ایران و کره جنوبی در زمینه دولت هوشمند همکاری می‌کنند

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایران و کره جنوبی با امضای یادداشت تفاهم در پروژه‌ی دولت هوشمند جمهوری اسلامی ایران با هم همکاری می‌کنند. این تفاهم نامه در حاشیه سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه معاونانش به کره‌جنوبی به امضاء رسید. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

ایران و کره‌جنوبی برای همکاری در پروژه‌ی دولت هوشمند با هم یادداشت تفاهم امضاء کردند. این تفاهم نامه میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و آژانس ملی توسعه‌ فناوری اطلاعات کره جنوبی منعقد شده است.

نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و جونگ لوک یون رئیس آژانس ملی توسعه فناوری اطلاعات کره جنوبی (نایپا) در حضور مدیران ارشد دو کشور، یادداشت تفاهم همکاری در پروژه دولت هوشمند جمهوری اسلامی ایران را به امضاء رساندند.

در این جلسه، دو طرف بر بحث و گفتگو پیرامون استفاده از ظرفیت‌ها و تجربه‌های کره جنوبی در زمینه توسعه فناوری اطلاعات و دولت هوشمند برای استفاده در ایران، راه‌های چگونگی ادامه همکاری و توسعه تعاملات بین دو کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را بررسی کردند.

این تفاهم یکی از چهار سند سطح بالای همکاری وزارت ارتباطات با همتای کره‌ای خود در سفر اخیر محمود واعظی و معاونانش به کشور کره‌ جنوبی است.

کره جنوبی یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در زمینه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. علاوه بر کارخانه‌های این کشور مانند سامسونگ و ال‌جی که در عرصه‌ی محصولات فناورانه جزو بهترین برندهای دنیا محسوب می‌شوند، از اینترنت این کشور به عنوان پرسرعت‌ترین و با کیفیت‌ترین اینترنت در دنیا یاد می‌شود.

سرعت میانگین اینترنت کره جنوبی حدود ۲۹ مگابیت بر ثانیه در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ بوده است که رتبه یک در میان کل کشورهای دنیا را کسب کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات