ادعای رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی: آیفون 7 پنج شنبه به صورت رسمی در بازار

سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی مدعی شد، گوشی‌های آیفون‌‌ ۷ که به صورت رسمی و قانونی وارد ایران شده‌اند، پنج‌شنبه وارد بازار می‌شوند و این موضوع باعث کاهش قیمت می‌شود.
تبلیغات

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی مدعی شده است، گوشی‌های آیفون ۷ که به صورت رسمی و قانونی به کشور وارد شده‌اند از پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۹۵ وارد بازار می شود و سبب شکستن قیمت در بازار خواهد شد.

غلامحسین کریمی خراسانی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی ضمن اعلام خبر ورود گوشی‌های آیفون ۷ به صورت قانونی در بازار، گفت: «همه‌ی گوشی‌های آیفون ۷ که هم اکنون در بازار وجود دارد، قاچاق هستند. این در حالی است که گوشی‌هایی که توسط ۶ یا ۷ شرکت به صورت قانونی وارد کشور شده و از گمرکات قانونی کشور ترخیص خواهد شد، دارای گارانتی واقعی بوده و IMEI آنها در شبکه گمرک و سازمان صنعت و معدن ثبت شده است.»

کریمی اضافه کرد: «پیش از این نیز وقتی از گوشی آیفون ۷ رونمایی شد، به مردم اطلاع رسانی کردیم تا گوشی‌ها‌یی را که از مجاری غیر رسمی وارد کشور شده است، خرید نکنند تا در بحث گارانتی و سایر موارد به مشکل نخورند.»

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی اعلام کرد: «هیچ یک از شرکت‌های مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات آیفون، نماینده رسمی اپل نیستند. اپل سیاست‌های خودش را برای اعطای نمایندگی دارد و بیشتر فروشگاه‌های آیفون در کشورهای دنیا که با نام اپل استور فعال هستند، خدمات اصلی شرکت اپل را ارائه می‌دهند.»

او افزود: «تا کنون در کشور ما به ۱۷ شرکت، مجوز واردات گوشی‌‌های آیفون را داده‌اند و هیچ فرد حقیقی در واردات قانونی این گوشی‌ها دخالتی ندارد. در واقع این شرکت‌ها گوشی‌های آیفون را به صورت غیرمستقیم می‌خرند و با خدمات و گارانتی خود در اختیار مردم می‌گذارند.»

کریمی بیان کرد: «گارانتی که واردکنندگان رسمی آیفون ارائه می‌دهند، ۱۸ ماهه است. این شرکت‌ها موظفند سرویس و خدمات مناسبی به مردم ارائه دهند و اگر تخلفی از آنها سر زده شود، اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی با آنها برخورد خواهد کرد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات