۱۰ دلیل اصلی برای مهاجرت به کانادا

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
اگر شما هم فکر مهاجرت به کشوری خارجی به سرتان زده است باید بدانید کانادا یکی از کشورهایی است که از سراسر جهان، از جمله ایران، مهاجر می‌پذیرد و یکی از بهترین برنامه‌های مهاجرتی در جهان را دارد.
تبلیغات

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشور‌های جهان است. دولت کانادا در برنامه خود قصد دارد سالانه بیش از ۲۰۰ هزار مهاجر بپذیرد. این کشور از نظر استاندارد زندگی سازمان ملل، یکی از بهترین کشورها برای زندگی انتخاب شده است. مهاجرت به هر کشوری برای شروع زندگی در آنجا، مشکلات بسیاری دارد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از مهاجرت به کانادا، برای آشنایی با این کشور، یک سفر توریستی به آنجا داشته باشید تا از نزدیک با امکانات و شرایط زندگی در کانادا آشنا شوید. برای سفر توریستی به کانادا، می‌توانید بلیط هواپیما تورنتو و رزرو آنلاین هتل تورنتو را با ارزان‌ترین قیمت از آیتورز خریداری کنید.

دلایل اصلی برای مهاجرت به کانادا را می‌توان به طور خلاصه دلایل زیر دانست:

  • امکان مهاجرت با تمامی اعضای خانواده
  • امکان تحصیل و درمان رایگان
  • امکان مهاجرت کارگران ماهر و نیز سرمایه‌گذاران به این کشور
  • فرصت‌های شغلی فراوان در زمینه فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی
  • امکان دریافت پاسپورت کانادا و بهره‌مندی از حقوق شهروندی در این کشور پس از سه سال زندگی و داشتن اقامت دائم در کانادا
  • امکان مهاجرت برای متقاضیان دو ملیتی
  • بهره‌مندی از امکانات رفاهی دولتی از جمله تسهیلات درمانی رایگان، تحصیل رایگان، بیمه سالمندان، بیمه بیکاری و غیره.
  • قوانین و مقررات مناسب برای راه‌اندازی کسب و کارهای شخصی
  • دسترسی به بازار آمریکا و مکزیک
  • بهترین کشور برای زندگی به تایید سازمان ملل

طرح‌های رفاهی

کانادا کشوری است که به کیفیت زندگی ساکنانش اهمیت می‌دهد. به همین دلیل دولت این کشور برنامه‌های رفاهی اجتماعی گوناگونی ارائه می‌دهد؛ علاوه ‌بر طرح‌های درمانی و تحصیل رایگان برای دانش‌آموزان تا پایه دوازدهم، برنامه‌های رفاهی دیگری نیز از سوی دولت ارائه می‌شود:

  • بیمه بیکاری: افراد مقیم کانادا در صورتی که شغل خود را از دست بدهند و حدود ۶ ماه در کانادا کار کرده باشند، بیمه بیکاری به آنها تعلق خواهند گرفت و می‌توانند ۶۰ درصد حقوق دریافتی خود را تحت عنوان بیمه بیکاری دریافت کنند.
  • استفاده از امکانات رفاه اجتماعی: افراد مقیم در کانادا در صورتی که قادر به یافتن شغل و تامین هزینه‌های زندگی خود نباشند، می‌توانند از امکانات دولتی و رفاه اجتماعی برخوردار شوند.
  • برنامه بازنشستگی در کانادا: افراد مقیم بالای ۶۵ سال در این کشور می‌توانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند؛ دریافت مستمری یکی از این مزایا است.
  • مستمری سالمندان: افراد مقیم در کانادا با توجه به تعداد سال‌های اقامت در این کشور، می‌توانند مستمری دریافت کنند. بیشترین میزان مستمری برای افرادی است، که از ۱۸ سالگی در کانادا اقامت داشته‌اند و به مدت ۴۰ سال در این کشور زندگی کرده باشند. در صورتی که میزان سال‌های زندگی در کانادا کمتر باشد، به همان میزان از مبلغ کم می‌شود و برای هر سال ۱/۴۰ از حداکثر مبلغ در نظر گرفته شده، کسر می‌شود.
  • امتیازات کودکان: در این کشور امتیازاتی نیز برای کودکان درنظر گرفته شده است؛ دولت فدرال و استانی در کانادا، ماهانه مبلغ معینی برای هر کودک مشخص کرده است. مبلغ تعیین شده به میزان درآمد والدین کودک در یک سال اخیر بستگی دارد.
  • سیستم آموزشی: کانادا یکی از کشورهایی است که امکان تحصیل رایگان را فراهم کرده و در این کشور، تحصیل در مدارس دولتی تا سال دوازدهم رایگان است.
  • سیستم درمانی: کانادا یکی از بهترین سیستم‌های درمانی و مراقبت از سلامتی را در جهان دارد. بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و پزشکان عالی در اکثر مناطق این کشور وجود دارد؛ خدمات آن‌ها معمولا برای افراد مقیم در کانادا رایگان یا بسیارکم است.

برای سفر به تورنتو با ایرلاین‌های معتبر می‌توانید بلیط لوفت هانزا به مقصد این شهر را با بهترین قیمت از آیتورز خریداری کنید.

مهاجرت

ویزای توریستی کانادا

وقتی به کانادا فکر می‌کنید، حتما مناظر شگفت‌انگیز و قله‌های سر به فلک کشیده در مناظر طبیعی زیبا به خاطرتان می‌آید. با این حال اولین چیزی که در مورد کانادا باید بدانید بزرگ بودن آن است. آیا می‌دانید مساحت این کشور چقدر است؟ کانادا ۹ میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد و ۶ وقت محلی در این کشور وجود دارد؛ کشوری که یکی از پهناورترین کشورهای جهان برشمرده می‌شود.

یکی از مناطق گردشگری و شهرهایی که برای بازدید از کانادا می‌توانید در آن اقامت داشته باشید، تورنتو است؛ شهری چند ملیتی همچون تمامی شهرهای کانادا، که به خوبی گویای نحوه زندگی اهالی کانادا است. در این شهر با دیدن سبک زندگی مردم، تا حد زیادی با شیوه زندگی در کانادا آشنا خواهید شد و راه شما برای مهاجرت به این کشور هموارتر خواهد شد. مطمئنا ارزان سفر کردن اولویت بسیاری از مسافران تورنتو است به همین خاطر بهتر است برای سفر به تورنتو خرید اینترنتی بلیط هواپیما خارجی و رزرو آنلاین هتل خارجی را از آیتورز انجام دهید تا با قیمتی مناسب خرید کنید.

روش‌های مهاجرت به کانادا

مهاجرت برای افراد تاره‌واردی که به دنبال اقامت و زندگی در کانادا هستند، فرایند دشواری است. برنامه‌های گوناگونی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد؛ برای دریافت اقامت دائم کانادا ۵ روش مرسوم است.

  • ویزای فوری: در سال ۲۰۱۵، دولت فدرال کانادا برنامه اکسپرس انتری (Express Entry) را ارائه کرد. قوانین این سیستم مدیریت درخواست مهاجرت، بر تمامی برنامه‌های استانی و فدرال حاکم است. از آن زمان، هزاران متقاضی و خانواده‌های آنان، برای درخواست مهاجرت و دریافت اقامت دائم به این طرح دعوت شده‌اند. برنامه‌های مهاجرتی استانی: در کانادا ۱۰ استان و ۳ بخش وجود دارد که هر کدام برنامه‌ها و قوانین مهاجرتی خاص خود را دارند. مهاجرت به کبک: در حالی که کبک هم جزو استان‌های کاناداست، برنامه‌ها و قوانین مهاجرتی مستقلی دارد. در حال حاضر، متقاضیان کبک باید مستقیما درخواست مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری خود را برای دولت کبک ارسال کنند. تحصیل در کانادا: مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین گزینه‌ها برای دریافت اقامت دائم کانادا است.
  • اسپانسر خانوادگی: اگر شما همسر و فرزندی دارید که در کانادا اقامت دارد، می‌توانید برای دریافت اقامت و مهاجرت به کانادا اقدام کنید.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات