آیفون 10 فقط با ۱.۵ میلیون تومان؛ مدل فروش با روش پیشنهاد دهی یا Penny Auction چیست

چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
سایت های بسیاری با روش پیشنهاددهی روی کالا فعالیت می‌کنند و با تخفیف های عجیب و غریب حتی تا ۹۰ درصد شما را تشویق به شرکت در سرگرمی های خود می نمایند. اما آیا واقعا این حراج‌ها حقیقت دارد؟
تبلیغات

در ابتدا باید به این نکته بپردازیم که همواره افرادی در تلاشند تا با روش‌های متقلبانه پول مردم را به جیب بزنند، از این‌رو سایت‌هایی که نه نماد اطمینان و مجوز فعالیت دارند و نه نام و نشانی در آنها برای تماس و مراجعه پیدا می شود را از فهرست خود حذف کنیم، چرا که قطعا خرید از این سایت‌ها و پرداخت در آنها به منزله خرید از یک دستفروش بی نام ونشان در گوشه خیابان دارد و ممکن است در هر زمان دیگر شما هیچ نام و نشانی از آن نیابید.

بطور مثال سایت‌هایی در این مورد هستند که شما نه آدرسی در آنها می یابید و نه اطلاعات تماسی، برخی هم به یک شماره تلفن بسنده کرده‌اند که آن هم هر لحظه ممکن است پاسخ داده نشود. پس موضوع صحبت ما بررسی یک مدل مطمئن دارای حداقل استاندارد های امنیتی برای حضور در آن سایت است .

کالابین :: فروشگاهی با فروش های هیجان انگیز و جذاب

بررسی روش سود‌دهی در سایت کالابین از نمونه سایت‌های حراجی با مدل پیشنهاد دهی (Penny Auction):

کالابین در آدرس www.calabin.com از اولین سایت‌هایی است که با روش فروش کالا با مدل پیشنهاد دهی در سال ۱۳۹۶ راه اندازی شد و توانست با برگزاری بیش از ۱۲۰ فروش موفق در زمره سایت‌های با اعتبار این حوزه قرار گیرد.

در یک نگاه ساده در صفحه اول این سایت شما گوشی موبایل ۱۰ میلیون تومانی را مشاهده می‌کنید که قرار است به برنده با یک دهم قیمت یعنی یک میلیون تومان فروخته شود. البته ممکن است در زمان‌های مختلف کالاهای مختلفی را شما مشاهده نمایید. اما فرمول فروش همان یک دهم قیمت است.

آیا واقعا شما می‌توانید با یک دهم قیمت صاحب این کالا شوید؟

آیا واقعا این موضوع صحت دارد؟

 آیا صاحبان این سایت قرار است دهها برابر این مبلغ سود کنند تا شما به یک دهم قیمت صاحب این کالا شوید؟

و اصلا شاید همه فقط نمایشی از پیش ترتیب داده شده است و سایت طوری برنامه ریزی شده که اصلا کسی در آن برنده نشود و برنده کالا از خود صاحبان آن هستند!!!!

همه و همه این سئوالات در ذهن مخاطبان جای دارد و حتما هم با این همه روش‌های مختلف کلاهبرداری حق هم دارند.

اما آنچه در پایین به آن می‌پردازیم به شما ثابت خواهد کرد که این سایت از یک مدل ریاضی بسیار ساده بهره می‌گیرد که در عمل امکان پذیر خواهد کرد تا واقعا کسی با کمی بیشتر از این قیمت حدود 30 درصد قیمت کالا در بدترین حالت صاحب کالا شود و اصلا این موضوع کلاهبرداری یا نمایش نبوده و شما هم می‌توانید از کسانی باشید که برنده این کالا شوید.

از طرفی با مراجعه به آدرس سایت و مشاهده فهرست برندگان و حتی تماس تلفنی با آنان که در بخش ارتباط با مشتریان کالابین فراهم شده شما مطمئن خواهید شد که برندگان واقعی کالاها اصل و اورجینال و همه چیز در عین واقعیت رخ می دهد.

بیایید میزان قیمت و سود یک کالا را در کالابین با هم محاسبه کنیم. گوشی موبایل Iphone X که یکی از شرکت کنندگان آن را برد و در صفحه اول نیز در قسمت برندگان گذاشته شده بود کنارش زمانی حدود 6 ساعت نوشته شده بود.

این عدد را تبدیل به ثانیه می‌کنیم عدد 21 هزار و ششصد ثانیه به دست می‌آید معنی این عدد آن است که باید 21 هزار و 600 کلیک روی آن شود تا برنده مشخص گردد، یعنی عددی حدود 19 میلیون و چهارصد و چهل تومان. یعنی در بهترین حالت اگر همه کلیک‌ها انجام شود و بدون کلید جادویی یک کالا فروخته شود، صاحب سایت حدود 6 میلیون + 10 درصد مبلغ کالا سود خواهد برد.

اما آیا واقعا همه کالا ها اینقدر سود دارد ؟؟؟

جواب منفی است. در مدل ریاضی طراحی شده اگر شما همه هزینه ها + برندگان کلید جادویی + هزینه های هاستینگ و زیر ساخت + هزینه های پشتیبانی فنی را از کل هزینه های یک کالا کم کنید، هزینه ای حدود 15 درصد برای هر کالا سود در نظر گرفته شده است. عملا این بیزینس با فروش بالا برای صاحب خود می‌تواند سود آور باشد.

البته اگر یک کالا به حالت پیشنهادهای 10 ثانیه ای برسد احتمال سودآوری آن بسیار بیشتر خواهد بود که عملا با توجه به تعداد بالای کلیدهای جادویی کاربران این امر بسیار نادر اتفاق می افتد.

کالابین :: فروشگاهی با فروش های هیجان انگیز و جذاب

شانس برنده شدن هر کاربر در کالابین چقدر هست؟

به جرات می‌توان گفت همه کاربران 100 درصد شانس برنده شدن دارند، یعنی هعه بالاخره یک روز برنده خواهند شد. این زمان نیز به سرعت عمل آنان در کلیک بر روی کلید جادویی بستگی دارد و بس ...

یعنی شما اگر در حراج‌های کالابین شرکت کنید و روی کالا‌ها پیشنهاد بدهید بعد از 2000 پیشنهاد یک کلید جادویی خواهید داشت که می‌توانید با انتظار برای روشن شدن یکی از کلیدهای جادویی هر کالا و کلیک روی آن بلافاصله کالا را از آن خود کنید.

نتیجه اینکه با فعالیت در سایت باعث خواهید شد تا هم زودتر کلید جادویی بدست آورید و هم کلید جادویی کالاها زودتر روشن شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات