گلوله‌ی EXACTO دارپا با قابلیت هدف قرار دادن سوژه‌های متحرک

سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
مطالعه 1 دقیقه
دارپا ویدیویی را از عملکرد گلوله‌ EXACTO‌ منتشر کرده که حتی تیراندازان تازه‌کار نیز می‌توانند به راحتی سوژه‌های در حال حرکت را هدف بگیرند.
تبلیغات

استفاده از گلوله‌ی هدایت شونده این امکان را در اختیار تیرانداز قرار می‌دهد تا به راحتی به سمت سوژه‌های در حال حرکت تیراندازی کرده و آن‌ها را از پای در بیاورد. همانطور که در ویدیو منتشر شده نیز مشاهده می‌کنید، دارپا نشان داده که چگونه دو تیرانداز که یکی حرفه‌ای و دیگری آماتور است، می‌توانند به‌راحتی سوژه‌های در حال حرکت را هدف قرار دهند. البته باید به این نکته اشاره کرده که تیرانداز حرفه‌ای با استفاده از EXACTO‌ می‌تواند به‌راحتی سوژه‌هایی را که سرعت بالاتری دارند، مورد اصابت گلوله قرار دهد.

جرومی دان، مدیر برنامه‌ی دارپا در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

دارپا با EXACTO کاری را انجام داده که بسیاری از افراد آن را غیرممکن می‌پنداشتند. دارپا موفق شده تا گلوله‌‌های با کالیبر پایین را با قابلیت هدایت شوندگی به سمت سوژه شلیک کند.

دان همچنین اضافه کرد:

شلیک گلوله‌ی مجهز به فناوری EXACTO با استفاده از اسلحه‌ی معمولی نشان داده که با استفاده از این فناوری می‌توان سوژه‌های در حال حرکت را با دقت بالایی هدف گرفت که با استفاده از اسلحه‌های معمولی غیرممکن است. استفاده از فناوری EXACTO در گلوله‌ای با کالیبر 5 این امکان را فراهم کرده تا در آینده بتوان این فناوری را در سایر گلوله‌ها با کالیبرهای متفاوت مورد استفاده قرار داد.

مهندسان دارپا همچنان در حال کار روی این فناوری هستند تا بتوانند دقت شلیک را بیش از پیش افزایش دهند. هنوز مشخص نیست که این فناوری چه زمانی در اختیار ارتش آمریکا قرار خواهد گرفت.

نظر شما در خصوص این گلوله‌ها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات