اخطار داوران فرمول یک به مکس وشتاپن

یک‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
داوران مسابقات فرمول یک و در راس آن‌ها چارلی وایتینگ، به مکس وشتاپن راننده‌ی تیم ردبول در خصوص نحوه‌ی رانندگی آن و ایجاد مشکلاتی برای سایر راننده‌ها به خصوص در گرندپری بلژیک، اخطار داد. برای اطلاع از جزئیات این خبر بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

مکس وشتاپن راننده‌ی جوان تیم ردبول، از زمان انتقال از تورو روسو به ردبول و بلافاصله قهرمانی در گرندپری اسپانیا، در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفت. اما این راننده‌ی ۱۸ ساله که رانندگی جسور و البته تا حدودی خطرناکی را از خود به نمایش گذاشته و مورد اعتراض برخی از راننده‌های باتجربه اعم از کیمی رایکونن قرار گرفته است، اخیرا طبق اعلام کریستین هورنر مدیر تیم ردبول، طبق جلسه‌ای خصوصی با چارلی وایتینگ، در خصوص نحوه‌ی رانندگی خود اخطار دریافت کرده است.

فدراسیون مسابقات فرمول یک جزئیاتی در خصوص صحبت‌های انجام شده منتشر نکرد. اما هورنر اعلام کرد که موضوع اصلی گفتگوهای جمعه، تاکتیک دفاعی سخت راننده‌ی ردبول در برابر کیمی رایکونن و سباستین فتل در گرندپری بلژیک بوده است.

مکس وشتاپن فرمول یک ردبول

پیش از گرندپری بلژیک و در گرندپری‌های کانادا و مجارستان، دفاع سخت وشتاپن منجر به بروز حادثه برای نیکو رزبرگ و کیمی رایکونن شده بود. انتقاد‌ها در پیست بوداپست مجارستان به اوج خود رسید جایی که رایکونن در حالی که کاملا از وشتاپن سریع‌تر بود، هنگام اقدام برای سبقت از وی با رانندگی تدافعی شدید راننده‌ی ردبول مواجه شود و این موضوع منجر به برخورد دو خودرو و شکستن اسپلیتر سپر جلوی خودروی رایکونن شد.

با وجود انتقاد شدید راننده‌ی فراری از مکس وشتاپن، مسئولین فرمول یک رانندگی وی را بدون مشکل دیدند. اما شرایط در گرندپری بلژیک کاملا متفاوت بود. وشتاپن، رایکونن و فتل که در رده‌های دوم تا چهارم قرار داشتند، در همان پیچ اول مسابقه  با یکدیگر برخورد کردند و جایگاه‌های خود را از دست دادند. در ادامه رویداد نیز هنگامی که رایکونن مجددا قصد سبقت از وشتاپن را داشت، حرکات دفاعی راننده‌ی دوم تیم ردبول منجر به برخورد مجدد و خروج خودروی فراری از پیست شد. این حادثه باعث شد تا انتقاد‌ها علیه وشتاپن به اوج خود برسد و حتی ژَک ویلنوو کارشناس فعلی و قهرمان اسبق مسابقات فرمول یک اعلام کرد که وشتاپن از حمایت مسئولین فرمول یک برخوردار است.

مکس وشتاپن کیمی رایکونن فرمول یک

با این که پس از حادثه‌ی رخ داده در پیست اسپا وشتاپن مدعی بود بیشتری ضرر را از برخورد در پیچ اول کرده و راننده‌های فراری مقصر اصلی این حادثه هستند، اما در طرف مقابل سباستین فتل و کیمی رایکونن نظر کاملا متفاوتی داشتند. رایکونن در خصوص اتفاقات رخ داده در گرندپری بلژیک گفت:

زمانی که من با DRS و سرعت ۲۰ کیلومتر بیشتر از او عبور می‌کنم و وارد پیچ می‌شوم، مکس منتظر می‌ماند و با ترمزگیری دیر‌تر از داخل وارد پیچ می‌شود. تفاوت سرعت دو خودرو در این شرایط زیاد است و به همین دلیل من برای این که برخوردی با او نداشته باشم به ناچار ترمز کرده و از پیست خارج شدم. اگر ترمز نمی‌کردم تصادف بزرگی رخ می‌داد که البته مطمئنم اگر راننده‌ی ردبول همین روند را پیش ببرد این موضوع دیر یا زود اتفاق می‌افتد.
مکس وشتاپن سباستین فتل فرمول یک

سباستین فتل هم‌تیمی کیمی‌ رایکونن نیز گفت:

من طرفدار کسر امتیاز و تنبیه راننده‌ها نیستم و معتقد هستم با گفتگو می‌توان همه‌ چیز را حل کرد. مکس راننده‌ی متبحری است اما طوری که او ترمز می‌کند و به دفاع می‌پردازد، درست نیست.

مکس وشتاپن پس از صحبت‌های راننده‌های پرافتخار فراری گفت:

این یک دروغ بزرگ است. من در حال دفاع از جایگاه خود بودم و اگر کسی از این موضوع راضی نیست، مشکل خودش است. رسانه‌ها معمولا علاقه زیادی به این مسائل و غرغر کردن راننده‌هایی مثل آن‌ها (رایکونن و فتل) دارند. اما من قصد ندارم در مسابقه جایگاه خودم را به سادگی از دست بدهم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات