گوشی پیکسل 2 با قابلیت «اکتیو سنس» در FCC فاش شد

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌نظر می‌رسد تعدادی سند مربوط به پیکسل ۲ در FCC به ثبت رسیده است که بخشی از قابلیت‌های این گوشیِ ساخت اچ‌تی‎سی را تأیید می‌کند.
تبلیغات

 براساس شایعات، شرکت گوگل امسال با دو سازنده‌ی مختلف آسیایی برای تولید گوشی‌های پیکسل همکاری خواهد کرد و شرکت ال‌جی، نسخه‌ی بزرگ‌تر گوشی‌ پیکسل ۲ را می‌سازد. همچنین شرکت اچ‌تی‌سی که سال گذشته دو گوشی پیکسل و پیکسل ایکس‌ال را برای گوگل تولید کرده بود، مسئولیت توسعه‌ی نسل جدید گوشی پیکسل را با نام پیکسل ۲ برعهده خواهد داشت. 

به‌تازگی، اطلاعات جدیدی از یک گوشی با شماره مدل HTC G011A در FCC فاش شده است که گمان می‌رود مربوط به گوشی پیکسل ۲ ساخت شرکت اچ‏‌تی‎سی باشد؛ نکته‌ی جالب توجه در مورد این گوشی، اجرای سیستم‏‌عامل اندروید ۸.۰.۱ گوگل (یا اندروید O) روی آن است، ضمن آنکه طراحی کلید‌های ناوبری نیز مانند گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال است.

با توجه به اینکه اندروید ۸.۰.۱ هنوز منتشر نشده است، گمان می‌رود اطلاعات فاش‌شده به نسل جدید گوشی‌های پیکسل گوگل مربوط باشد که با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید عرضه خواهد شد. علاوه‎براین، در تصاویر پیوست شده به همراه اسناد مربوط به گوشی HTC G011A در پایگاه FCC، به قابلیت «فریم حساس به فشار» گوشی جدید پیکسل گوگل اشاره م‏ی‌شود.

اگر به‌خاطر داشته باشید، شرکت اچ‌تی‏‌سی گوشی یو ۱۱ را با فریم حساس به فشار عرضه کرد و این قابلیت که اج‌ سنس نامیده می‏‌شود؛ برای اجرای سریع‏‌تر تعدادی از برنامه‌ها تنها با فشردن فریم گوشی کاربرد دارد. با این‏‌حال، شرکت گوگل تصمیم دارد تا فناوری به‌کار گرفته شده در گوشی‌های پیکسل جدیدش را با نام «اکتیو اج» ارائه دهد؛ با فشردن لبه‏‎های دستگاه، می‌توانید دستیار صوتی گوگل اسیستنت را فعال کنید و نیازی به نگه‌داشتن کلید هوم یا گفتن عبارت «OK Google» وجود ندارد.

مشخصات گوشی پیکسل 2

شایعات تأیید نشده به عرضه‌ی گوشی پیکسل ۲ با طراحی مشابه با نسل قبل اشاره دارد، ضمن آنکه حاشیه‎های زیادی در اطراف نمایشگر ۵ اینچی مدل کوچک‌تر گوشی‌های پیکسل ۲ وجود خواهد داشت. علاوه‌بر این در پنل پشتی، هم‏‌چنان از ترکیب شیشه و فلز استفاده می‌شود؛ هرچند برخلاف گوشی‏‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال، سنسور اثرانگشت روی پنل فلزی جای خواهد گرفت. 

انتظار می‌رود گوشی Pixel 2 با نمایشگری با رزولوشن فول اچ‌دی عرضه شود و هم‏‌چنین، شایعات از تجهیز این مدل به چهار گیگابایت حافظه‌ی رم، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، چیپ‎ست اسنپدراگون ۸۳۵ (یا اسنپدراگون ۸۳۶) کوالکام و درگاه USB نوع C اشاره دارد. علاوه‏‎بر این، در برخی گزارش‌ها آمده است که گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال بدون جک هدفون ۳.۵ میلی‎متری عرضه خواهند شد.

پیکسل ۲ ایکس‌ال به نمایشگر ۶ اینچی با رزولوشن WQHD مجهز می‌شود و حاشیه‌های اطراف نمایشگر کاهش یافته است؛ هم‏چنین، طراحی پیکسل ۲ ایکس‌ال در مقایسه با نسل قبل دستخوش تغییر خواهد شد. انتظار می‌رود شرکت گوگل از گوشی‌های جدید پیکسل در ماه اکتبر به‌صورت رسمی رونمایی کند؛ با این‏‌ حال، گوگل هنوز به شایعات موجود پیرامون گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال واکنشی نشان نداده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات