انتشار اولین تصاویر از بی‌ ام‌ و X2

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ام‌و سرانجام  از تصاویر اولیه‌ی کراس‌اور کوچک جدید خود، با نام X2 رونمایی کرد.
تبلیغات

خودروساز باواریا، پیش از رونمایی رسمی از کراس‌اور کوچک X2 اقدام به انتشار تصاویر این خودرو در فضای مجازی کرده است. البته تصاویر منتشر شده را نمی‌توان با دقت ارزیابی کرد چون خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید با یک پوشش استتاری روکش شده است و جزئیات طراحی آن قابل مشاهده نیست. X2 خودرویی خانوادگی با طراحی مد روز است که البته بیشتر برای استفاده‌ی شهری مناسب خواهد بود. این مدل جدید با کد اتاق F39 شناخته خواهد شد و البته فعلا معلوم است که با یک کراس‌اور کوچک مواجه هستیم.

از تصاویر اینطور می‌توان استنباط کرد که طراحان این خودرو از تجارب به دست آمده از خودروی مفهومی X2 که پیش از این در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ رونمایی شده بود در این محصول قابل تولید استفاده کرده اند و تغییرات کمی در مقایسه با مدل مفهومی در این مدل مشاهده می‌شود. در نمای جلویی همان دو عدد جلوپنجره‌ی کلیوی شکل معروف بی‌ام‌و به چشم می‌خورند که البته کمی متفاوت با قبل هستند. در این مدل بی‌ام‌و برای نسختین بار تغییری در جلوپنجره‌ی همیشگی خود اعمال کرده و بخش پایینی آن‌ها را پهن‌تر از بخش بالایی طراحی کرده است.

 بی‌ام‌و X2

بی‌ام‌و X2 یک خودرو پنج در است که البته برخلاف مدل‌های X4 و X6 حالت کوپه ندارد با این وجود طراحی جانبی آن بسیار پویا و اسپرت است که این دو مشخه را تقریبا در تمامی محصولات بی‌ام‌و می‌توان مشاهده کرد. ارتفاع سقف این خودرو پایین است و حالتی شبیه به رنجروور ایووک و مینی را تداعی کرده است.

پلتفرم مورد استفاده در این خودرو UKL1 نام دارد که یک پلتفرم دیفرانسیل جلو محسوب می‌شود و با خودرهای مینی کانتری‌من و بی‌ام‌و X1 مشابه است. بی‌ام‌و X2 یکی از ۲۳ مدل جدیدی است که قرار است بر روی این پلتفرم ساخته شوند.

X2 همچنین قرار است تا از قوای فنی مشابه با برادر خود یعنی X1 بهره مند باشد که شامل پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی می شوند. این پیشرانه‌ها همگی توربوشارژ هستند و از ۳ سیلندر تا ۴ سیلندر را در بر می‌گیرند که قدرت تولیدی آن‌ها نیز از ۱۱۶ اسب بخار تا ۲۳۱ اسب بخار است. همچنین نسخه‌ی M Performance نیز موجود خواهد بود که که با کد X2 M35i xDrive شناخته می شود و حداکثر قدرتی در حدود ۳۰۰ اسب بخار خواهد داشت. 

 بی‌ام‌و X2

تمامی مدل‌های X2 به صورت استاندارد دیفرانسیل جلو خواهند بود ولی به صورت سفارشی امکان خریدارای این خودرو به همراه سیستم چهارچرخ محرک xDrive نیز وجود خواهد داشت، ضمن اینکه مدل‌های چهارچرخ محرک همگی تنها با جعبه دنده‌ی خودکار قابل خریداری خواهند بود. در سایر مدل‌ها، امکان خریدارای یک جعبه دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی نیز وجود دارد.

بی‌ام‌و X2 یکی از خودروهای سری X بی‌ام‌و است که انتظار می‌رود با استقبال مناسبی از سوی بازار مواجه شود و بتواند فروش بی‌ام‌و را افزایش دهد. از نظر قیمت نیز در رده‌ای مابین مدل X1 و X3 قرار می‌گیرد و در حقیقت X2 می‌رود تا با جذب خریداران این سگمنت به حکمرانی رنجروور ایووک در این کلاس پایان دهد. تولید مدل X2 به زودی در کارخانه‌ی بی‌ام‌و در رگنزبرگ آلمان آغاز خواهد شد که مدل X1 نیز در همین کارخانه تولید می‌شود.

BMW  X2
BMW  X2
BMW  X2
BMW  X2
 بی‌ام‌و X2
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات