گوگل حفره‌های امنیتی Mac را پیش از رفع توسط اپل معرفی کرد

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت تنها کمپانی نیست که این روزها با مشکلات امنیتی دست و پنجه نرم می‌کند؛ بلکه اپل نیز زیر ذره‌بین گروه امنیتی گوگل یعنی پروژه‌ی صفر قرار گرفته است.
تبلیغات

واحد امنیتی پروژه‌ی صفر گوگل حداقل دو آسیب‌پذیری اصلاح نشده در OS X را به صورت عمومی معرفی کرده است؛ این موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید این حفره‌های امنیتی هنوز توسط اپل رفع نشده‌اند و از لحاظ تئوری این یعنی گوگل راه مناسب را برای حمله به کاربران مکینتاش در اختیار سودجویان و هکرها قرار داده است.

هر چند گوگلی‌ها می‌گویند در اکتبر گذشته (نزدیک به چهار ماه قبل) مسئولان اپل را به صورت خصوصی از وجود این آسیب‌پذیری‌ها آگاه ساخته‌اند؛ اما جزئیات این حفره‌ها طبق روال معمول پروژه‌ی صفر، 90 روز پس از تاریخ شناسایی به صورت عمومی منتشر شده‌اند.

از طرفی بر اساس سیاست معمول اپل و به منظور کاهش سوء استفاده‌ها، حفره‌ها مادامی که راه‌حلی نسبتاً نزدیک به راه‌حل نهایی برای آنها آماده نشده است، عمومی نمی‌شوند.

به هر حال و بنا به گزارش iMore، به‌روزرسانی جدیدی برای یوسمیتی در روزهای آینده منتشر خواهد شد (10.10.2) که این آسیب‌پذیری‌ها را پوشش خواهد داد.

حال سؤال اصلی این است که با توجه به آنچه در بالا ذکر شد، اپل می‌تواند پیش از سوء‌استفاده‌ی نویسندگان نرم‌افزارهای مخرب از این آسیب‌پذیری‌ها، راه‌حلی برای حل این مشکلات ارائه کند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات