امکان جفت شدن گوشی اندروید و کامپیوتر در آخرین بیلد اینسایدر ویندوز 10

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در جدیدترین بیلد اینسایدر ویندوز ۱۰، امکان ارسال صفحات وب را از گوشی اندروید به کامپیوتر فراهم کرده است.
تبلیغات

در جریان کنفرانس بیلد مایکروسافت، مطلع شدیم که این شرکت در حال بررسی روش‌های هوشمندانه‌ای برای ایجاد ارتباط بین گوشی‌های موبایل و کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۰ است. اکنون آخرین بیلد اینسایدر با ایجاد یک قابلیت جدید، امکان ارسال یک صفحه‌ی وب را از گوشی موبایل به نمایشگر کامپیوتر فراهم می‌کند.

کاربران ویندوز ۱۰ که از بیلد پیش‌نمایش اینسایدر با شماره‌ی ۱۶۲۵۱ استفاده می‌کنند، اکنون به یک بخش جدید در تنظیمات به نام Phone دسترسی دارند که گزینه‌های مربوط به اتصال گوشی موبایل به کامپیوتر را ارائه می‌دهد. در حال حاضر فقط امکان جفت شدن کامپیوتر با گوشی‌های اندروید وجود دارد؛ اما احتمالا نسخه‌ی آیفون نیز به‌زودی از راه خواهد رسید.

زمانی که اتصال بین دو دستگاه برقرار شود، می‌توانید یک صفحه‌ی وب را از طریق گزینه‌ی اشتراک‌گذاری در مرورگر، به کامپیوتر ارسال کنید. کافی است پس از انتخاب گزینه‌ی اشتراک‌گذاری، گزینه‌ی Continue on PC را لمس کنید تا به مرحله‌ی بعدی بروید. سپس لازم است که اطلاعات حساب مایکروسافت خود را وارد کنید. این شیوه یکی از امکانات پردازش ابری محسوب می‌شود؛ بدین مفهوم که با داشتن یک حساب کاربری در دستگاه‌های مختلف، می‌توانید هر آنچه مایل بودید، بین آن‌ها به اشتراک بگذارید.

در نهایت باید گزینه‌ی Continue now یا Continue later را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه‌ی اول صفحه‌ی وب مورد نظر، بلافاصله در کامپیوتر نمایش داده می‌شود. اما اگر گزینه‌ی Continue later را انتخاب کنید، در قسمت اکشن سنتر، اعلانی نمایش داده می‌شود که هر زمان مایل بودید، می‌توانید با کلیک روی آن، صفحه‌ی وب خود را مشاهده کنید.

Link PC and Android

مایکروسافت به‌صورت مداوم در حال افزایش نفوذ خود در دستگاه‌های اندرویدی است و اولین قدم آن‌ در پیشبرد پروژه‌ی اتصال دستگاه‌های اندرویدی و ویندوز، اقدامی مناسب و کاربردی به‌حساب می‌آید و انتظار می‌رود به‌زودی امکانات بیشتری به آن افزوده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات