بنچمارک آیپد پرو 2018 در انتوتو منتشر شد

سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
امتیاز به‌دست‌آمده توسط آیپد پرو ۲۰۱۸ در بنچمارک انتوتو، از قدرت خارق‌العاده‌ی پردازنده‌ی جدید آن یعنی A12X Bionic حکایت دارد.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته شاهد انتشار نخستین بنچمارک منتسب به آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل بودیم؛ جایی مشخص شد تبلت جدید کوپرتینویی‌ها به‌لطف بهره‌گیری از تراشه‌ی ای ۱۲ ایکس بایونیک می‌تواند نسبت به آیفون‌های ۲۰۱۸ (که دارای تراشه‌ی ای ۱۲ بایونیک هستند)، عملکرد بسیار بهتری از خود در زمینه‌ی پردازش تسک‌های گرافیکی نشان دهد. 

ساعاتی پیش AnTuTu بنچمارک منتسب به آیپد پرو ۲۰۱۸ را منتشر کرد؛ با نگاهی کوتاه به امتیازات ثبت‌شده توسط Apple iPad Pro 2018 در این بنچمارک، مجددا به قدرت فوق‌العاده‌ی پردازنده‌ی به‌کاررفته در آن پی می‌بریم.

بر این اساس، مدل ۱۱ اینچی آیپد پرو ۲۰۱۸ موفق به کسب امتیاز فوق‌العاده‌ی ۵۵۷ هزار و ۶۷۹ شده است؛ یعنی چیزی حدود ۵۰ درصد سریع‌تر نسبت به آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس

انتوتو امتیاز کلی به‌دست آمده توسط هر دستگاه را به چهار بخش مختلف تقسیم می‌کند: CPU (پردازنده‌ی مرکزی)، GPU (پردازنده‌ی گرافیکی)، UX (تجربه‌ی کاربری) و MEM (مخفف Memory یا همان حافظه‌ی رم)؛ به‌بیانی ساده‌تر، امتیاز کلی هر دستگاه، از حاصل‌جمع امتیازهای ثبت‌شده توسط آن در چهار بخش یادشده محاسبه می‌شود.

پیشتر در بنچمارک انتوتو مربوط آیفون XS Max شاهد این بودیم که پرچمدار جدید اپل به‌ترتیب در بخش‌های UX ،GPU ،CPU و MEM موفق به کسب امتیاز‌های ۱۳۱ هزار و ۸۹۵، ۱۵۳ هزار و ۵۱۴، ۷۳ هزار و ۸۸۳ و در نهایت ۱۲ هزار و ۸۱۴ شده بود. با مقایسه‌ای کوتاه به این موضوع پی می‌بریم که امتیاز آیپد پرو ۲۰۱۸ در بخش CPU از حدود ۱۳۱ هزار (در آیفون ۱۰ اس مکس) به ۱۵۹ هزار رسیده است که بهبود نسبتا جزئی به‌شمار می‌آید. چنین بهبودهایی در بخش‌های UX و MEM هم به‌چشم می‌‌خورد؛ اما بخش اصلی بهبود A12X نسبت به A12، به امتیاز ثبت‌شده در بخش GPU باز می‌گردد؛ جایی که عملکرد پردازنده‌ی آیپد پرو ۲۰۱۸، تحسین‌برانگیز است.

بنچمارک آیپد پرو 2018 در انتوتو / iPad Pro 2018 AnTuTu Benchmark

مقایسه‌ی عملکرد آیفون ۱۰ اس مکس (راست) و آیپد پرو ۲۰۱۸ (چپ) در انتوتو

A12 پیشتر توانسته بود در این بخش امتیاز اندکی بیشتر از ۱۵۳ هزار را کسب کند؛ این درحالی است که A12X به‌لطف بهینه‌سازی بهتر، موفق به کسب امتیاز ۳۱۵ هزار و ۱۰۸ شده است؛ یعنی بیش از دو برابر بیشتر از A12. واحد پردازش گرافیکی قرارداده شده در A12X متعلق به خود اپل است که امکان اجرای بهتر رندرینگ چند لایه‌ای را فراهم می‌سازد.

اپل مدعی شده است که A12X با وجود داشتن عملکرد فوق‌العاده نسبت به نسل قبل خود، انرژی زیادی را مصرف نمی‌کند. در کنار این‌ها جالب است بدانید که A12X دارای واحد پردازش مبتنی بر شبکه‌ی عصبی (NPU) اختصاصی و بیش از ۱۰ میلیارد ترانزیستور است؛ از طرفی، A12 تنها ۶.۹ میلیارد ترانزیستور دارد.

شما می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی آیپد پرو ۲۰۱۸ در دیتابیس محصولات زومیت، از مشخصات فنی این دستگاه مطلع شوید؛ با مراجعه به دیتابیس همچنین می‌توانید از قیمت تبلت‌ها نیز اطلاع پیدا کنید

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا انتظار چنین عملکردی را از پردازنده‌ی جدید اپل داشتید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات