پیام رسان ها باید از کجا مجوز بگیرند؟

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
بر اساس مصوبه‌ی شورای عالی فضای مجازی، پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی باید از برخی سازمان‌ها همچون وزارت ارتباطات مجوز بگیرند.
تبلیغات

دبیر شورای عالی فضای مجازی از مشخص شدن نقش سازمان‌های دولتی و حاکمیتی در قبال پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی در جلسه‌‌های شورای عالی فضای مجازی خبر داد.

ابوالحسن فیروزآبادی اعلام کرد که موضوع آئین‌نامه‌‌ی فعالیت پیام‌رسان‌‌های داخلی و خارجی در جلسات قبلی شورای عالی فضای مجازی بررسی شده است. در این آئین‌نامه‌ی نقش هر دستگاه شامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات‌، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، قو قضائیه و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی تعیین شده است.

به گفته‌ی فیروزآبادی، از آنجا که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مرجع اصلی صدور مجوز به شرکت‌های دانش‌بنیان است، در زمینه‌ی پیام‌رسان‌های داخلی نیز این سازمان، مرجع صدور مجوز دانش‌بنیان خواهد بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که پروانه‌ی فعالیت و اتصال به شبکه‌ی پیام‌رسان‌ها توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجوز تبلیغات برای پیام‌رسان‌ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود.

نهایی شدن این آئین‌نامه در جلسه‌ی بعدی شورای عالی فضای مجازی صورت خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات