‌کند. 

طبق ادعای DxOMark، دوربین وان‌پلاس ۶ تی می‌تواند در هر شرایطی به‌خوبی روی سوژه‌ی هدف تمرکز کند و رنگ‌ها را به‌شکلی زیبا به‌نمایش بگذارد. این گوشی توانسته به‌طور کلی امتیاز ۹۸ را کسب کند تا درکنار پیکسل ۲ گوگل (عرضه‌شده در سال ۲۰۱۷) قرار بگیرد.

این امتیاز، پیکسل ۲ و وان‌پلاس ۶ تی را در رتبه‌ی دهم برترین دوربین‌های موجود در گوشی‌های موبایل تابه‌امروز قرار می‌دهد. ظاهرا تغییرات نرم‌افزاری اعمال‌شده در وان‌پلاس ۶ تی باعث شده‌اند این گوشی در زیرامتیازهای بخش «عکس‌برداری» (ازجمله در زمینه‌ی محدوده‌ی دینامیکی و افکت بوکه و نمایش جزئیات) امتیازات بهتری درمقایسه‌با برادر بزرگ‌تر خود کسب کند.

زیرامتیازهای بخش «ضبط ویدئو» گوشی وان‌پلاس ۶ تی نیز درمقایسه‌با گذشته بهبود یافته‌اند و این بهبودها به‌ویژه در زمینه‌ی تمرکز روی سوژه، نمایش رنگ‌ها، فوکوس خودکار و لرزش‌گیری به‌چشم می‌آیند. وان‌پلاس ۶ در زمینه‌ی ضبط ویدئو امتیاز ۸۷ را کسب کرده بود که این عدد برای 6T به ۹۱ رسیده است. تنها زمینه‌ای که دوربین وان‌پلاس ۶ تی در آن درمقایسه‌با وان‌پلاس ۶ بهبود نیافته و ظاهرا در مواردی از خود پس‌رفت نشان می‌دهد، به بخش نویز مربوط می‌شود.

نمونه عکس دوربین وان پلاس 6T

وان‌پلاس ۶ تی بهتر از وان‌پلاس ۶ افکت بوکه ایجاد می‌کند

به‌طور کلی، فیلم‌برداری با وان‌پلاس 6T کاری لذت‌بخش است و این گوشی می‌تواند رنگ‌ها را به‌شکلی دل‌پذیر و سرزنده نشان دهد. دوربین پرچم‌دار جدید وان‌پلاس توانایی خوبی در تمرکز روی سوژه‌ها دارد و محدوده‌ی دینامیکی گسترده‌ای را ارائه می‌دهد. لرزش‌گیر ویدئویی دوربین این گوشی به‌شکلی مؤثر کار می‌کند و فوکوس خودکار آن سریع و دقیق است. 

درکنار این‌ها، وان‌پلاس 6T توانسته در زمینه‌ی عکاسی امتیاز ۱۰۱ را از DxOMark کسب کند. این امتیاز نتیجه‌ی آزمایش‌های دقیق این وب‌سایت روی توانایی‌های دوربین این گوشی در شرایط نوری مختلف است. با مراجعه به وب‌سایت DxOMark می‌توانید جزئیات بیشتری درباره‌ی امکانات عکس‌برداری این محصول ببینید و مقایسه‌ی آن با رقبایش را تماشا کنید.

DxOMark از دوربین به‌کاررفته در وان‌پلاس ۶ تی به‌عنوان «دوربینی بسیار محترم» یاد می‌کند و مدعی است این دوربین می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها عملکردی در حد و اندازه‌ی گوشی‌هایی داشته باشد که هم‌اکنون در رتبه‌های نخست رده‌بندی این وب‌سایت جای دارند. این گوشی طی بررسی‌ها نشان داده حتی می‌تواند در مواردی عملکرد بهتری از آن‌ها داشته باشد و این موضوع بسیار پراهمیت است.

نمونه عکس دوربین وان پلاس 6T

دوربین وان‌پلاس ۶ تی علاوه‌بر داشتن فوکوس خودکار عالی برای اجسام ساکن، توانایی فوق‌العاده‌ای در زمینه‌ی تمرکز روی سوژه‌ها و نمایش رنگ‌ها دارد و فلاش دوگانه‌ی آن نیز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. 

مهم‌ترین اشکالاتی که DxOMark به دوربین وان‌پلاس ۶ تی می‌گیرد، عبارت‌ا‌ند از: نداشتن زوم اپتیکال و مشکلاتی در زمینه‌ی نویز به‌هنگام تصویربرداری از صحنه‌هایی با نور کم و برخی مشکلات مربوط به آرتیفکت. بااین‌همه، دوربین به‌کاررفته در وان‌پلاس ۶ تی با صرف‌نظر از مشکلات نویز، بهبود درخورتوجهی درمقایسه‌با وان‌پلاس ۶ به‌خود دیده است. به‌طور خلاصه، وان‌پلاس ۶ تی به‌عنوان گوشی هوشمند رده‌بالایی که قیمت گزافی ندارد، انتخاب خوبی به‌شمار می‌آید.

امتیاز DxOMark دوربین وان پلاس 6 تی / OnePlus 6T

نتیجه‌ی نهایی بررسی دوربین وان‌پلاس 6T از نگاه DxOMark

وان‌پلاس 6T به‌عنوان جدیدترین پرچم‌دار شرکت وان‌پلاس، به‌دست زومیت رسیده است. ما به‌زودی این گوشی هوشمند را موشکافانه زیر ذره‌بین خود خواهیم برد.

شما کاربران محترم می‌توانید در بانک محصولات زومیت ضمن مشاهده‌ی مشخصات فنی و قیمت گوشی‌های وان‌پلاس، محصولات این شرکت چینی را با دیگر رقبا مقایسه کنید و با ضعف‌ها و قوت‌های هریک آشنا شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات