نوکیا از سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری در زمینه‌ی شبکه‌ی خودروها پرده برداشت

دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
هرچند بخش سرویس‌ها و ابزار‌های نوکیا به مایکروسافت انتقال یافته است، اما هنوز فنلاندی‌ها به فعالیت خود با نام نوکیا ادامه می‌دهند. براساس خبری که امروز منتشر شد، کمپانی فنلاندی، بودجه‌ای 100 میلیون دلاری را برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودروسازی و کمپانی‌هایی که در زمینه ی ارائه‌ی نقشه‌های Here از طریق Nokia Growth Partner فعالیت می‌کنند، ارائه کرده است.
تبلیغات

نوکیا در حال حاضر یکی از کمپانی‌های غالب در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات موقعیب‌یابی در خودروها است؛ بطوریکه از هر پنج خودرو مجهز به سیستم‌های موقعیت یاب، چهار خودرو از خدمات سرویس HERE ‌نوکیا استفاده می‌کنند.

Rajeev Suri، مدیرعامل کمپانی نوکیا در این مورد چنین اظهار‌نظر کرده است:

NGP ‌در زمینه‌ی ایجاد و بکارگیری فناوری‌های نوین و خلاقانه در قالب محصولات تجاری، بسیار عالی عمل کرده و بازده اقتصادی آن جالب توجه بوده است. سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری ما در این گروه، نشان از اعتقاد و باور ما به این دارد که فناوری مربوط به شبکه‌ای از خودروها در آینده، رشد بزرگی خواهد داشت و از این‌رو سرمایه‌گذاری در NGP‌ یک شانس بزرگ و فرصت طلایی است.

Paul Asel، یکی از شرکای NGP نیز در خصوص سرمایه‌گذاری در این زمینه چنین اظهار‌نظر کرده است:

در سال‌های اخیر موجی از فناوری در زمینه‌ی خودروسازی به راه افتاده است که نتیجه‌ی آن تحول در صنعت خودروسازی و ساخت محصولاتی امن‌، پاک، مجهز به سیستم‌های ارتباطی، هوشمند و مقرون به صرفه‌تر است. در حال حاضر خودروها در صف اول برای میزبانی از فناوری‌های نوین قرار دارند که در این‌صورت همچون تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌ها، شاهد تحول شگرفی در صنعت خودروسازی خواهیم بود. استفاده از سرویس HERE و ترکیب آن با خوردروهای هوشمند که با یکدیگر در حال ارتباط هستند بسیار جالب توجه و هیجان‌انگیز است و مطمئناً بسیاری از خودروسازان را ترغیب به سرمایه‌گذاری در این زمینه خواهد کرد.

NGP گروهی از کمپانی‌ها است که در زمینه ی سرمایه‌گذاری روی ایده‌های نوآورانه و ناب سرمایه‌گذاری کرده و از شبکه‌ی گسترده‌ی خود برای موفقیت این ایده استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات