دراپ‌باکس از دسترسی به اسنادی که به طور تصادفی در وب به اشتراک گذاشته شده‌اند، جلوگیری می‌کند

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
اگر شما اخیراً سندی را در دراپ‌باکس به اشتراک گذاشته‌اید، اما گیرنده مورد نظر شما گله‌مند از خراب‌بودن لینک آن است، در آن صورت امکان دارد دلیل این امر این باشد که سرویس ذخیره‌سازی ابری مجبور شده است که بسیاری از لینکهای به اشتراک گذاشته شده را که احتمالاً دارای مشکلات امنیتی بوده‌اند، برای جلوگیری از دسترسی افراد غیر‌مرتبط غیر‌فعال نماید.
تبلیغات

ماجرا از این قرار است که وقتی کاربری یک سند به اشتراک گذاشته شده را باز می‌کند و بر روی لینک داخل متن کلیک می‌کند، ناخواسته می‌تواند کل آن سند را در اختیار مدیران آن سایت لینک شده قرار دهد. به نظرتان پیچیده است؟ اما واقعا این طور نیست. این امر مربوط به referer headers است که به مدیران سایت‌ها اجازه می‌دهد متوجه شوند چه کسی ترافیک را به سایتشان ارجاع داده است. اگر مرجع بر حسب اتفاق یک فایل دراپ باکسی باشد، در ان صورت یک مدیر سایت کنجکاو در دسترسی به آن فایل مشکلی نخواهد داشت؛ چرا که طبق روال قبلی دراپ‌باکس او یک گیرنده مجاز محسوب می شود.

خوشبختانه، موارد گزارش شده‌ای از این دست وجود ندارد و دراپ‌باکس اعلام کرده است که این معضل برای اسنادی که اخیراً ایجاد شده‌اند، رفع شده است. اما در مورد فایل‌های قدیمی‌تر باید بگوییم که آنها به صورت خودکار تا اطلاع ثانوی از وضعیت اشتراک خارج شده‌اند؛ بهتر است حساب‌کاربری خود در دراپ‌باکس را کنترل نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات