کیا پیکانتو X-Line، معرفی شد

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
نسخه‌ی جدیدی از مدل پیکانتو، با طراحی الهام گرفته‌شده از شاسی‌بلندهای کیا معرفی شد.
تبلیغات

شرکت خودروسازی کیا، مدل جدید پیکانتو ایکس-لاین (Picanto X-Line) را قبل از رونمایی رسمی آن در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در تاریخ ۲۱ شهریور سال جاری، معرفی خواهد کرد؛ این محصول الهام گرفته‌شده از شاسی‌بلندهای خانواده‌ی کیا، در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۷ در بازار اروپا به فروش گذاشته می‌شود. مدل جدید اکس-لاین، کوچک‌ترین خودروی کیا را با ترکیب توانایی‌ها و ظاهر محبوب‌ترین کراس‌اوور و شاسی‌بلندهای این شرکت، مانند اسپورتیج و سورنتو، جذاب‌تر خواهد کرد.

در این طراحی جدید، تضاد رنگ قسمت‌های مختلف بدنه و افزایش ۱۵ میلی‌متری ارتفاع پیکانتو که دید بهتری در اختیار راننده قرار می‌دهد، جلب توجه می‌کنند. با وجود پیشرانه‌ی توربوشارژ تزریق مستقیم (T-GDI) کیا، با حجم ۱ لیتر، مدل اکس-لاین، پرقدرت‌ترین مدل پیکانتو خواهد شد.

Kia picanto X-Line

مایکل کول، رئیس بخش اجرایی گروه خودروسازی کیا در اروپا، می‌گوید:

در اوایل سال جاری بود که نسل جدیدی از پیکانتو را وارد بازار اروپا کردیم که به‌سرعت رکورد فروش نسل پیش خود را جا‌به‌جا کرد. نسبت به سال گذشته، پیکانتو با فروش ۳۱.۸۲۷ واحد، رشد ۲۳ درصدی در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷ داشته است. پیکانتو، یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های کیا است که مدل جدید اکس-لاین نیز این روند را افزایش خواهد داد.

طراحی الهام گرفته‌شده از شاسی‌بلندهای کیا

نسل جدید پیکانتو که در اوایل سال جاری میلادی عرضه شد، طراحی هیجان‌انگیز و جسورانه‌ای داشت؛ درحالی‌که اکس-لاین، از نشانه‌های جدیدی در طراحی استفاده می‌کند. با استفاده از جلوپنجره مخصوصِ کیا، سپر جلو با ظاهر شاسی‌بلند و پوشش محافظ فلزی در جلو و عقب، اکس-لاین نوید یک خودرو با اعتمادبه‌نفس و توانا را به ما می‌دهد. مه‌شکن‌های اکس-لاین با رنگ سبز لیمویی مزین شده‌اند (که البته رنگ نقره‌ای نیز در دسترس است) و روکش‌های سیاه گلگیرها، بیشتر شدن ارتفاع خودرو را یادآوری می‌کنند.

Kia picanto X-Line

قدرتمندترین پیشرانه‌ برای پیکانتو

اکس-لاین به پیشرانه‌ی ۳ سیلندرِ یک لیتری T-GDI کیا، مجهز شده است. این پیشرانه‌ی کوچک و سبک، پیش از این روی مدل‌های سید (cee’d) و ریو (Rio) نصب شده است. علاوه بر کارایی بالا و آلایندگی پایین، ماهیت سبک‌وزن پیشرانه‌ی T-GDI، مناسب شخصیت هندلینگ پیکانتو است. با وجود قدرت بیشتر و وزن کم روی محور جلو، پیکانتو سواری لذت‌بخشی ارائه خواهد داد. پیشرانه‌ی T-GDI در دور موتور ۴۵۰۰ دور بر دقیقه، حدود ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و از دور موتور ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه، ۱۷۲ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. با وجود این پیشرانه، اکس-لاین در زمان ۱۰.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با مصرف سوخت ۴.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر (ترکیبی)، ۱۰۴ گرم آلایندگی CO2 دارد. پیشرانه‌ی T-GDI با همین عملکرد، روی مدل جی‌تی پیکانتو نیز قرار داده خواهد شد.

Kia picanto X-Line

نسل سوم پیکانتو: کیفیت، فناوری و کاربردی

مدل اکس-لاین، از تمام آیتم‌های موجود در دیگر مدل‌های پیکانتو، مانند رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، پدال‌های آلومینیومی، چراغ‌های LED روشنایی روز و مه‌شکن، آنتن باله کوسه‌ای و سیستم دسترسی بدون کلید بهره‌مند است. از تجهیزات دیگر آن می‌توان به نمایشگر ۷ اینچی لمسی شناور HMI با رهیاب ۳ بعدی، اپل کارپلی، اندروید اتو، دوربین پارکینگ عقب، شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند و پورت USB اشاره کرد.

مانند پیکانتو جی‌تی لاین، اکس-لاین نیز به‌صورت استاندارد از فرمان اسپرت D شکل استفاده می‌کند. پیکانتوی جدید با داشتن ساختار فلزی مقاوم AHSS، شش کیسه‌ی هوا به‌صورت استاندارد (جلو، پهلو و کیسه هوای پرده) و یک کیسه هوای زانو به‌صورت آپشن، مدیریت پایداری استاندارد (VSM) با سیستم کنترل پایداری برقی (ESC)، سیستم ترمز اضطراری خودکار، ایمن‌ترین خودروی کیا در کلاس خودروهای کوچک است.

Kia picanto X-Line
Kia picanto X-Line
Kia picanto X-Line
Kia picanto X-Line

ظرفیت فضای داخلی پیکانتو، از تمام رقبای خود در این کلاس بیشتر است. ظرفیت صندوق‌عقب ۲۵۵ لیتر باست (با اندازه‌گیری VDA) و با جمع شدن صندلی‌ها،  به ۱.۰۱ لیتر افزایش می‌یابد که بیشترین ظرفیت در این کلاس را دارد.

پیکانتو اکس-لاین با گارانتی استاندارد ۷ ساله و ۱۶۰ هزار کیلومتری منحصربه‌فرد کیا و تضمین کیفیت، در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷، در بازار اروپا عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات