گوگل اسیستنت برای تلویزیون‌ های اندرویدی منتشر شد

جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اسیستنت از روز گذشته روی پلتفرم تلویزیون‌های اندرویدی نیز در دسترس خواهد بود و Nvidia Shield TV به‌عنوان نخستین دستگاه، این به‌روزرسانی را دریافت می‌کند.
تبلیغات

دستیار صوتی Google Assistant بعد از اندروید، iOS و اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم، از روز گذشته روی تلویزیون‌های هوشمند اندرویدی نیز در دسترس است و Shield TV انویدیا اولین تلویزیون مجهز به این قابلیت محسوب می‌شود. در ماه‌های آینده، تلویزیون‌های اندرویدی براویای سونی نیز این قابلیت را دریافت خواهند کرد.

گوگل اسیستنت روی اندروید تی‌وی می‌تواند دستوراتی در خصوص پخش محتوا مانند فیلم‌ها، شوهای تلویزیونی، کلیپ‌های یوتیوب و موزیک را اجرا کند. این دستیار برای شروع از HBO Now و Netflix پشتیبانی می‌کند. می‌توانید چیزی را به اسم نام ببرید یا عبارت‌هایی نامشخص مانند «فیلم‌هایی درباره‌ی صعود به قله‌ی اورست» را مورد جستجوی صوتی قرار دهید. برای موسیقی، دستیار صوتی از Youtube Music ،Google Play Music، اسپاتیفای و پاندورا پشتیبانی می‌کند.

علاوه‌براین، دستیار صوتی گوگل به شما این امکان را می‌دهد که از اخبار جا نمانید و حتی رویدادهای تقویمتان را بررسی می‌کند و می‌توانید در این خصوص نیز از آن سوال بپرسید. برنامه‌های مخصوص دستیار صوتی گوگل روی تلویزیون اندرویدی نیز قابل اجرا خواهند بود و با گوگل اکسپرس قادر به خرید و سفارش اجناس از Walgreens  Walmart و سایر فروشگاه‌ها خواهید بود.

البته دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند نیز می‌توانند از طریق دستیار صوتی گوگل حتی از روی تلویزیون اندرویدی نیز کنترل شوند. اگر کنسول Shield دارید، می‌توانید یک دوره‌ی سه ماهه‌ی استفاده‌ی رایگان از YouTube RED داشته باشید و از ویدیوها و موسیقی‌های بدون تبلیغات لذت ببرید. آپدیت نرم‌افزاری اضافه شدن دستیار صوتی به Shield TV از روز گذشته ارائه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات