چگونه فردی تاثیرگذار در صنعت خود باشیم

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
تبدیل شدن به یک قدرت بانفوذ در حرفه‌ی خودتان، بهترین کاری است که می‌توانید برای رسیدن به موفقیت انجام دهید؛ اما این پیشرفت بزرگ نیازمند انجام کارهایی مشخص است.
تبلیغات

بانفوذ شدن در شبکه‌های مجازی یکی از بهترین را‌ه‌ها برای معروف کردن برندتان است و باعث می‌شود محتوای تولیدی توسط شما بیشتر دیده شود. تمام کاری که لازم است انجام دهید پیدا کردن یک فرد باارزش، توانا و مقتدر در حرفه‌ی خودتان است. با او ارتباط برقرار کنید و در کنار هم برای تولید محتوا کار کنید، قرار بگذارید که در مباحثه‌ها یا سایر مواقع هر دوی شما حضور داشته باشید. ساده به نظر می‌رسد نه؟

اشتباه است. در واقع تأثیرگذار بودن نیازمند تلاش‌های بسیاری است؛ اما حتی برای انسان‌هایی که شهرت زیادی ندارند این مهم امکان‌پذیر است و در واقع، تبدیل شدن به فرد بانفوذ در حرفه‌ی خودتان، بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید. در این صورت می‌توانید محتوای دلخواه خود را در اختیار افراد بیشتری قرار دهید و حجم ترافیک بیشتری به سمت کسب‌وکار خود روانه سازید.

این موضوع ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد و نیاز به تلاش و کوشش بسیار داشته باشد، ‌اما اگر به ۹ مرحله‌ی زیر توجه کنید، شما هم جزو افراد بانفوذ در صنعت خود خواهید شد.

۱. برای خود برند شخصی بسازید

ابتدا، قبل از تلاش برای ساختن برند شرکتتان،‌ بر ساختن برند شخصی خودتان متمرکز شوید. ساخت برند شخصی شامل داشتن وبلاگ و همچنین ساخت حساب کاربری در شبکه‌های مجازی بزرگ می‌شود.

در هنگام ساخت برند شخصی، به یاد داشته باشید خود را طوری معرفی کنید که نشان دهد از رقبا مجزا هستید. این موضوع می‌تواند شما را جذاب‌تر جلوه دهد. زمینه‌ی مهارت‌های شما چیست؟ شنوندگان و افراد هدفتان چه کسانی هستند؟ می‌خواهید چه کیفیت‌هایی را در مطالب و محتوای تولیدی خود به نمایش بگذارید که سایر رقبا نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند؟

۲. به‌صورت مداوم محتوای جدید منتشر کنید

زمانی که شما یک وبلاگ ساختید، نیاز دارید که شروع به نوشتن و تولید محتوای جدید بکنید. برای شروع، هر هفته یا ترجیحا دو هفته یک‌بار مطلبی منتشر کنید و اطمینان حاصل کنید که مطلب منتشرشده حداقل به مدت یک ماه ارزش داشته باشد.

ایلان ماسک

۳. مخاطبان و دنبال کننده‌های شبکه‌ی اجتماعی‌تان را زیاد کنید

اگر تعداد بالای مخاطب برای مطالب خود نداشته باشید، هیچ‌گاه به‌عنوان یک تأثیرگذار جدی گرفته نخواهید شد. به دست آوردن مخاطبان و دنبال کننده‌ها‌ی زیاد در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند نیاز به زمان یا هزینه داشته باشد که این موضوع بستگی به راهی دارد که شما انتخاب می‌کنید.

قطعا امکان‌پذیر است که بدون صرف هزینه یک شبکه‌ی اجتماعی با دنبال کننده‌های زیاد داشته باشید؛ اما بهتر است این روند را سریع‌تر کنید و بکوشید لایک و دنبال‌کننده برای خود بخرید؛ البته با تبلیغ محتوای خود نه با روش‌های تقلبی.

۴. با مخاطبان خود در ارتباط باشید

تنها نویسنده‌ها‌ی فعال جذابیت کافی برای تبدیل شدن به یک شخص بانفوذ را ایجاد می‌کنند. به این منظور، شما نیاز دارید که شروع به گفت و شنود در شبکه‌ها‌ی اجتماعی کنید و خود را درگیر سازید.

از مخاطبانتان در ارتباط با موضوع‌ها‌ی مختلف صنعت نظر بپرسید؛ یا از آن‌ها بپرسید واکنششان نسبت به مشکلات عمومی صنعت چیست. این کار باعث می‌شود مردم سرمایه‌گذاری بیشتری روی برند شما بکنند و شما نیز بیشتر دیده شوید؛ تا جایی که امکان دارد حتی شما با مخاطبان آن‌ها نیز ارتباط بگیرید.

۵. در انجمن‌ها حضور داشته باشید

از مرزهای شبکه‌های مجازی عبور کنید و در انجمن‌های مرتبط با صنعت خود حضور داشته باشید. در این محافل افراد سؤالات بسیاری می‌پرسند (برای مثال در Quora) و این فرصت برای شما وجود دارد تا با پاسخ به آن‌ها تخصص خود را نشان دهید.

اگر می‌توانید، یک آدرس پشتیبانی برای ارتباط قرار دهید (هم برای مراجعات مخاطبان و هم برای بهبود سئو) و مردم را برای ارائه‌ی پیشنهادات تشویق کنید. در بیشتر مواقع، پاسختان هویت شما را نشر می‌دهد و می‌تواند به‌طور اضافه، جریانی منظم از ترافیک را به صفحه‌ی شبکه‌ی اجتماعی یا وبلاگ شخصیتان ایجاد کند.

۶. افراد بانفوذ را شناسایی و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید

حالا باید افراد بانفوذ صنعت خود را پیدا کنید و با آن‌ها ارتباط بگیرید. اگر شما یک فرد بااستعداد هستید، قطعا این افراد با آغوش باز از شما استقبال خواهند کرد و به درخواست شما پاسخ مثبت خواهند داد.

اگر همکاری شما با آن‌ها آغاز شود، دنبال‌کنندگان شما با یکپارچه خواهند شد و شما به پتانسیل‌های جدیدی دست پیدا خواهید کرد. این موضوع باعث می‌شود ارزش بیشتری پیدا کنید.

برند در اینستاگرام

۷. از حالت معمول فاصله بگیرید

در این مرحله، شما یک آوازه و شهرت قابل احترام برای خودتان ساخته‌اید؛ اما اگر می‌خواهید یک شخص بانفوذتر و مشهورتر شوید، نیاز دارید کمی خطر کنید. غافلگیر کردن یکی از بهترین راه‌ها برای جلب توجه و دیده شدن در فضای مجازی است؛ پس کمی از قاعده‌های موجود فاصله بگیرید.

اگر با افراد بانفوذ دیگر مخالفید، نظرتان را بگویید و از این‌که ممکن است مجادله‌ای آغاز شود نترسید. هرچقدر بیشتر تفاوتتان را نشان دهید، ‌بیشتر در معرض دید مخاطبان جدید قرار می‌گیرید و مخاطبان کنونی شما وفادارتر و علاقه‌مند‌تر می‌شوند.

۸. تصویر برند و مخاطب هدف خود را کامل‌‌تر کنید   

در این مرحله، احتمالا می‌خواهید در برندتان یا مخاطبان خود بازنگری کنید. بعد آنکه از قواعد فاصله گرفتید و توجه کافی به سمت خود جلب کردید، این انعطاف را دارید تا مهم‌ترین کیفیت‌های موردنظر خود را بازنگری کنید و حتی در صورت نیاز، تمرکز خود را تغییر دهید. برای بهتر کردن برند شخصی خود بکوشید و در صورت نیاز تغییراتی ایجاد کنید.

۹. حفظ و نگهداری

اکنون لازم است از چیزی که تاکنون ساخته‌اید مراقبت کنید و حتی رشد کنید تا طرفدارانتان نیز زیاد شوند. در این مرحله، شما باید به‌صورت مداوم در هفته و شاید هر روز، محتوای جدید تولید کنید و مدام با شبکه‌های خود در ارتباط باشید تا اعلان جدید را دریافت و گفتگوهای جدید با دیگر تأثیرگذاران آغاز کنید.

شما ساعت‌های زیادی برای ساختن تصویر شخصی خود صرف کرده‌اید؛ پس اگر مشکلی برای ماندن در سکوهای بالا دارید، سعی کنید کسی را برای مدیریت برند شخصی خود استخدام کنید. اگر برای مدتی فعالیت نکنید، مخاطبانی را که به‌سختی به دست آورده‌اید، از دست می‌‌دهید.

واضح است که شما در یک شب تبدیل به یک ستاره‌ی درخشان در صنعت نمی‌شوید و البته در این مسیر نیز موانع زیادی در راه خواهید داشت. به‌ هر حال، مراحلی که ذکر شد به شما اطلاعات کافی برای تبدیل شدن به یک فرد بانفوذ مشهور در زمینه‌ی کاریتان می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات