تقاضای آیفون XR در فصل چهارم ۲۰۱۸ بیشتر از رقم پیش‌بینی‌‌شده خواهد بود

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
مینگ چی‌کو پیش‌بینی کرده است که با عرضه‌ی آیفون XR به بازار، انتظار می‌رود که تقاضای خرید این گوشی هوشمند بیش از رقم پیش‌بینی‌شده‌ی قبلی باشد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد آیفون XR یکی از گوشی‌های جنجالی و خبرساز اپل است. چند روز قبل، مینگ‌ چی‌کو تحلیلگر معروف، پیش‌بینی کرد که تقاضای آیفون XR در بازار چین بیشتر از آیفون ۸ خواهد بود

آیفون XR قرار است در تاریخ ۲۶ اکتبر برابر با ۴ آبان‌ماه با قیمت مقرون به‌صرفه و اقتصادی و طراحی جدید و بدون حاشیه، به‌علاوه‌ی پشتیبانی از دو سیم‌کارت به بازار عرضه شود.  

آیفون 10 آر / iPhone XR

براساس اطلاعات مربوط به نظرسنجی جدیدی که در مورد گوشی‌های هوشمند جدید آیفون به‌عمل آمده است، مینگ چی‌کو پیش‌بینی کرده است که اپل در فصل چهارم، تقاضای بیشتر و فروش بیشتری را تجربه خواهد کرد. مینگ چی‌کو معتقد است که فروش آیفون XR بیشتر حد انتظار خواهد بود. پیشتر پیش‌بینی شده بود که اپل در فصل تعطیلات بین ۳۳ تا ۳۵ میلیون گوشی آیفون به‌فروش برساند، ولی مورد اخیر رقم فروش ۳۶ تا ۳۸ میلیون دستگاه را برای گوشی‌های آیفون پیش‌بینی می‌کند که بیشتر از رقم پیش‌بینی‌شده‌ی قبلی است. 

بر اساس بررسی‌های مینگ چی‌کو، اگر اپل بتواند به چنین رقم فروشی برسد، تقاضای آیفون XR در سال جاری به‌مراتب بیشتر از تقاضای آیفون ۸ در سال گذشته خواهد بود. همان‌طور که گفته شد، نمایشگر بدون حاشیه و طراحی جدید آیفون XR، همچنین قابلیت استفاده از دو سیم‌کارت و بهبود عمر باتری، دلایلی هستند که باعث شده‌اند تقاضای گوشی‌ آیفون جدید در سال جاری نسبت به سال قبل بیشتر شود. 

آیفون 10 آر / iPhone XR

در یادداشت منتشرشده از مینگ‌ چی‌کو، همچنین پیش‌بینی شده است که تقاضای بالا برای آیفون XR، بر آمار فروش فصل اول سال ۲۰۱۹ نیز تاثیرگذار باشد. در حالی که اکثر شرکت‌ها پس از تعطیلات، از فصل چهارم به فصل بعدی شاهد کاهش فروش ۳۰ تا ۴۰ درصدی گوشی‌های هوشمند خود هستند، مینگ چی‌کو پیش‌بینی کرده است که اپل شاهد کاهش فروش ۲۵ تا ۳۰ درصدی در فصل اول سال ۲۰۱۹ خواهد بود. 

با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده در مورد فروش آیفون XR، به‌نظر می‌رسد اپل در فصل چهارم سال جاری بتواند در مجموع فروش خوب ۷۸ تا ۸۳ میلیون آیفون اپل را برای خود رقم بزند. پیشتر مینگ چی‌کو پیش‌بینی کرده بود که اپل در فصل چهارم بین ۷۵ تا ۸۰ میلیون دستگاه به‌فروش خواهد رساند. 

مینگ چی‌کو معتقد است که آیفون XR باعث رشد فروش سالیانه‌ی اپل خواهد شد و میزان فروش آیفون اپل در سال ۲۰۱۹ نیز نسبت به زمان مشابه سال قبل با رشد ۱۰ درصدی مواجه خواهد شد.

مینگ چی‌کو در یادداشت دیگری اعلام کرد که احتمال دارد کوپرتینونشین‌ها، کماکان گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود را با استاندارد IP68 به بازار عرضه کنند که در برابر نفوذ آب مقاوم است. انتظار می‌رود اپل نسخه‌های جدید آیفون‌ ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی با نمایشگر OLED را به‌همراه آیفون ۶.۱ اینچی LCD سال آینده به بازار عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات