مسواک‌ها هم به هوش مصنوعی مجهز شدند

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مسواک هوشمند Kolibree Ara به کمک یادگیری عمیق، رفتار مسواک زدن شما را آنالیز می‌کند.
تبلیغات

یکی از جذابیت‌های CES رونمایی از گجت‌های مختلف در شاخه‌های گوناگون است. محصول جالبی که شرکت Kolibree به نمایشگاه لاس‌و‌گاس امسال آورده، مسواک هوشمند ara است. پیش از این اورال‌-بی با معرفی مسواک بلوتوث خود که به اپلیکیشن موبایل نیز متصل می‌شود، موفقیت خوبی در بازار بدست آورد و حالا ara قصد دارد آن موفقیت را در قالبی متفاوت تجربه کند. مسواک هوشمند ara محصول یک استارتاپ است که تلاش می‌کند انگیزه کاربران برای مرتب و صحیح مسواک زدن را افزایش دهد. 

مهم‌ترین برتری مسواک ara در مقایسه با رقبا، به‌کارگیری هوش مصنوعی است. آن‌ها الگوریتم خاصی را که بر اساس یادگیری عمیق (Deep Learning) توسعه داده‌اند به‌عنوان پتنت ثبت کرده‌اند. این الگوریتم به واسطه‌ی پردازنده‌ی کم‌مصرفی که در داخل مسواک جا گرفته است، پردازش می‌شود و به این ترتیب نیازی به اپلیکیشن مکمل در موبایل نخواهید داشت و حتی اطلاعات در داخل خود مسواک ذخیره می‌شوند. حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخل مسواک می‌تواند تمام حرکاتی را که هنگام مسواک زدن انجام می‌دهید،ضبط کند تا در آینده از آن‌ها برای ایجاد انگیزه و بهبود مسواک زدن شما استفاده کند.

استارتاپ سازنده‌ی این مسواک می‌گوید از هوش مصنوعی برای آنالیز رفتار کاربر در هنگام مسواک زدن استفاده می‌کند تا توصیه‌های شخصی به وی ارائه کند. این توصیه‌ها از طریق یک اپلیکیشن موبایل در قالب رابط کاربری زیبا به نمایش درمی‌آیند. حتی امکان ارسال ایمیل هفتگی از مسواک زدن نیز وجود دارد. 

مسواک هوشمند ara با قیمت ۷۹ دلار پیش‌فروش می‌شود و زمان تحویل آن نیز اواخر ماه فوریه خواهد بود. پس از عرضه‌ی محصول، قیمت آن به ۱۲۹ دلار خواهد رسید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات