وایو فوکوس؛ نام احتمالی هدست واقعیت مجازی مستقل اچ تی سی

یک‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اچ‌تی‌سی اخیرا نام تجاری وایو فوکوس را ثبت کرده که احتمالا برای هدست واقعیت مجازی جدید و مستقل این کمپانی در نظر گرفته شده است.
تبلیغات

تاکنون اطلاعات زیادی در مورد هدست مستقل واقعیت مجازی مورد انتظار اچ‌تی‌سی در دسترس نبود؛ هدستی که گفته می‌شود برای استفاده از آن نیازی به اتصال به رایانه نخواهید داشت؛ اما ظاهرا این مورد در آینده‌ی نزدیک تغییر نخواهد کرد. البته همچنان سؤالات زیادی در مورد جزئیات سخت‌افزاری این محصول وجود دارد؛ اما به‌ نظر می‌رسد نام این هدست مشخص شده است. اچ‌تی‌سی اخیرا یک نشان تجاری جدید موسوم به وایو فوکوس (Vive Focus) ثبت کرده که احتمالا به هدست مستقل جدید این شرکت مرتبط است.

در سند مربوط به ثبت این نام تجاری، اشاره شده که این محصول یک نمایشگر است که روی سر قرار می‌گیرد. این کمپانی هفته‌ی گذشته نشان تجاری وایو فوکوس را در دفتر ثبت اختراعات و نشان‌های تجاری ایالات متحده و اداره‌ی مالکیت معنوی اتحادیه اروپا ثبت کرد. در هرحال هیچ خبری در مورد اینکه اچ‌تی‌سی در حال ساخت مدل جدیدی از هدست رده‌بالای وایو است، در دسترس قرار نگرفته و بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که نام وایو فوکوس برای محصول مستقل واقعیت مجازی این شرکت انتخاب شده باشد. طی تابستان سال جاری در برخی گزارش‌ها اعلام شد که مدل جدیدی از هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو در دست تولید است. در گزارش‌های مورد بحث به این مورد اشاره شد که هدست جدید اچ‌تی‌سی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام بهره خواهد برد و علاوه بر این از پلتفرم واقعیت مجازی جدید دی‌دریم وی‌آر گوگل پشتیبانی خواهد کرد. بر این اساس محصول نامبرده از بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که از قبل برای پلتفرم دی‌دریم توسعه داده شده‌اند و نیز سرویس‌های دیگری مثل نمای خیابان نقشه‌های گوگل، پشتیبانی خواهد کرد.

انتظار می‌رود هدست مستقل واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو فوکوس پیش از پایان یافتن سال جاری معرفی شود. البته تاکنون جزئیاتی در مورد تاریخ و قیمت دقیق این محصول در دسترس نیست. گوگل قصد دارد در تاریخ ۴ اکتبر (۱۲ مهر) یک رویداد اختصاصی برای معرفی محصولات سخت‌افزاری جدید خود برگزار کند. شکی نیست که تمرکز اصلی این رویداد، معرفی نسل جدید گوشی‌های هوشمند سری پیکسل خواهد بود. در عین حال این احتمال وجود دارد که در این مراسم شاهد به‌روزرسانی‌های جدید در پلتفرم واقعیت مجازی دی‌دریم گوگل و ارائه‌ی اطلاعاتی در مورد سخت‌افزار واقعیت مجازی جدید اچ‌تی‌سی باشیم.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا استفاده از هدست‌های مستقل واقعیت مجازی سرانجام در بین کاربران رواج پیدا خواهند کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات