وال استریت ژورنال: سامسونگ بلندگوی هوشمند مبتنی بر بیکسبی می‌سازد

چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در حال توسعه‌ی یک بلندگوی هوشمند مبتنی بر دستیار صوتی بیکسبی است تا با آمازون، آلفابت، اپل و مایکروسافت به رقابت بپردازد.
تبلیغات

به گزارش وال استریت ژورنال، سامسونگ در حال توسعه‌ی یک بلندگوی هوشمند مبتنی بر دستیار صوتی بیکسبی است تا وارد رقابت با سایر کمپانی‌های این حوزه شود که محصولاتی راهی بازار کرده‌اند. از جمله‌ی رقبای سامسونگ باید به اپل، گوگل، آمازون و همچنین مایکروسافت اشاره کرد.

اطلاعات ارائه‌شده توسط منابع نزدیک نشان از این دارند که زمان عرضه‌ی این بلندگو هنوز مشخص نیست؛ چراکه انتشار نسخه‌ی انگلیسی بیکسبی به تعویق افتاده و هنوز مهندسان و متخصصان سامسونگ در مورد ویژگی‌ها و امکاناتی که قرار است بلندگوی سامسونگ داشته باشد، تصمیم نگرفته‌اند. با وجود اینکه پروژه هنوز به مراحل پایانی نرسیده ولی بنا بر اطلاعات ارائه‌شده از سوی منابع نزدیک، نام رمز پروژه وگا (Vega) است و نزدیک به یک سال پیش کار روی آن آغاز شده است.

کارشناسان حوزه‌ی فناوری مزیت بلندگوهای هوشمند برای کمپانی‌ها را اطلاعاتی می‌دانند که از این طریق به دست می‌آید. ضمنا باید به هدف نهایی که همان تقویت هوش مصنوعی پشت پرده‌ی دستیارهای صوتی است اشاره کرد که در اثر استفاده‌ی مداوم کاربران و صدور دستورات صوتی، موجب تقویت بیش از پیش دستیارهای صوتی می‌شود.

بر اساس آخرین آمارهای ارائه‌شده توسط eMarketer، بلندگوی اکوی آمازون نزدیک به ۷۰ درصد از بازار بلندگوهای هوشمند در آمریکا را به خود اختصاص داده است؛ حال آنکه رتبه‌ی بعدی با در اختیار داشتن ۲۴ درصد از بازار به گوگل هوم تعلق دارد. بنا بر اطلاعات eMarketer، تعداد کاربران آمریکایی بلندگوهای هوشمند در سال جاری میلادی به بیش از ۳۶ میلیون نفر خواهد رسید.

مایکروسافت چندی پیش بلندگوی هوشمند خود را با همکاری هارمن کاردن مبتنی بر دستیار صوتی هوشمند کورتانا رونمایی کرد که قرار است در پاییز سال جاری راهی بازار شود. اپل نیز در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از بلندگوی هوشمند هوم‌پاد رونمایی کرد و قرار است این بلندگو را در ماه دسامبر راهی بازار کند.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که پروژه‌ی وگا اولین تلاش سامسونگ برای عرضه‌ی بلندگویی مبتنی بر دستیار صوتی هوشمند نیست. بنا بر گفته‌های منابع نزدیک، سامسونگ در نظر داشت طی کنگره‌ی موبایل بارسلون در سال ۲۰۱۵، از بلندگوی هوشمندی با اسم رمز هایو (Hive) رونمایی کند که البته بروز مشکلات نرم‌افزاری از قبیل ناتوانی در شناسایی دستورات صوتی، باعث شد کره‌ای‌ها این پروژه را به‌صورت کامل کنار بگذارند.

سامسونگ امید زیادی به موفقیت دستیار صوتی هوشمند بیکسبی دارد؛ به‌طوری‌که حتی یک کلید فیزیکی اختصاصی نیز روی گوشی هوشمندش برای این دستیار صوتی اختصاص داده است. باید دید آیا کره‌ای می‌توانند پس از حل مشکل نسخه‌ی انگلیسی بیکسبی، آن را در قالب بلندگوی هوشمند رونمایی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات