پلتفرم آنلاین استیم از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر عبور کرد

سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
شرکت بزرگ بازی‌سازی و خدمات سرگرمی آنلاین والو (Valve) در گزارشی جدید اعلام کرد پلتفرم محبوب آنلاین استیم با اضافه شدن ۲۵ میلیون کاربر جدید از ماه ژانویه٬ هم اکنون مرز ۱۰۰ میلیون کاربر را رد کرده و بیش از ۱۳۰۰ عنوان دیگر نیز در سال جاری به این شبکه عظیم اضافه شده است.
تبلیغات

پلتفرم آنلاین استیم که در وهله‌ی اول برای گیمر‌های رایانه‌های شخصی و در کنار آن برای کاربرین لینوکس و Mac OS X است٬ بزرگترین اجتماع گیمرهای رایانه‌های شخصی است که حال توانسته با اضافه کردن ۲۵ میلیون کاربر دیگر در فاصله‌ی زمانی ماه ژانویه تا کنون٬ به رقم ۱۰۰ میلیون کاربر دست پیدا کند. همچنین والو از بروزرسانی جدید خود برای بهینه‌سازی بیشتر شبکه و رابط‌های کاربری رونمایی کرد.

والو در ادامه‌ی گزارش از اضافه شدن بیش از ۱۳۰۰ بازی به آرشیو عناوین خود خبر داد و حالا در شبکه‌ی استیم بیش از ۳۷۰۰ بازی برای مخاطبین در دسترس است. نکته‌ی جالب٬ آمار سال گذشته‌ی میلادی است که استیم توانسته با پیشرفت بسیار عالی و رو به رشد٬ از اضافه شدن ۳۰۴ بازی در ۹ ماه اول سال گذشته٬ به آمار فعلی اضافه شدن بیش از ۱۳۰۰ بازی در ۹ ماه اول سال جاری برسد.

هنوز والو آمار رسمی از تعداد کاربرین فعال شبکه استیم در اختیار عموم قرار نداده است.

Valve-logo-the-bald-guy

پلتفرم آنلاین استیم در سپتامبر سال ۲۰۰۳ میلادی توسط شرکت والو برای کاربرین ویندوز منتشر شد و در سال ۲۰۱۰ میلادی٬ سیستم‌عامل Mac OS X را نیز پشتیبانی کرد. فبریه ۲۰۱۳ نیز میزبان کاربرین سیستم‌عامل لینوکس شد. شبکه‌ی آنلاین استیم علاوه بر کاربرین این سه سیستم ‌عامل٬ کارایی‌های محدودی در پلتفرم‌های پلی‌استیشن۳ ٬ iOS و اندروید نیز دارد. از طرفی٬ شرکت والو درصدد گسترش این پلتفرم در قالب سیستمی واحد‌تر است و به همین منظور٬ چندی پیش سیستم‌عامل اختصاصی خود را که برپایه لینوکس نوشته شده است٬ به نام Steam OS به صورت رایگان منتشر کرد. این شبکه از ۲۵ زبان زنده‌ی دنیا نیز پشتیبانی می‌کند.

کاربرین شبکه آنلاین استیم علاوه بر خرید بازی٬ می‌توانند از امکانات بسیار زیاد این سیستم مانند یک شبکه اجتماعی برای ارتباط با دوستان و انجام بازی با آن‌ها٬‌ استفاده ببرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات