محققین هدبند هِیلو را برای افزایش هوش انسان آزمایش می‌کنند

جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هدبند جدیدی به نام Halo برای تحریک مغز و تسریع فعالیت‌های آن معرفی شده که از الکتریسیته برای افزایش هوش انسان بهره می‌گیرد. پیش‌تر هم نمونه‌های مشابهی به صورت تحقیقاتی ساخته شده بود که نشان می‌دهد محققین به آینده‌ی هدبندهای اینچنینی امیدوار هستند. در ادامه به جزئیات بیشتر در مورد این نوع هدبندها می‌پردازیم. با زومیت باشید.
تبلیغات

محققین تاکنون در مورد الکتریسته و آثار آن روی مغز انسان مطالعات زیادی انجام داده‌اند. هدبندهای مختلفی هم برای استفاده از الکتریسیته و تأثیر آن روی مغز ساخته‌ شده است. مثلاً هدبندی به نام Foc.us tDCS که سال گذشته برای تسریع فعالیت‌های مغز معرفی شده بود.

Focus-Headset

مثال دیگر هدبندی برای درمان میگرن به نام Cefaly است:

cefaly-headband

هدبند جدیدی که حاصل تحقیقات محققین در مورد نورون‌هاست، Halo نام دارد. البته آن را با بازی هِیلو اشتباه نگیرید! این هدبند اخیراً توسط Marc Andreessen معرفی شده و البته به صورت نمونه‌ی ابتدایی است اما به زودی با جذب سرمایه، توسعه‌ی می‌یابد و در تابستان پیش رو برای استفاده در کلینک‌ها به صورت آزمایشی آماده می‌شود.

موسسه‌ی تحقیقاتی Halo Neuroscience که روی اعصاب و فعالیت‌های مغزی کار کرده، توسط Daniel Chao، Amol Sarva و Brett Wingeler پایه‌ریزی شده است. وینگیلر و چاو هر دو قبلاً در مطالعات مشابه تجربه کسب کرده‌اند و با کمپانی NeuroPace سابقه‌ی همکاری داشته‌اند اما سروا کار خود را از مطالعه‌ی مقاله‌ای در مورد تحریک معناطیسی مغز و فواید احتمالی آن شروع کرده است.

سروا می‌گوید در یکی از اولین آزمایشات، دو الکترود را در سمت جلوی مغز و در کنار چشم‌ها قرار دادیم. وقتی آنها را روشن شد، شخص برای لحظه‌ای کوتاه نور شدیدی را رویت کرد و پس از آن چیزی نمی‌دید تا اینکه بعد از چند دقیقه وضعیت به حالت عادی برگشت. او می‌گوید ما در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد اینکه کدام بخش مغز را باید تحریک کنیم، به دست آورده‌ایم.

هدبند Halo اولین نمونه‌ی ساخته شده در این زمینه نیست، با توجه به مسائلی مثل مالکیت فکری در مورد نمونه‌های قبلی اطلاعات زیادی ارایه نشده است. این سه محقق می‌گویند نمونه‌های قبلی با منابع و تجهیزات RadioShack ساخته شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات