سامسونگ اسپیکر مبتنی بر هوش مصنوعی را محصولی موفق نمی‌داند

پنج‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش‌های جدید، سامسونگ در کوتاه‌مدت قادر به توسعه‌ی فعالیت‌های خود در عرصه‌ی هوش مصنوعی از طریق ساخت یک اسپیکر هوشمند نخواهد بود.
تبلیغات

یک منبع آگاه روز چهارشنبه اعلام کرد که سامسونگ در حال حاضر اسپیکرهای مبتنی بر دستیارهای هوشمند را محصولات موفق و قابل عرضه در بازار نمی‌داند. این منبع افزود که به همین دلیل، این تولیدکننده‌ی محصولات الکترونیکی برنامه‌ای برای ساخت اسپیکر مبتنی بر هوش مصنوعی ندارد. جدا از مشکلات بازاریابی، گزارش می‌شود سامسونگ بر این باور است که قادر به دستیابی به سهم قابل توجهی از بازار ایالات متحده و رقابت با آمازون نخواهد بود. شرکت آمازون در حال حاضر با اسپیکر اکو سلطه‌ی خود را بر این بخش از بازار تحکیم کرده است. این منبع در ادامه مدعی شد آمازون بازار آمریکا را برای فروش محصول خود و توجیه هزینه‌های بالا در تحقیق، توسعه و بازاریابی بسیار کوچک می‌داند. حتی سرویس NUGO ساخت شرکت SK Telecom که در حال حاضر بازار هوش مصنوعی کره‌ی جنوبی را در دست دارد، تا به امروز تنها تعداد صد هزار دستگاه فروش ثبت کرده است و به نظر می‌رسد سامسونگ نیز در صرف منابع زیاد برای مناطقی غیر از کشورهایی آسیای شرقی بی‌میل است؛ زیرا بر این باور است که در کوتاه‌مدت، سودی به دست نخواهد آورد.

مسئله‌ی دیگری که احتمال عرضه‌ی اسپیکر مبتنی هوش مصنوعی توسط سامسونگ را در آینده نزدیک کاهش می‌دهد، کمبود نیروی انسانی این شرکت است. از آنجایی که گفته می‌شود تمام متخصصان سامسونگ در حال حاضر بر دستیار هوشمند صوتی این شرکت یعنی بیکسبی تمرکز کرده‌اند؛ منابع کافی برای توسعه‌ی هم‌زمان دو پروژه‌ با این ابعاد وجود ندارد. با وجود اینکه سامسونگ در سال‌های اخیر، تمرکز بیشتری بر هوش مصنوعی داشته، اعتقاد بر این است که هنوز هم در این بخش پشت سر غول‌های فناوری آمریکایی نظیر گوگل و آمازون قرار می‌گیرد.

اگر گزارش‌های اخیر صحت داشته باشند، پروژه‌ی اخیر سامسونگ (Project Vega) که بیش از یک سال از توسعه‌ی آن می‌گذرد، احتمالا به حالت تعویق درآمده است. بر اساس شایعات، سامسونگ برای ماه‌ها در حال کار روی رقیبی برای گوگل هوم و آمازون اکو بوده است. این سرویس احتمالیِ جدید حتی با نام تجاری سامسونگ هلو نیز ثبت شده بود؛ اما مشکلات فنی این شرکت در به تعویق انداختن عرضه‌ی نسخه‌ی انگلیسی بیکسبی، حاکی از این مسئله است که سامسونگ برای تبدیل شدن به بازیگری مهم در صنعت هوش مصنوعی، هنوز راه درازی در پیش دارد. اکنون بر اساس گزارش‌ها، این کمپانی کره‌ای پیش از اتخاذ یک تصمیم جدید، منتظر رشد بیش از پیش بازار است؛ به‌خصوص که منابع داخلی ادعا می‌کنند پروژه‌ی یادشده‌ی سامسونگ تا حد بسیار زیادی مشابه سرویس‌های رقیب فعلی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات