گوشی HTC U11 با سخت‌افزار قدرتمند و نوآوری در تعامل با گوشی، رونمایی شد

سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
مطالعه 4 دقیقه
اچ‌تی‌سی طی رویدادی که در تایوان برگزار شد، از پرچم‌دار امسال خود با نام اچ‌تی‌سی یو 11 (HTC U11) رونمایی کرد. اچ‌تی‌سی در این گوشی برای اولین از روش متفاوتی برای تعامل کاربر با گوشی بهره برده است.
تبلیغات

بسیاری بر این باور بودند که پرچم‌دار امسال اچ‌تی‌سی گوشی سایز بزرگِ HTC U Ultra خواهد بود؛ اما این کمپانی از محصول جدیدی در شاخه‌ی سری U با نام HTC U11 رونمایی کرد. مراسم رونمایی این محصول در کشورِ خانه‌ی این شرکت، یعنی تایوان برگزار شد؛ همان مکانی که گوشی‌های اچ‌تی‌سی در کارخانه‌ی این شرکت تولید می‌شوند. 

گوشی اچ‌تی‌سی یو از همان زبان طراحی اچ‌تی‌سی یو اولترا بهره می‌برد؛ با این تفاوت که کمپانی تایوانی تلاش کرده است تا اثر انگشت کمتر روی بدنه‌ی گوشی باقی بماند. بدنه‌ی شیشه‌ای این دستگاه همچنان طی فرایند خاصی به شکلی طراحی می‌شود که با نگاه کردن به گوشی از زوایای مختلف، شاهد رنگ‌های متنوعی از آن باشیم. لبه‌های گوشی و شاسی آن از جنس فلز ساخته شده است. شیشه‌ی جلو از نوع گوریلا گلس ۵ است؛ اما پوشش پشتی مشخص نیست از چه نوع شیشه‌ای باشد.

HTC U11 اچ تی سی یو 11

اچ‌تی‌سی در گوشی جدید خود فناوری خاصی به نام Edge Sense معرفی کرده است که در آن بخشی از لبه‌های راست و چپ گوشی به فشار دست حساس هستند. در ظاهر هیچ تفاوتی بین این بخش (نیمه‌ی پایین لبه‌های راست و چپ گوشی) و بخش بالای آن وجود ندارد و هر دو از جنس یک فلز خاص هستند. اما Edge Sense چه کار می‌کند؟ اج‌سنس لبه‌های گوشی را به فشار حساس می‌کند و وقتی لبه‌های گوشی را فشار می‌دهید، دستور خاصی ارسال می‌شود که این دستور می‌تواند توسط خود شما سفارشی شود. فشار وارد به لبه‌ها می‌تواند به‌صورت کوتاه یا طولانی انجام شود و هر کدام می‌توانند دستور متفاوتی انجام دهند. مثلا می‌توانید تعریف کنید که با فشار کوتاه لبه‌ها، اپلیکیشن دوربین اجرا شود و اگر مدت زمان بیشتری فشار به لبه‌ها را حفظ کنید، اسکرین شات گرفته شود یا اپلیکیشن و دستور خاص دیگری انجام شود. 

HTC U11 اچ تی سی یو 11

این قابلیت در اپلیکیشن‌های مختلف کار می‌کند و مثلا در دوربین با فشار کوتاه، شاتر دوربین فشرده و عکس گرفته می‌شود و در فشار طولانی، سوئیچ بین دوربین عقب و سلفی انجام می‌شود. 

اچ‌تی‌سی پرچم‌دار امسال خود را ضد آب و ضد گرد و غبار کرده و استاندارد IP67 نیز برای آن کسب کرده است. همانطور که می‌دانید، عملکرد صفحه‌نمایش لمسی زیر آب با مشکل روبه‌رو می‌شود؛ اما با قابلیت اج سنس شما می‌توانید زیر آب هم به راحتی عکاسی کنید. 

HTC U11 اچ تی سی یو 11

‌اچ‌تی‌سی تلاش زیادی برای ارتقاء توانایی‌های دوربین پرچم‌دار خود به کار برده است. به گفته‌ی مسئولین این شرکت در خلال کنفرانس رونمایی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی یو ۱۱ از مرجع DxOMark موفق به دریافت نمره‌ی ۹۰ شده است. بدین ترتیب به اعتقاد این مرکز تست و بررسی دوربین‌های عکاسی، پرچم‌دار ۲۰۱۷ اچ‌تی‌سی تواناترین گوشی هوشمند در زمینه‌ی عکاسی است.

اچ‌تی‌سی باور دارد که به‌زودی کاربران استفاده از اج سنس را به‌مراتب بهتر از روش‌های رایج برای تعامل با گوشی خود می‌دانند و می‌توانند به‌راحتی از آن برای انجام سریع امور مختلف بهره ببرند. 

HTC U11 اچ تی سی یو 11

اما مشخصات فنی HTC U11 را مرور کنیم:

  • پردازنده‌ی Snapdragon 835 کوالکام با پشتیبانی از فناوری شارژ سریعِ Quick Charge 3.0
  • حافظه‌ی رم ۴ یا ۶ گیگابایت (نسخه‌ی ۶ گیگابایتی وارد بازار خاورمیانه و ایران می‌شود)
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت
  • لبه‌های حساس به فشار دست و قابلیت Edge Sense
  • بدنه‌ی تماما شیشه‌ای در پشت و جلو و فریم دور فلزی
  • صفحه نمایش ۵.۵ اینچ با پوشش گوریلا گلس ۵
  • ۴ میکروفون برای ضبط صدای سه‌بعدی و فراگیر و همچنین لغو نویز محیط در زمان مکالمه
  • دوربین ۱۲ مگاپیکسل در پشت، سایز پیکسل‌ها ۱.۴ میکرومتر، لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس بسیار سریع ۰.۳ ثانیه
  • دوربین ۱۶ مگاپیکسل سلفی، فناوری Ultra Pixel Low Light برای افزایش کیفیت عکاسی در نور کم، زاویه‌ی دید لنز ۱۵۰ درجه
  • حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و ارائه‌ی آداپتور تبدیل جک ۳.۵ میلی‌متری به USB-C به همراه DAC 
  • مجهز به دستیارهای شخصی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون
  • هدفون باکیفیت به همراه قابلیت حذف نویز محیط 
  • صدای فراگیر BoomSound به کمک دو اسپیکر در پایین و بالای گوشی، اچ‌تی‌سی ادعا می‌کند صدای HTC U11 حتی از صدای گوشی‌های سری One این شرکت نیز فراگیرتر و باکیفیت‌تر است
  • عرضه در رنگ‌های، آبی، نقره‌ای، سفید، مشکی و طلایی

منتظر نگاه نزدیک زومیت به گوشی پرچم‌دار HTC U11 باشید. نظر شما درباره‌ی این گوشی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات