بازدیدی از پل شیطان در سوئیس

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
اگر سری به قاره‌ی سبز بزنید، حداقل با یک دوجین پل برخورد خواهید کرد که با عنوان "پل شیطان" شناخته می‌شوند. اما چه این تفکر ریشه در اساطیر و افسانه‌ها داشته باشد و چه خرافات محلی، بازدید از این پل‌های باستانی خالی از لطف نخواهد بود. در این مطلب سری خواهیم زد به یکی از این سازه‌های دیدنی، با ما همراه باشید.
تبلیغات

 این پل‌ها اغلب از سنگ ساخته شده و محصول کار ماسون‌ها یا همان استادان سنگتراش هستند. عموماً و به اشتباه زمان ساخت این پل‌ها  را به دوران شکوه امپراتوری روم باستان نسبت می‌دهند، اما در واقع این سازه‌ها در قرون وسطی و در بازه زمانی 1000 تا 1600 پس از میلاد بنیان نهاده شده‌اند. داستان‌های مرتبط با احداث آنها اغلب با فولکلورهای محلی بیان شده است، افسانه‌هایی که دست داشتن شیطان در ساخت این پل‌ها را محرز و حتمی نشان می‌دهند.

پل شیطان در سوئیس

پل شیطان، آندرمات، سوئیس

این پل به ویژه در منطقه‌ای زیبا و خوش منظره ساخته شده و از دیدی مناسب  رو به رودخانه‌ی ریوس (Reuss) و تنگه‌ی شلونن (Schollenen) برخوردار است. بر طبق یک افسانه‌ی محلی، ساختن پلی در این منطقه کاری دشوار و تقریباً غیر ممکن بوده است. این مسئله سبب شده  در قرن سیزدهم یک شهردار از جان گذشته دست به دامان شیطان شده و از او کمک بخواهد. شیطان در نهایت موافقت می‌کند، اما در مقابل روح نخستین کسی که از روی پل عبور کند را طلب می‌کند. اهالی باهوش ظاهراً این شرط را می‌پذیرند ولی شیطان را فریفته و یک بز را به روی پل می‌فرستند، همچنین  روی سنگی در همان حوالی صلیبی را حکاکی می‌کنند تا از مزاحمت‌های بعدی شیطان در امان باشند.

پل شیطان در سوئیس
پل شیطان در سوئیس

امروزه معمولاً عاشقان پیاده روی در مسیر خود از روی این پل نیز عبور کرده و از چشم انداز زیبای تنگه لذت می‌برند. به یمن ساخته شدن این پل علی رغم وجود صخره‌های متعدد در این ناحیه، پیاده روی آسانی پیش روی افراد است. مسیری که در نهایت تنها سی دقیقه به طول خواهد انجامید.

پل شیطان در سوئیس
پل شیطان در سوئیس

این نقطه به دلیل مناظر زیبا، مسیرهای پیاده روی اید‌ه‌آل و یک پل باستانی، مقصد گردشگران بیشماری است که در تمامی طول سال به جز فصل زمستان، رهسپار این نقطه می‌شوند.

پل شیطان در سوئیس
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات