رابط کاربری MIUI 8 به همراه گوشی هوشمند Mi Max شیائومی معرفی شد

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بسیاری از شرکت‌های تولید‌کننده محصولات اندرویدی، رابط کاربری مخصوص به خود را روی این سیستم‌عامل اعمال می‌کنند. شیائومی از جمله شرکت‌هایی است که تغییرات زیادی در رابط کاربری خود ایجاد کرده است. حال جدیدترین نسخه رابط کاربری انحصاری این کمپانی چینی موسم به MIUI 8 قرار است در تلفن هوشمند Mi Max ارائه شود.  در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

امروز شیائومی در کنار فبلت Mi Max که پیش‌تر منتظر معرفی آن در روز جاری بودیم، از نسل بعدی رابط کاربری سفارشی شده MIUI نیز رونمایی کرد. MIUI 8 که در واقع یک رام سفارشی شده اندرویدی به حساب می‌آید ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌دهد. تغییرات صورت گرفته روی این رام، به‌حدی زیاد است که به سختی می‌توان تجربه کار با اندروید خالص را در آن دید.

سامسونگ نیز به خاطر رابط کاربری تاچ‌ویز خود که بسیار سفارشی‌سازی شده مورد انتقاد بسیاری از افراد قرار گرفته اما اگر بخواهیم منصفانه در مورد این غول کره‌ای قضاوت کنیم، باید گفت این شرکت در این زمینه تنها کمپانی‌ای نیست که دست به تغییر و سفارشی‌سازی زیادی در اندروید زده است. در چین، رابط کاربری MIUI شیائومی نیز طراحی سنگینی دارد. این رام سفارشی شده تا حد بسیار زیادی یاد آور طراحی و سبک سیستم‌عامل iOS است. از زمان معرفی اولین نسخه این رابط کاربری، راه طولانی پیموده شده تا امروز شاهد MIUI 8 باشیم.

MIUI 8 از نظر امکانات بسیار کامل بوده و برخی از قابلیت‌های آن ممکن است برای کاربرانی که از دیگر رام‌های اندروید استفاده کرده‌اند آشنا به نظر بیاید. برخی از ویژگی‌های این رابط کاربری مسلما کاربری هستند و برخی دیگر فقط برای بازارهای داخلی چین در نظر گرفته شده‌اند. MIUI 8 دارای ویژگی‌هایی نظیر گرفتن اسکرین‌شات از وب‌سایت‌ها به‌صورت کامل است بطوریکه حتی بخشی از سایت‌ها که در صفحه‌نمایش نمایان نیست را نیز در اسکرین شات به ثبت می‌رسد. همچنین یک اپلیکیشن کاربردی اسکن در این رابط کاربری وجود دارد که قابلیت تشخیص هر چیزی را دارد، از فرمول‌ها و مسائل ریاضی گرفته تا محصولاتی که ممکن است قصد خرید آنلاین آن‌ها را داشته باشید، همگی توسط این اپلیکیشن شناسایی می‌شوند.

miui 8

شاید جذاب‌ترین قابلیت این رام، بخش مدیریت اپلیکیشن‌ها و امنیت آن باشد. قطعا MIUI نسبت به اندروید خام بسیار متفاوت است ولی مسلما سیستم عامل اندروید معمولی نیز امکان استفاده از این قابلیت‌ها را دارد. به‌عنوان مثال در MIUI 8 می‌توان اپلیکیشن‌هایی که در هنگام آغاز به کار دستگاه شروع به فعالیت می‌کنند را بلاک کرد. بنابراین اپلیکیشن‌هایی که بلاک شوند در حالت عدم اجرا باقی می‌مانند و حتی به‌صورت تصادفی توسط دیگر فرآیندهای پردازشی فعال نخواهد نشد. MIUI 8 همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا چند اپلیکیشن را به‌صورت هم‌زمان اجرا کنند که این ویژگی برای انجام کارهای چند وظیفه‌ای بسیار کاربری است. امکانات چند کاربره نیز امکان ایجاد صفحه شخصی و اپلیکیشن‌های شخصی را برای هر کاربر به‌صورت مجزا فراهم کرده است. علاوه بر این هر کاربر می‌تواند رمزعبور یا الگوی امنیتی مورد نظرش را برای ورود به محیط سفارشی مخصوص به خود تعیین کند.

miui 8

طرفداران MIUI مطمئنا از انتشار نسخه هشتم این رابط کاربری بسیار خوشحال خواهند شد چراکه خوشبختانه شیائومی امکان استفاده از آن را برای بسیاری از کاربرانش فراهم کرده است. تلفن‌های هوشمند Mi، Redmi و Mi Note و M2 از این رابط کاربری جدید پشتیبانی می‌کنند. رام مورد اشاره از تاریخ یکم ژوئن (۱۲ خرداد) به‌صورت آزمایشی در دسترس قرار خواهد گرفت و اولین نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان آن در ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) منتشر خواهد شد. تاریخ عرضه نسخه عمومی این رام هنوز اعلام نشده است.

نظر شما در مورد MIUI 8 چیست؟ آیا تغییرات زیاد در رام‌های سفارشی اندرویدی را می‌پسندید یا استفاده از اندروید خالص را ترجیح می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات