پازل: قاتل و مقتول

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر دوست دارید آخرِ هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای یک هفته تلاش آماده کنید، بخش «پازل» برای شما است.
تبلیغات

به «پازل» ۳ آذرماه ۱۳۹۶ خوش آمدید! سری «پازل» به صورت هفتگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. دویست و هشتمین قسمت از سری «پازل» شامل دو بخش است: پاسخ معمای دویست و هفتم و البته یک «پازل» جدید! با زومیت همراه باشید.

پاسخ معمای دویست و هفتم

پازل هفته‌ی گذشته یک معمای هوش متوسط بود.

با توجه به معما، برای یافتن پاسخ، باید به دنبال تناقض در پاسخ‌ها گشت. بر اساس این توضیـحات  پاسخ پازل هفته‌ی قبل برابر با گزینه ۱ یعنی درب چهارم است.  بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت تک‌تک کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم. توجه شما به زومیت و بخش «پازل» باعث افتخار ما است.

کاربران زیادی در پازل هفته گذشته شرکت کردند که از این میان می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:سینا آدم‌بیک، محمد آگه، امیرحسین ابوالفتحی، مجتبی ابوالقاسمی، احسان، سعید اخبارزاده، جواد اروندی، امیرحسین اسدی، احسان اعتدالی، سیاوش اکبری ثانی، شاهین الف، میلاد بالوی، رحیم بایزیدی، محمدابراهیم پویا، مهرداد حسن‌پور، حمیدرضا حلاجی قهی، محسن خنجی، آسیه دابادی، فاطمه دهقانی محمدآبادی، محمدرضا دهقانی محمدآبادی، ملیحه دهقانی محمدآبادی، محمدرضا رحمانی، بامداد رسولی، فاطمه رضایی، حسین زمانی، رضا سلامتی، بابک شاهینی، مهدی صارمی، محمد صفری، سید سعید طباطبایی‌فر، عرفان، شاهرخ عسکری، مریم عطاپور، محمد عطار، قاسم غلامی، رضا فراست، محسن کیوان‌فر، امیرحسین لاجوردی، کیارش موثق، شیما موسوی، مهتاب مهدی‌‌زاده، فرشید نظری، بهروز نعمت‌مراد و علی‌محمد یوسفی.

از تمامی کاربرانی که در پازل هفته گذشته شرکت کرده‌اند ممنونیم.

معمای شماره ۲۰۸: جمعه ۳/آذر/۱۳۹۶

پنج همکار مشغول به کار بودند که یکی از آن‌ها، یکی دیگر را به قتل رساند. آنچه تا این لحظه می‌دانیم به شرح زیر است:

- عماد دیروز به همراه یکی از همکاران بی‌گناه، در مسابقه ماراتن شهر شرکت کرده است.- سامان قبل از ورود به شرکت، در فکر راه‌اندازی یک زمین کشاورزی در حومه شهر بوده است.- علیرضا یک کارشناس خبره رایانه است و قرار بود هفته آینده یک رایانه جدید برای بهروز تهیه کند.- قاتل ماه پیش یکی از پاهای خود را در یک عمل جراحی از دست داده است.- بهروز، اولین بار شش ماه پیش مهران را ملاقات کرد.- مهران از زمان وقوع قتل افسرده و گوشه‌گیر شده است.- عماد به‌صورت افراطی نوشابه‌های الکلی مصرف می‌کند.- بهروز و علیرضا، آخرین رایانه‌های خود را به کمک یکدیگر راه‌اندازی کرده‌اند.- قاتل برادر مهران است. این دو برادر در شهر دیگری بزرگ شده‌اند.با توجه به این توضیحات، قاتل و مقتول چه کسانی هستند؟

  • ۱:  سامان، بهروز را به قتل رسانده است.
  • ۲: عماد، مهران را به قتل رسانده است.
  • ۳: علیرضا، سامان را به قتل رسانده است.
  • ۴: بهروز، علیرضا را به قتل رسانده است.

منبع طرح معما‌های سری «پازل» اینترنت نیست؛ اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستان خود احترام بگذارید و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که بخش نظرات مقاله‌های «پازل»، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و سایر کاربران، از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری کنید.

لطفاً پاسخ خـود را تنـها به ایمیل زیر ارسال و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری کنید.

اگـر قـصـد داریـد پاسـخ‌ خــود را ارسـال کنــید، لطـفـاً به مــوارد زیـر تـوجــه کنید:آدرس ایـمیل :  //  موضوع (Subject) ایمیل: Puzzle 208در بدنه ایـمیل نیـز پـاســخ مـــعما، نام، سن و شـماره تـمـاس خــود را درج کنـیــد.

توضیح اول: از آنجا که امکان بررسی مداوم کامنت‌های کاربران وجود ندارد، در صورت تمایل می‌توانید سؤالات خود را درباره بخش «پازل»، با موضوع (Subject) «سؤال درباره پازل» به ایمیل‌آدرس majid@zoomit.ir ارسال کنید.

توضیح دوم: با توجه به اینکه ایمیل‌آدرس majid@zoomit.ir تنها جهت پاسخ به سؤالات شــما درباره ســری پازل است، پاسخ‌های ارسال شده به این ایمیل‌آدرس در قرعه‌کشی پازل شرکت داده نخواهند شد.

تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه فرصت دارید به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پـازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات