تلفن همراهی که بدون باتری و با امواج نوری و رادیویی کار می‌کند

یک‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وقتی گوشی به شما این امکان را بدهد که بدون نیاز به باتری تماس بگیرید، دیگر چه کسی در مورد صفحه‌ی نمایش اولد یا نکات مربوط به مراقبت باتری صحبت می‌کند؟
تبلیغات

این تلفن همراه عجیب بخشی از یک برنامه‌ی پژوهشی گوگل است که کمک مالی بنیاد ملی علوم ایالات متحده را برای سرمایه‌ای در حدود ۲ میلیون دلار دریافت کرده است. با صرف این هزینه، وامسی تالا، یک تلفن همراه تک‌بیتی ایجاد کرد که می‌تواند تماس‌های تلفنی عادی شما را به خدمات اضطراری وصل کند تا در هر وضعیتی بتوانید تماس خود را برقرار کنید. تیم Jeeva Wireless قرار است این محصول را تجاری‌سازی کند.

با توجه به مقاله‌ای که در IEEE منتشر شده است:

این گوشی انرژی مورد نیاز خود را از طریق نور خورشید یا امواج RF، از نزدیک‌ترین ایستگاه مخابراتی دریافت می‌کند و بعد از آن، ارتباط با تلفن همراه مشتری در یک نقطه‌ی ثابت در یک شبکه حامل صورت می‌گیرد. سپس با یک تکنیک به نام Backscattering، گوشی می‌تواند با تغییر و بازتاب همان امواج به ایستگاه پایه، تماس صوتی ایجاد کند.

این تلفن حتی می‌تواند تماس اسکایپ برقرار کند:

ما همچنین قادر به برقراری تماس صوتی اسکایپ بودیم و اثبات کردیم که نمونه اولیه ساخته‌شده از اجزای تجاری موجود، می‌تواند با یک ایستگاه پایه و برنامه‌های کاربردی مانند اسکایپ ارتباط برقرار کند. با این تفاوت که این گوشی تنها ۳ میکرووات برق مصرف می‌کند که حدود ۱۰ هزار بار کمتر از مصرف گوشی‌های هوشمند فعلی است.

از آنجا که این تکنولوژی به تغییر در مسیر آنتن‌های مخابراتی نیازی ندارد، تالا معتقد است بسیاری از تلفن‌های همراه می‌توانند این ویژگی را در آینده‌ای نزدیک به‌راحتی داشته باشند. این گفته به این معنی است که شما حتی می‌توانید یک تماس با استفاده از یک تلفن خاموش برقرار کنید. تالا همچنین قصد دارد یک صفحه نمایش e-ink را اضافه کند تا به این منظور بتوان با استفاده از این تلفن بدون باتری، کارهای بسیار ساده‌ای نظیر ارسال پیامک نیز انجام داد. این مدل فعلی می‌تواند به قیمت ناچیز ۱ دلار برای هر گوشی تولید شود که این هزینه برای کشورهای درحال‌توسعه بسیار عالی و مقرون‌به‌صرفه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات