آپدیت پاییزی کریترز ویندوز 10 منتشر شد؛ چطور دانلود کنیم؟

سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
مطالعه 3 دقیقه
آپدیت پاییزی کریترز ویندوز ۱۰ سرانجام عرضه شد و شما می‌توانید هم‌اکنون آن را دانلود کنید.
تبلیغات

مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد در پاییز امسال آپدیت جدید ویندوز ۱۰ را به نام کریترز عرضه کند و ظاهرا این اتفاق دقایقی پیش رخ داده است.

قبل از هر چیز بگذارید نکته‌ی مهمی را بگوییم: بهتر است همیشه پیش از نصب به‌روزرسانی جدید هر سیستم‌عامل، از نسخه‌ی فعلی خود بک‌آپ بگیرید تا بابت رخ دادن هر گونه مشکل در جریان نصب آپدیت جدید، خیالتان راحت باشد. شما می‌توانید فایل‌های مهم خود را در سرویس‌های نام‌آشنای ابری آپلود یا آن‌ها را به یک حافظه‌ی خارجی منتقل کنید. با رفتن به مسیر Settings > Update & Security > Backup می‌توانید از اطلاعات موجود روی سیستم خود بک‌آپ بگیرید.

پیش از شروع آپدیت باید اطمینان حاصل کنید که سیستم شما قطعات مورد نیاز برای نصب آن را داشته باشد. مایکروسافت گفته است که برای نصب آپدیت پاییزی کریترز باید کامپیوترتان حداقل از قطعات زیر بهره‌مند باشد:

  • پردازنده‌های ۱ گیگاهرتز و سریع‌تر
  • ۱ گیگابایت رم (در ویندوز ۳۲ بیتی) / ۲ گیگابایت رم (در ویندوز ۶۴ بیتی)
  • ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی (در ویندوز ۳۲ بیتی) / ۲۰ گیگابایت حافظه‌ی داخلی (در ویندوز ۶۴ بیتی)
  • کارت گرافیک با درایور WDDM 1.0 و پشتیبانی از دایرکت‌ایکس ۹ به بالا

بخش Windows Update را بررسی کنید

مایکروسافت روز ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷ شروع به انتشار آپدیت پاییزی کریترز ویندوز ۱۰ خواهد کرد؛ اما یادتان باشد که ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند این آپدیت به مرور زمان روی دستگاه‌های مختلف عرضه خواهد شد. بنابر این ممکن است با اختلافی چند ساعته امکان دانلود آپدیت برایتان فراهم شود. به‌هرحال منتشر کردن آپدیتی خاص برای صدها میلیون رایانه نیازمند زمان و برنامه‌ریزی دقیق است.

اگر می‌خواهید از انتشار یا عدم انتشار آپدیت کریترز برای رایانه‌ی خود مطلع شوید، به مسیر Settings > Update & Security > Windows Update مراجعه و روی گزینه‌ی Check For Updates کلیک کنید. پس از کلیک روی این گزینه، رایانه‌ی شما شروع به اسکن سرورهای مایکروسافت می‌کند و اگر آپدیت جدید در دسترس باشد، فورا شروع به دانلود کردن آن خواهد کرد. بعد از اتمام دانلود آپدیت کریترز، روی گزینه‌ی Restart Now کلیک کنید تا سیستم شما ریستارت شود و فرآیند نصب به اتمام برسد.

آپدیت ویندوز 10

اگر به هنگام وارد شدن به بخش Windows Update، جمله‌ی Windows is Up to Date را مشاهده کردید؛ باید صبر کنید تا آپدیت جدید از طریق همین روش برای دانلود قرار گیرد یا این‌که به‌صورت دستی اقدام کنید.

چگونه ویندوز ۱۰ خود را به‌صورت دستی آپدیت کنیم؟ 

اگر می‌خواهید آپدیت پاییزی کریترز را سریع‌تر دریافت کنید، می‌توانید به‌جای منتظر ماندن برای عرضه‌ی آن از طریق Windows Update، شخصا برای نصب آن اقدام کنید. برای این کار، به صفحه‌ی دانلود این آپدیت در سایت مایکروسافت رجوع و فایل‌های آپدیت کریترز را با پسوند ISO دانلود کنید. پس از دانلود این فایل‌ها، آن‌ها را اجرا کنید تا دستیار Windows 10 Update باز شود؛ بعد از آن، کافی است مراحل را یکی پس از دیگری دنبال کنید تا آپدیت جدید نصب شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات