فایرفاکس به‌زودی درمورد هک شدن سایت‌ ها به کاربران اطلاع می‌دهد

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت جدید فایرفاکس برای تشخیص سایت‌های هک شده به‌زودی به این مرورگر افزوده خواهد شد.
تبلیغات

امنیت و حفظ اطلاعات از دغدغه‌های همیشگی کاربران اینترنت بوده و حالا فایرفاکس در آخرین نسخه‌ی مرورگر خود، در این زمینه قدم برداشته است.

مدتی پیش، نسخه‌ی کوانتوم فایرفاکس (Firefox) در دسترس عموم قرار گرفت که چند ویژگی جدید کارآمد را به همراه داشته و البته در زمینه‌ی امنیتی نیز پیشرفت‌های محسوسی تجربه کرده است. به نظر می‌آید موزیلا می‌خواهد ویژگی‌های بیش‌تری به نسخه‌ی جدید مرورگر خود اضافه کند؛ به‌زودی این مرورگر به کاربران خود می‌گوید وب‌‌سایتی که در حال بازدید از آن هستند قربانی هک بوده است یا نه.

موزیلا با استفاده از داده‌های فراهم‌شده از Have I been Pwned، در حال توسعه‌ی این قابلیت جدید است. این سایت رخنه‌های اطلاعاتی را دسته‌بندی می‌کند و به کاربران هشدار می‌دهد که آیا در معرض خطر هک شدن هستند یا نه. این ویژگی هنوز در مراحل اولیه‌‌ی خود قرار دارد؛ ولی کاربرانی که تمایل دارند آن را امتحان کنند می‌توانند با مراجعه به Github، آن را دریافت و به فایرفاکس اضافه کنند. این ویژگی در حال حاضر تنها با نسخه‌ی مخصوص توسعه‌دهندگان فایرفاکس کار می‌کند.

اخبار این پروژه‌ی جدید هم توسط تروی هانت، متخصص امنیت و مغز متفکر وی‌سایت Have I been Pwned در یک توییت تأیید شد.

البته در حال حاضر این نکته‌ی مبهم که ویژگی مذکور فقط درمورد هک‌های جدید به کاربران اطلاع می‌دهد یا تمام موارد گذشته را هم اطلاع‌رسانی می‌کند، شفاف‌سازی نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات