ایسوس از کامپیوتر کامپکت VivoPC X با پشتیبانی از واقعیت مجازی رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس کامپیوتر کامپکت کوچکی را معرفی کرده است که از هدست‌های واقعیت مجازی و بازی‌های این فناوری پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

یکی از مشکلات هدست‌های واقعیت مجازی نیاز به کامپیوتر قدرتمند و بزرگ است؛ اما امروز ایسوس یک کامپیوتر کوچک و سازگار با این فناوری معرفی کرده است. کامپیوتر جدید ایسوس با نام VivoPC X ابعاد نزدیک به کنسول‌های بازی دارد و به پردازنده‌ی Core i5 سری Kaby Lake، گرافیک GTX 1060 انویدیا، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD مجهز شده است. 

کامپیوتر رومیزی جدید ایسوس حدود ۲.۲ کیلوگرم وزن دارد و از آنجایی که پردازنده‌ی GTX 1060 از هدست‌های واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند، می‌توان از آن برای اجرای بازی‌های VR بهره برد. البته بدون شک این دستگاه نمی‌تواند به اندازه کامپیوترهای مجهز به کارت گرافیک GTX 1080 یا GTX 1070 بازی‌های واقعیت مجازی را روان و سریع اجرا کند؛ اما ایسوس ادعا می‌کند عملکرد VivoPC XX راضی‌کننده است.

VivoPC X ایسوس

این کامپیوتر دارای چهار درگاه USB 3.1 و دو درگاه USB 2.0 است تا از انواع مختلف کنترلرها و لوازم جانبی واقعیت مجازی پشتیبانی کند. VivoPC X دو درگاه HDMI و یک درگاه DisplayPort دارد. از آنجایی که کارت گرافیک GTX 1060 از فناوری G-Sync پشتیبانی می‌کند، می‌توانید مانیتورهای سازگار با این فناوری را به آن متصل کنید. 

ایسوس برای خنک کردن این دستگاه از سیستم خاصی بهره برده است که گرما را از روی CPU و GPU به بیرون از دستگاه منتقل می‌کند و مانع گرم شدن دستگاه  حتی در اجرای بازی‌های سنگین می‌شود. 

کامپیوتر VivoPC X با قیمت پایه‌ی ۷۹۹ دلار از اواخر سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ وارد بازار می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات