طراحی دفتر کار Airbnb؛ سان‌فرانسیسکو

پنج‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت اِیر بی‌اِن‌بی (Airbnb) در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در سان‌فرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا واقع شده است.
تبلیغات

اطلاعات کلی

  • شرکت طراح: airbnb environments & WRNS
  • کارفرما: ایر بی‌ان‌بی
  • متراژ: ۱۴۰۰۰ متر مربع
  • سال: ۲۰۱۷
  • محل: سان‌فرانسیسکو، آمریکا

شرکت ایر بی‌ان‌بی در سال ۲۰۰۸ و در سان‌فرانسیسکو فعالیت خود را شروع کرد. این شرکت در بخش خدمات سفر و اسکان فعالیت دارد و یکی از استارتاپ‌های موفق در این زمینه محسوب می‌شود. یک شرکت طراح محلی با همکاری گروه معماری و طراحی Airbnb Environment، اجرای پروژه‌ی دفتر جدید اِیر بی‌اِن‌بی را بر عهده داشته است. طراحی این دفتر جدید بزرگ‌ترین پروژه‌ای بود که توسط گروه معماری و طراحی ایر بی‌ان‌بی انجام شده است. ساختمان جدید، بخشی از دفتر مرکزی این شرکت است که در راستای توسعه و گسترش دفتر مرکزی اخیراً طراحی و افتتاح شد. در حقیقت دفتر جدید به‌عنوان بخشی از دفتر مرکزی اصلی، فعالیت خود را آغاز کرد.

دفتر کار airbnb

گروه معماری با بررسی دقیق و حذف بخش‌های غیر ضروری ساختمان و با ایجاد تغییرات اساسی توانسته است ویژگی‌های اصلی این ساختمان را برجسته‌تر کند. در طراحی دفتر جدید، روشنایی محیط‌ کار تا حد امکان با استفاده از نور طبیعی تأمین می‌شود؛ در صورتی که ساخت و طرح قبلی این مکان، مانع ورود نور به داخل ساختمان بود.

دفتر کار airbnb

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم دفتر جدید، اختصاص هر طبقه به یک شهر است؛ بوینس‌آیرس، کیوتو، جایپور و آمستردام شهرهایی هستند که شرکت برای آن‌ها یک طبقه‌ی جداگانه در نظر گرفته است. به عبارت دیگر، ساختمان چهارطبقه‌ی این دفتر کار طوری طراحی شده است که هر یک از این طبقات به یکی از این شهرها اختصاص دارد. در طراحی داخلی و دکوراسیون هر طبقه، تفاوت‌های جزئی و ویژگی‌های فرهنگی هر یک از این شهرها به‌خوبی نشان داده شده است؛ بنابراین هر یک از طبقات با توجه به طراحی داخلی و دکوراسیون، ویژگی‌های کاملا متفاوتی دارد.

دفتر کار airbnb

کافه رستوران هر یک از این طبقات نیز با توجه به ویژگی‌های آن شهر طراحی شده است؛ به‌طوری که رنگ‌ها ، طرح‌ها و متریال به‌کاررفته، فرهنگ بومی و خاص آن شهر را به‌خوبی نمایان می‌کند. محیط کاری این دفتر به ۱۶ قسمت تقسیم می‌شود که همه‌ی قسمت‌ها تقریبا ساختار یکسانی دارند و هر یک از این بخش‌ها حداکثر برای ۵۰ نفر طراحی شده‌ است.

دفتر کار airbnb

در طراحی فضای داخلی آتریوم، بخشی از دیوارها با استفاده از چوب درخت کاج پوشانده شده است. نوارهای باریک از چوب کاج، بخشی از این ساختمان را تزئین می‌کند؛ به‌طوری که این ساختار چوبی تا طبقه‌ی چهارم و به سمت سقف شیشه‌ای آتریوم مرکزی ادامه دارد.

دفتر کار airbnb

در طبقه‌ی چهارم این ساختمان، قسمتی شبیه به یک قایق طراحی شده است؛ داخل این قایق چوبی اتاقک‌های مختلفی ایجاد شده که از نظر کارکرد، بسیار مفید و مؤثر هستند. کارکنان می‌توانند برای دقایقی در این اتاقک‌های چوبی استراحت کنند یا ایمیل‌های شخصی خود را چک کنند.

دفتر کار airbnb

معماران و طراحان این پروژه با توجه به پیشنهادها و نظرات کارمندان، طراحی دفتر جدید را انجام داده‌اند. از جمله‌ بخش‌های مختلف این دفتر کار می‌توان به اتاق جلسات، کافه رستوران‌، سالن ورزش و سالن یوگا اشاره کرد. دفتر جدید ایر بی‌ان‌بی ۱۴ هزار متر مربع وسعت دارد و تقریبا ۱۰۰۰ کارمند در این دفتر مشغول به کار هستند. شما را به دیدن عکس‌های این دفتر کار زیبا دعوت می‌کنیم: 

دفتر کار airbnb
دفتر کار airbnb
دفتر کار airbnb
دفتر کار airbnb
دفتر کار airbnb
دفتر کار airbnb
دفتر کار airbnb
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات