ایمن ترین خودروهای کلاس متوسط و بزرگ دنیا در سال ۲۰۱۷

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
در ادامه‌ی سری مقالات ایمن‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۷، این‌بار خودروهای کلاس بزرگ و متوسط را بررسی کرده‌ایم.
تبلیغات

خریداران آگاه، همیشه قبل از خرید یک خودرو، به نتایج تست تصادف توجه ویژه‌ای دارند. اما امروزه، با پیشرفت در فناوری، ویژگی‌های وجود دارند که حتی از تصادف جلوگیری می‌کنند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، سیستم ترمز اضطراری خودکار است. این سیستم، به عنوان پیشرفت مهم صنعت خودروسازی به سمت خودروهای خودران، قابلیت تشخیص خودروهای دیگر و موانع (در برخی خودروها این سیستم، با قابلیت تشخیص دوچرخه سواران و عابرین پیاده همراه است) را دارد، و هنگام نزدیک شدن پرسرعت به آن‌ها به راننده هشدار می‌دهد و سپس در صورت واکنش نشان ندادن به موقع راننده، بطور خودکار ترمزها را با تمام قدرت،فعال می‌کند.

با اینکه روز به روز اهمیت این سیستم بیشتر مشخص می‌شود و شرکت‌های بیشتری این فناوری را بر روی محصولات به‌کار می‌گیرند، هنوز هم، تمام خودروها به این ویژگی ایمنی، مجهز نیستند و فقط به همراه مدل‌های تولید محدود یا در قالب پکیج آپشن در دسترس هستند. علاوه بر این، بر اساس گزارشات موسسه‌ی بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS)، سیستم‌های موجود در خودروهای مختلف، به یک اندازه موثر نیستند.

در این مطلب به نتایج آزمایش‌های پنج گانه‌ی موسسه‌ی بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) مراجعه، و ایمن‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۷، در کلاس متوسط و بزرگ را بررسی کرده‌ایم. تمام ۱۴ خودروی معرفی شده در این لیست، بهترین نمره‌ را از IIHS گرفته‌اند. حتی آزمایش سیستم جلوگیری از تصادف این خودروها، در قالب دو تست مجزا، در سرعت‌های ۲۰ و ۴۰ کیلومتر بر ساعت، انجام شده است.

در این مطلب، قابلیت خرید با سیستم ترمز اضطراری خودکار در هر مدل با پکیج آپشن‌های ایمنی و قیمت تمام شده‌ی آن برای هر خودرو، ذکر شده است.

بیوک لاکروس

۱- بیوک لاکروس

بیوک لاکروس (LaCrosse) یکی از سدان‌های زیبا و جادارِ موجود در بازار جهانی است که به همراه سیستم ترمز اضطراری خودکار در قالب پکیج آپشن درایور کانفیدنس ۲ (Driver Confodence) ایمن‌ترین سدان سال ۲۰۱۷ است. مدل پریمیوم بیوک لاکروس به همراه این پکیج، با قیمت ۴۳ هزار و ۶۸۰ دلار در دسترس است.

شورولت مالیبو

۲- شورولت مالیبو

سدان متوسط شورولت مالیبو (Malibu) فقط در مدل پریمیِر و در قالب پکیج آپشن درایور کانفیدنس ۲، سیستم ترمز اضطراری خودکار را با قیمت ۳۴ هزار و ۴۰ دلار، دریافت می‌کند.

کرایسلر 200

۳- کرایسلر 200

با اینکه تولید کرایسلر 200، در سال ۲۰۱۷ متوقف شد، ولی همچنان هم در نمایشگاه‌های خودرو، موجود است. مدل 200C  پریمیوم، با پکیج آپشن سیفتی تِک (Safety Tec) به سیستم‌های هشدار تصادف و ترمز اضطراری فعال، مجهز می‌شود. قیمت تمام شده‌ی این مدل، ۳۱ هزار و ۸۰ دلار است.

فورد فیوژن

۴- فورد فیوژن

فورد فیوژن، در مدل تیتانیوم، به همراه سیستم‌های جلوگیری از تصادف با قابلیت شناسایی عابرپیاده در قالب پکیج آپشن اکتیو کروز کنترل، در دسترس است. قیمت این سدان زیبا با این پکیج، ۳۳ هزار و ۹۴۰ دلار است.

هوندا آکورد

۵- هوندا آکورد

مدل‌‎های سدان و هاچ‌بک سدان محبوب هوندا، در قالب پکیج آپشن هوندا سنسینگ (Honda Sensing) سیستم ترمز اضطراری خودکار را دریافت می‌کنند. قیمت آکورد با این پکیج، ۲۵ هزار و ۱۳۰ دلار است. مدل‌های تورینگ آکورد، به‌صورت استاندارد به این سیستم مجهز هستند.

هیوندای سوناتا

۶- هیوندای سوناتا

مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ سدان پرطرفدار هیوندای، سوناتا، در نسخه‌ی لیمیتِد ۲.۴ لیتری، در قالب پکیج آپشن آلتیمیت، به سیستم ترمز اضطراری خودکار مجهز می‌شوند. قیمت سوناتا مدل ۲۰۱۷، به همراه این پکیج، ۳۳ هزار و ۱۸۵ دلار خواهد بود.

کیا کادنزا

۷- کیا کادنزا

نسخه‌های لیمیتِد و تکنولوژی سدان بزرگ کیا، با قیمت ۳۹ هزار و ۸۹۰ دلار، به سیستم ترمز اضطراری خودکار، مجهز می‌شوند.

کیا اوپتیما

۸- کیا اوپتیما

سیستم ترمز اضطراری، فقط برای مدل‌های تولیدی پس از اسفند ماه سال ۱۳۹۵ قابل سفارش دادن است. البته این سیستم در مدل‌ SX  لیمیتِد به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. در مدل SX، این سیستم، در قالب پکیج آپشن پریمیوم تکنولوژی، در دسترس است. اوپتیما، به همراه این پکیج، ۳۵ هزار و ۶۳۵ دلار است.

مزدا 6

۹- مزدا 6

سیستم ترمز هوشمند مزدا ، فقط در نسخه‌ی گرند تورینگ مزدا 6 و با قیمت ۳۱ هزار و ۵۷۰ دلار، موجود است.

نیسان آلتیما

۱۰- نیسان آلتیما

آلتیما فقط در نسخه‌ی SL و مدل ۲۰۱۷، با پکیج آپشن تکنولوژی و به قیمت ۳۲ هزار و ۴۴۵ دلار، به سیستم ترمز اضطراری خودکار مجهز می‌شود.

نیسان ماکسیما

۱۱- نیسان ماکسیما

سیستم ترمز اضطراری خودکار، در تمام مدل‌های سدان اسپرت نیسان ماکسیما، با قیمت ۳۳ هزار و ۷۹۵ دلار در دسترس است.

سوبارو لگاسی

۱۲- سوبارو لگاسی

نسخه‌های لیمیتِد و پریمیوم سدان تحسین شده‌ی سوبارو، در قالب پکیج آپشن آی‌سایت (EyeSight)، سیستم ترمز جلوگیری از تصادف رو دریافت می‌کنند؛ قسمت تمام شده‌ی سوبارو لگاسی به همراه این سیستم، ۲۶ هزار و ۳۱۰ دلار است.

سوبارو اوت‌بک

۱۳- سوبارو اوت‌بک

مانند مدل لگاسی، سوبارو اوت‌بک نیز فقط در نسخه‌های لیمیتِد و پریمیوم و در قالب پکیج آپشن آی‌سایت، سیستم ترمز جلوگیری از تصادف را دریافت می‌کند؛ البته نسخه‌های تورینگ، به‌صورت استاندارد به همراه این سیستم، عرضه می‌شوند. قیمت تمام شده‌ی سوبارو اوت‌بک به همراه این سیستم، ۳۰ هزار و ۵۶۵ دلار است.

تویوتا آوالون

۱۴- تویوتا آوالون

تمام مدل‌های سدان بزرگ و لوکس تویوتا، که پس از اسفند ماه سال ۱۳۹۵ عرضه شده‌اند، به‌صورت استاندارد، به سیستم ترمز اضطراری خودکار، مجهز هستند. تویوتا آوالون، با قیمتی معادل ۳۴ هزار و ۱۹۵ دلار، عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات