مقایسه باتری آیفون XS مکس با پیکسل 3 ایکس ال و نوت 9

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
عمر باتری گوشی آیفون XS مکس در مقایسه با دیگر پرچمداران اندرویدی از جمله پیکسل 3 ایکس ال، گلکسی نوت 9 و اکسپریا ایکس زد 3 بیشتر است.
تبلیغات

کانال Mrwhosetheboss در اتفاقی جالب، گوشی‌های مطرح سال ۲۰۱۸ میلادی را از لحاظ عملکرد باتری با یکدیگر مقایسه کرده است و در این مقایسه مشاهده می‌کنیم که آیفون XS مکس نسبت به رقبایش عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد. این مقایسه دقیقا یک هفته پس از ویدیوی جنجالی کانال فون‌باف (PhoneBuff) منتشر شده است که در آن، نوت 9 با فاصله‌ی زیادی پرچمدار اپل را (از لحاظ عمر باتری) شکست داد.

اگر اخبار گوشی‌های هوشمند را دنبال کرده باشید، احتمالا در جریان هستید که کانال یوتیوب فون‌باف هفته‌ی گذشته برای اولین بار از چالش عملکرد باتری رباتیک خود رونمایی کرد و آیفون XS مکس اپل را در مقابل گلکسی نوت 9 سامسونگ قرار داد. در ویدیوی مذکور، هر دو پرچمدار به‌صورت پی‌درپی برنامه‌هایی را که اکثر مخاطبان در طول روز با آن‌ها سروکار دارند، اجرا کردند و در نهایت XS مکس شکست سنگینی از نوت ۹ خورد و پرچمدار سامسونگ با ۳۷% ظرفیت باتری باقی‌مانده پیروز قاطع آن چالش نام‌گذاری شد.

البته بسیاری از طرفداران اپل، مقایسه‌ی کانال فون‌باف را ناعادلانه قلمداد کردند. قضیه از این قرار است که فون‌باف در مقایسه‌ی خود هیچ تغییری در تنظیمات ۱۰ اس مکس و نوت 9 اعمال نکرده بود و آن‌ها را با تنظیمات پیش‌فرضی که داشتند، با یکدیگر مقایسه کرد. شاید این مورد ایراد چندانی نداشته باشد، اما نباید فراموش کنیم که صفحه‌نمایش گلکسی نوت 9 به‌صورت پیش‌فرض روی رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ تنظیم شده است؛ این در حالی بوده که نمایشگر آیفون XS مکس به‌صورت پیش‌فرض بر ۲۶۸۸ در ۱۲۴۲ تنظیم شده و راهی برای تغییر این رزولوشن وجود ندارد؛ درنتیجه محصول جدید Apple  در مقایسه با رقیب مستقیم خود انرژی بیشتری مصرف می‌کند و شرایط مقایسه چندان منصفانه نیست.

با همه این تفاسیر، کانال Mrwhosetheboss گوشی‌های آیفون XS مکس، پیکسل 3 ایکس ال، گلکسی نوت 9 و اکسپریا ایکس زد 3 را از لحاظ عمر باتری در شرایط برابر با یکدیگر مقایسه کرده است و در کمال تعجب مشاهده می‌کنیم که پرچمدار اپل با وجود داشتن کوچکترین باتری و بزرگترین صفحه‌ی نمایش، موفق می‌شود همه‌ی رقبایش را پشت سر بگذارد و ماندگاری بیشتری را از خود نشان دهد.

صفحه نمایش نوت 9 در این چالش روی رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ تنظیم شده است. پیکسل 3 ایکس ال با همین رزولوشن تصاویر را به نمایش می‌گذارد و در نهایت اکسپریا ایکس زد 3 هم از صفحه نمایشی با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۴۰۰ بهره می‌برد. XS مکس موفق شد بیش از ۶ ساعت در این چالش سنگین دوام بیاورد و صدرنشین میدان باشد. در جایگاه دوم و با فاصله‌ی ۱۲ دقیقه گلکسی نوت 9 قرار گرفت و پیکسل 3 ایکس ال هم پس از پنج ساعت خاموش شد و در جایگاه سوم نشست.

دانلود از آپارات

در نهایت باید خاطرنشان کنیم که همه‌ی پرچمداران سال ۲۰۱۸ صرف‌نظر از سیستم عامل و شرکت سازنده، قادر هستند تا یک روز کامل صاحبانشان را همراهی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات