AeroMobil 3.0، اتومبیل پرنده!

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
مطالعه 5 دقیقه
این روزها ترافیک و شلوغی خیابان‌ها به حدی رسیده که گاهی آرزو می‌کنیم ای کاش مسیر دیگری نیز برای رفت و آمد روزانه در اختیارمان بود. شاید آسمان فعلاً بهترین گزینه باشد، جایی که هنوز ترافیک چندانی به خود ندیده است. در این صورت شاید آشنایی با مدل چهارم اتومبیل پرنده، خالی از لطف نباشد.
تبلیغات

با نگاهی به فیلم‌های علمی- تخیلی که آینده‌ی بشر را به تصویر می‌کشند، به راحتی در می‌یابیم که ماشین‌های پرنده، جزئی جدانشدنی از این آینده هستند. خب به نظر می‌رسد اولین گام‌ها برای رسیدن به این چشم انداز، درحال طی شدن است.

ماشین پرنده

از دهه‌ی نود تا کنون، استفان کلین (Stefan Klein)، مهندسی از کشور اسلوواکی، در تلاش برای طراحی و ساخت اتومبیل پرنده است. او نمونه‌های متعددی طراحی کرده و ماشین پرنده‌ای که قصد معرفی آن را داریم، نسخه‌ی سوم Aeromobil است.

ماشین پرنده

این ماشین از طراحی لوکس و چشم‌نوازی بهره برده و تنها در عرض چند ثانیه از یک ماشین تندرو به یک هواپیما تبدیل شده و به راننده امکان می‌دهد با آزادی بیشتر و در دل آسمان‌ به پرواز درآید.

ماشین پرنده

در طراحی و ساخت آن از عناصر و زیرساخت‌های اصلی ماشین و هواپیما به صورت معمول استفاده شده است. ضمن آنکه در شرایط عادی همچون یک ماشین معمولی قابل استفاده بوده و سوخت آن همان بنزین معمولی است. به علاوه در حالت ماشین، هر پارکینگی جوابگوی آن بوده و از این نظر مشکلی ندارد.

ماشین پرنده
ماشین پرنده

در حالت هواپیما، می‌توان این ماشین را در هر گوشه از جهان و از هر فرودگاهی به پرواز درآورده یا به زمین نشاند. برای فرود همچنین می‌توان از باند چمن یا هر زمین مسطحی که دست کم چند صد متر درازا داشته باشد، استفاده کرد. به لطف بهره‌مندی از فناوری‌های مدرن، این ماشین قادر است حتی در زمین‌های ناهموار نیز به راحتی فرود آمده یا بلند شود.

ماشین پرنده
ماشین پرنده

این نسخه‌ی جدید در مقایسه با نسخه‌ قبلی یعنی Aeromobile 2.5، ارتقا یافته و خصوصیات آن به صورت قابل توجهی بهبود یافته است. به علاوه از تمامی تجهیزات لازم در ساخت آن استفاده شده، از جمله وسایل ارتباطات الکتریکی هوایی، خلبان خودکار و سیستم چتر نجات در این ماشین تعبیه شده‌اند.در ساخت بدنه، بال و چرخ‌ها از بهترین مواد استفاده شده است.

ماشین پرنده
ماشین پرنده
ماشین پرنده

کلین در مورد این نمونه‌‌ی جدید بسیار راضی است، او معتقد است از نظر طراحی و خصوصیات، این نسخه بسیار بهتر از نمونه‌های قبلی بوده و چه در جاده یا در آسمان، ماشینی مناسب برای راندن است. سرعت این ماشین روی زمین به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

ماشین پرنده

ماشین پرنده اکنون در حال گذراندن مراحل نهایی آزمون هوایی بوده که از اکتبر 2014 آغاز شده است.

ماشین پرنده

اگرچه قیمت این ماشین پرنده هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما بنابرگفته‌های سازنده‌ی آن، قیمتی در حد و اندازه‌ی ماشین‌های لوکس خواهد داشت، احتمالاً چیزی در حدود 250 هزار دلار.

ماشین پرنده

برای درک بهتر خصوصیات جالب و نحوه‌ی کار این ماشین، از شما دعوت می‌کنیم  ویدیوی زیر را نگاه کنید.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات