تماشا کنید: سوختن یک الماس در اکسیژن خالص

یک‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
مطالعه 1 دقیقه
الماس یکی از سنگ‌های قیمتی بوده و ساختار منشوری دارد؛ این عنصرکربن گرافیت است که در فشارهای بالا پایداری بسیاری دارد اما اگرچه عنصری بادوام است اما با این حال می‌توان آن‌ را تخریب کرد.
تبلیغات

اخیرا دانشمندی به نام دکتر پیتر وادرز، یک الماس را در اکسیژن خالص به طور کامل سوزاند. الماس نوعی از کربن است که در این عنصر، اتم‌های کربن به شکل کریستالی به یکدیگر متصل شده اند و هر اتم کربن به چهار اتم دیگر متصل است به این ترتیب با یکدیگر یک مکعب کامل را تشکیل می‌دهند. این ساختار به شدت پایدار است و الماس سخت ترین ماده طبیعی در دنیا است. اگر الماس را تحت گرمای یک شمع قرار دهید، متوجه خواهید شد که این عنصر سرسخت، نمی‌سوزد.

اما دانشمندان با کشف روش‌هایی به غیر از سوزاندن الماس با حرارت شمع، توانستند این عنصر گران‌بها را بسوزانند. برای به انجام رساندن این عمل، دکتر وادرز ابتدا الماسی را تهیه کرد. برای نشان دادن این فرآیند، وادرز یک حلقه نامزدی از جنس الماس را به کار برد و موفق شد آن را در اکسیژن خالص بسوزاند. در شریط عادی نمی‌توان الماس را سوزاند و این فرآیند با محاصره کردن الماس در اکسیژن خالص انجام شده است.

در ویدئوی زیر می‌توانید فرآیند سوزاندن الماس را تماشا کنید:

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات