همکاری شرکت ایرباس و پاگانی برای ساخت هواپیما

پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دو شرکت هواپیماسازی ایرباس و خودروسازی پاگانی برای طراحی فضای داخلی کابین یک مدل از هواپیمای ایرباس با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
تبلیغات

شرکت خودروسازی پاگانی با همکاری شرکت هواپیماسازی ایرباس به طراحی و ساخت کابینی با طراحی جدید برای مدل ACJ319 Neo می‌پردازند.

با نگاهی گذرا به فضای داخل کابین می‌توان مشاهده کرد که تمامی لوازم با پوشش چرم مرغوب، فیبر کربن و چراغ‌های LED تزئین شده است. کف کابین این هواپیما چوبی است و با فرشی از جنس چرم نرم پوشانده شده است.

اگر همچنان این توصیفات برایتان جذابیت نداشته، لازم به ذکر است که صندلی‌ها و مبلمان آن از جنس فیبر کربن و کاملا دست‌ساز هستند که به تزئینات فلزی مزین شده‌اند . همچنین از مانیتورهایی با کیفیت و فناوری بالا نیز در آن استفاده شده است.

مسافران این هواپیما شاهد یک دیوار مجزا کننده میان نشیمن و مکان کنفرانس هستند که می‌تواند توسط دکمه‌ای از حالت شفاف به مات تغییر پیدا کند. همچنین این هواپیما به سقف آسمان‌نما نیز مجهز است که می‌تواند تصویر زنده‌ای از آسمان بالای سر را برای مسافران نمایش دهد.

طبق گفته‌ی هوراسیو پاگانی، این ترکیب از مواد کامپوزیتی به کار رفته، مرزدانش پاگانی است. ماده‌ای مانند کربوتیتانیوم که زبان طراحی خودروهای پاگانی است و امضای این برند به حساب می‌آید و پیش از این هیچ‌گاه در هواپیما استفاده نشده است. استفاده از این مواد در فضای بازتر و بزرگ‌تری چون هواپیمای ایرباس، زیبایی آن را چندین برابر کرده است.

این اولین باری نیست که شرکت ایرباس، با یک شرکت خودروسازی همکاری می‌کند. چرا که بخش هلیکوپتر این شرکت، پیش از این با شرکت طراحی پژو برای ساخت مدل Sleek H160 همکاری داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات