احتمال همراهی لوئیس همیلتون با حرکت اعتراضی ورزشکاران آمریکایی

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لوئیس همیلتون، راننده‌ی موفق تیم فرمول یک مرسدس، با نزدیک شدن به گرندپری آمریکا، به دنبال نشان دادن همراهی خود با کمپین اعتراض ورزشکاران آمریکایی است.
تبلیغات

پس از انتقاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از زانو زدن بازیکنان لیگ فوتبال آمریکا (NFL) در هنگام پخش سرود ملی این کشور، مبنی بر بی‌احترامی بودن این حرکت، روابط بین ورزشکاران آمریکایی و ترامپ پرحاشیه‌تر از همیشه شده است. لوئیس همیلتون، راننده‌ی تیم فرمول یک مرسدس‌بنز که پیش از این حمایت خود را از کمپین مبارزه با نژاد پرستی اعلام کرده بود، حالا با نزدیک شدن به گرندپری آمریکا ممکن است در حمایت از ورزشکاران، در هنگام پخش سرود ملی آمریکا زانو بزند.

NFL

همیلتون در طی مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی تایمز گفت:

هنوز در مورد مسابقه و اتفاقات آن فکر نکرده‌ام، ولی مطمئنا باید کاری انجام دهم. نمی‌دانم، بهترین کاری که می‌توانم انجام بدهم چه خواهد بود؟ آیا اصلا باید با جنبش ورزشکاران آمریکایی همراه شوم؟در واقع سرود ملی کشور من نیست، ولی چنین اتفاق مهمی در سطح جهانی وجود دارد. مسلماً در آمریکا تمرکز زیادی روی این موضوع است و البته شدیدتر هم خواهد شد. به نظر من، همه باید در کنار هم بایستیم.

همیلتون مورد انتقاد ترامپ نبوده است؛ ولی بدون شک در کنار ورزشکاران مهمی قرار می‌گیرد که در مقابل دونالد ترامپ ایستاده‌اند و به اعتراض خود ادامه می‌دهند.

او اضافه کرد:

پایبند بودن به چیزی که به آن ایمان داریم، مسئله‌ی مهمی است. اصلا قصد ندارم که وارد سیاست شوم؛ ولی معتقدم باید همه‌ی ما به چیزی که به آن باور داریم پایبند باشیم و از آن دفاع کنیم. آزادی بیان برای همه وجود دارد و به نظرم همه‌ی ما در بهتر کردن اوضاع جهان نقش داریم. بخصوص وقتی که نفر اول یک کشور، اصلا کمک‌کننده نیست.
همیلتون

همیلتون قبل از گرندپری مالزی، در حساب اینستاگرام خود ویدئویی جنجالی در مورد دونالد ترامپ قرار داده بود که سریعاً حذف شد.

توتو وولف، مدیر تیم فرمول یک مرسدس، معتقد است که لوئیس همیلتون باید در مورد اظهار نظرهای خود در موضوعات حساس تجدید نظر کند:

این مسئله واقعا حساس و بحث برانگیز است. اصلا نمی‌خواهم درگیر بازی‌های سیاسی شویم. همه‌ی ما نظرهای متفاوت خود را داریم. احساسات لوئیس نسبت به حقوق بشر بسیار شدید است؛  فکر می‌کنم او قصد داشت حس خود را منتقل کند، ولی باید در استفاده از اینستاگرام به‌عنوان یک راه ارتباطی تجدید نظر کند. با این حال، احساسات لوئیس برای من قابل درک است.

گرندپری آمریکا، روز یکشنبه ۳۰ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود؛ البته همیلتون هنوز در مورد اعتراض به ترامپ تصمیم مشخصی نگرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات